2014-04-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UERATZ
Jag som jämt beundrat han för att inte vara PK. Sen dök det här PK bög programmet upp

Heh? Aschberg har ALLTID varit PK när det gäller invandringen. Han är för helsicke styrelseledamot i EXPO!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingKlubban
Haha allt med programmet är så förargligt.

1. Programledaren, man tog världens mest bjäbbigaste debattör, Aschberg som inte alls är populär bland många människor. Skulle inte förvåna mig om man tog in Sveriges mest hatade advokat, Thomas Bodström också.

2. Min önskan, jag har alltid hoppats på att en lag som gör det okej för media och människor att offentligt stämpla våldtäktsmän, aktiva seriemördare och hänsynslösa misshandlare för att vi idag ska kunna ta skydd.

3. Förtals fria, vi lever inte i USA. de vissa få fall som tagits upp i de avsnitten jag sett av programmet är inte förtal som går att ge skadeståndskrav för. Jag hade lätt satt mig i domstolen och tvistat om en eventuell stämning.

4. Vinstdrivande, konceptet är ett vinstdrivande projekt där dom inte över huvud taget är ute efter rättvisa. Allt handlar om money, sen hur de går för de båda parterna efter att man uppviglat folk till att ta ställning för att sedan skapa hat och långsiktigt våld på våra gator bryr man sig inte om.

5. Anonymiteten hotas, vi gnäller så mycket i Sverige på att vi måste ta saker med ord istället. Ett samhälle som det svenska förargar väldigt många människor vilket är anledningen till varför vi ser en stigande våldsstatistik i ett såhär nordligt och tidigare ordentligt och fritt land. Sen finns det dom som använder internet för att ta ut sin ilska och frustration t.ex. vi med våra texter på Flashback och så ska VI inte kunna få ta fighten anonymt?

Vissa saker VILL man inte ha med sig överallt för att kunna få ha sin fristad som person, vissa saker ska man som person få ha rätt i att yttra sig själv.

6. Brott, ja det finns mycket saker i programmet som tas upp som är rakt igenom förtal och andra brott t.ex. hets mot folkgrupp o.s.v. och sånt ska såklart få spåras upp.

Men är det rätt att en icke-statlig research grupp på beställning gör detta?
- Nej! Det är ETT direkt HOT mot demokratin i Sverige. Detta är det första steget in i Amerikas fotspår. In i att kunna beställa saker som egentligen statlig polisiär domstol ska ta hand om.

Men är det rätt att hänga ut personerna i TV?
- Nej! ÄNNU VÄRRE. Det är ju fruktansvärt märkvärdigt att Lexbase åkte ned på folks gnälliga begäran. Själv sitter jag och är föga förbannad över detta program som måste förbjudas, NU.

Det är ju sjukt så de finns inte. Sverige är världens snällaste land mot våldtäktsmän och oprovocerade misshandlare. Men när det kommer till folk som uttrycker sig med ord. DÅ jävlar.

Vi alla har ett val. Folk har ett val att ta åt sig av vad andra skriver.
Folk har ett val att vara anonyma eller ej. Det är allvarligt om detta ska kränkas.

Dvs. nu bygger vi tydligen upp att vi ska bänka oss framför TV sofforna på tisdagarna och bedöma hur arga och provocerade vi ska bli antingen på den ena eller den andra parten. Jag blir mest irriterad på TV3 och på detta programmet och på denna gubbe till programledaren.

Och sist men inte minst, SJÄÄÄÄLVKLART skulle den haggan Elisabeth Höglund av alla människor vara med i programmet. Hon skriver så mycket skit, så mycket skit. Att hon inte redan av någon blivit dömd för förtal, svenskfientlighet och hets mot folkgrupp gör mig synnerligen frustrerad.

Fängelse skulle hon ha, finns inget annat ställe där sådana bör sitta.
Detsamma gäller Aschberg snart, han går över gränsen som trotts sin bakgrund inte sa nej till att bli programledare och leka boss när han egentligen är en tjock skallig farbror i sina värsta år.

Misslyckade land.

Din stavning och ditt språk imponerar lika lite som innehållet.
Citera
Medlem
Finner sån jävla njutning av att se patetiska mobbare åka dit! Dom är värsta sortens avskum oavsett om dom trakasserar i skolan, jobbet eller på nätet.
Tycker Aschberg var för mesig mot patrasket!
Citera
2014-04-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Bra program.
Precis vad som behövs.

Tycker att Höglund reaerade lite konstigt på kommentaren som spekulerade i hur länge hon skulle leva, iaf första som visades i programmet. Samtidigt är det nog svårt att sätta sig in i hennes situation. Kan inte vara enkelt att läsa hur andra spekulerar i ens kamp mot sjukdomen när man befinner sig mitt i det.

Men annars är det bra att näthatarna ser att deras handlingar får konsekvenser. Den första killen var nog bara en omogen tonåring. Dessutom bor han i Västervik.

Den andra tanten var den riktigt intressanta. Typisk Sverigedemokrat. Tuff bakom skrivbordet men inser sitt snesteg när den riktiga världen knackar på. Då spelar det ingen roll om man ser ut att ha snygg rumpa. Man framstår endå som en idiot.

Tycker som någon annan att det borde gå att åtala fler av näthatarna så kanske vi slipper skiten i framtiden.

Du är ju lika hjärndöd som alla andra som tycker det här är ett bra program.

Jag förstår tanken bakom att ta reda på vem och varför han skickar epost och hotar någon, men att t.ex Hult hatar blir uthängd för att han kallar någon dum hora för hora är så snedvridet.

För att ha försökt ta sitt liv så mår hon väldans mycket bättre nu när han blir tvungen att punga ut 10.000 för att hon blev ledsen av en kommentar på internet när hon öppnade upp sig och berättade om hennes första sex.

Skit ska skit ha, hon fick sitt och nu får hult sitt, programmet skapade fler "troll" än vad programmet gick igenom på 30 minuter, kolla på hans facebook sida så förstår du varför.

Men jag gissar på att du antar att "det är rätt att folk skriver så till han nu", eller hur? Detta är inget mer än ett pajasprogram för att återigen skrämma folk från att tycka vad dom vill.

Ge dig inte ut på internet och förvänta dig att få ryggdunkar ifrån alla håll och kanter, detta är inte teletubbies där allt är mjukt, folk kommer ifrågasätta och kritisera, hårda ord kommer att sägas, oftast utan att någon menar dom, så varför ta illa upp? Den här tjejen lider uppenbarligen av andra sjukdomar än just uppmärksamhetssjukan, riktigt synd att hon inte lyckades ta livet av sig (hur svårt kan det vara?)
Citera
Medlem
Wayaheads avatar
Aschberg aka Mästerdetektiven Kalle Blomkvist största problem är det stora egot, Aschberg håller formligen på att jäsa över varje gång han presenterar sig.

Någon intellektuell spänst har han aldrig kunna påvisa, och det vet han om. Aschberg är tv-journalistikens svar på kiosklitteraturen, mao porr, fylla, skit, förnedring, solvalla, grannfejder och nu sk nättroll, som han helt missförstått innebörden av.

Aschberg, har du någon gång haft något cred bland folk så är det långt nere i källaren nu!

Psst Aschberg, varför hängde du aldrig ut den där näthatande negern som skulle steka kvinnliga journalistens bröst i smör?
Senast redigerad av Wayahead 2014-04-01 kl. 22:23.
Citera
Medlem
Holisistics avatar
Någon som vet var man kan se "Hult Hatar" klippet där han pratar om den påstått våldtagna tjejen?
Citera
2014-04-01, 22:19
Medlem
Azzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Missade lite av programmet, vad hade Kattan57 gjort för brott?

Troligen hets mot folkgrupp. Men det verkade som de inte gick vidare med det.
Citera
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Din stavning och ditt språk imponerar lika lite som innehållet.

Åh, vad kul och höra. Hoppas det var lika roligt för dig att skriva det som för mig att läsa det. Och om du kommer sova bättre p.g.a det i natt.

Men förstår att det var ett April skämt, åtminstone kommer jag se det som de.
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pohjoisesta
WORD, jag fattade inte heller varför dom inte vågade stå för vad dom tyckte, vad var dom rädda för egentligen?

Kommer det helt plötsligt fram en passivt aggressiv Robert Aschberg med ett kamerateam fram på stan och ställer en mot väggen helt oförberedd, så är det inte konstigt att man blir skrämd och inte kommer på så mycket att göra, annat än att man bara vill därifrån. Och då kanske man heller inte kommer på så mycket att säga.

Hade de bokat tid och i god tid innan förklarat exakt vad de kommer ta upp, så hade det nog låtit ganska annorlunda. Men då hade det ju inte blivit ett lika spännande TV-program, så klart.
Citera
2014-04-01, 22:20
Medlem
Alvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pohjoisesta
WORD, jag fattade inte heller varför dom inte vågade stå för vad dom tyckte, vad var dom rädda för egentligen?

Och första puckot som påstod att han aldrig sagt något av sakerna, men det finns på film, inspelad av honom själv, upplagd på FaceB och Youtube. Och hela hans framhållning av sina åsikter känndes ju mindre seriösa/genomtänkta när de är inspelade i hans rum hemma hos sin mamma/pappa. Inte så kaxig där.

Kattan57 som inte kunde stå för något men hon är VÄLDIGT aktid på många sidor.

"Stå för vad ni tycker och gör det med vettiga argument om du vill ha respekt! Även om jag inte tycker som du kan jag då respektera dig och din åsikt."- Moi
Citera
2014-04-01, 22:20
Medlem
vilket skämt. enda skillnaden på hult och kawa är att hult har "fel" åsikter och att kawa har "rätt" åsikter.
Citera
2014-04-01, 22:21
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NURS3
Varför ingriper inte batman?

Han har bättre saker för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto