2014-04-01, 22:05
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Varför hängdes den sista killen ut öht? Ok, han kallade en journalist för vidrigt as, är det alltså tillräckligt för att Aschberg ska åka land och rike runt och konfrontera?

jaaa, det fattar jag inte men hörde jag allt som han läste upp där?
Citera
2014-04-01, 22:06
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arabianstallion
HAHAHAHA ALLA NI FLASHBACKRASSAR ÄR SÅ PATETISKA. Dör av skratt av att se detta program.. love it.
Varför? Tycker du är patetisk, alla jävla antisd:are kan jag spy på
Citera
2014-04-01, 22:07
Medlem
Bra program.
Precis vad som behövs.

Tycker att Höglund reaerade lite konstigt på kommentaren som spekulerade i hur länge hon skulle leva, iaf första som visades i programmet. Samtidigt är det nog svårt att sätta sig in i hennes situation. Kan inte vara enkelt att läsa hur andra spekulerar i ens kamp mot sjukdomen när man befinner sig mitt i det.

Men annars är det bra att näthatarna ser att deras handlingar får konsekvenser. Den första killen var nog bara en omogen tonåring. Dessutom bor han i Västervik.

Den andra tanten var den riktigt intressanta. Typisk Sverigedemokrat. Tuff bakom skrivbordet men inser sitt snesteg när den riktiga världen knackar på. Då spelar det ingen roll om man ser ut att ha snygg rumpa. Man framstår endå som en idiot.

Tycker som någon annan att det borde gå att åtala fler av näthatarna så kanske vi slipper skiten i framtiden.
Citera
2014-04-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Fattar inte hur man bara kan Aschberg bara kan hota med att han ska betala för att de annars kommer ta det till rättegång. Så borde man väl inte bara kunna göra? Rör väl sig om hot? "Betala annars tar jag dig till tingsrätten?"
Det är ju så skadestånd fungerar. Om du skulle skada något av mig, t.ex. slå sönder eller skada något av mina ägodelar, så är det inte hot om jag säger 'nu ärsätter du detta annars går vi till rätten'.
Citera
2014-04-01, 22:08
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hur var det med negerbollen? La hon ut en bild på den 12 timmar efter våldtäkten?

Varför skulle hon inte ha kunnat lagt ut en bild på något hon var sugen på? Eller skulle det har stärkt henne om hon slutat äta på ett halvår? Väldigt normalt om hon ätit något samma dygn som det inträffade, tjejer gör det normalt, dvs fortsätter äta. De kan till och med se ut precis likadana ut som tidigare...
Citera
2014-04-01, 22:08
Medlem
pohjoisestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så sa nog de tuffa hatarna som blev uthängda idag också..
Du förstår inte att riktiga psykos faktist kollar på programmet och kan få för sig att skada dessa muppar ?

Jo Santos jag kan nog tänka mig att dom "tuffa" killarna och tjejerna tänkte så med, skillnaden är iofs att dom sagt att dom ville göra mycket värre saker. Tycker endå att man ska kunna stå för det man tycker/tänker vare sig det är på internet eller inte. Menar du muppar som i dom som blev konfronterade? Klart det är ett problem, dom kan inte göra mycket mer än att se sig över axeln en extra gång när dom går utomhus, tyvärr..
Citera
2014-04-01, 22:09
Medlem
Alvanas avatar
Säger inte att jag håller med någon av trollen de intervjuade men jag tycker nästan det är värre när man inte kan stå för sina åsikter IRL på samma sätt som på nätet. Snacka om smygisar.
Citera
2014-04-01, 22:11
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
men som hon kattan, skrev på ett par forum. Det kan ju inte vara lätt för dej att hitta mitt IP på detta forum?

Det blev aldrig nån riktig spänning i programmet som i stalkers .

Jag tror att det var den där svängen med RESEARCHGRUPPEN från Aschberg's EXPO som hjälpte till att leta rätt på Kattan57, och med det så letade de även fram en hel drös andra på Disqus....

Funkar inte riktigt så här va?
Citera
2014-04-01, 22:12
Medlem
sectariuss avatar
Programmet var precis som jag väntade mig att det skulle vara. Robert Aschberg säger alltid det självklara och framställer sig som en hjälte som gör mänskligheten en tjänst. Men skrapar man lite på ytan så döljer sig verkligheten. Trolljägarna kommer selektivt ta fram det näthatet som riktar sig mot invandrare, muslimer, feminister, judar och det som följer PK-maffians agenda. Det mest ironiska i första programmet var att det näthatet Kawa Zolfagary utsattes för togs upp. Vita kränkta män var ju verkligen en svenskfientlig plattform där kommunister och feminister kunde sprida sitt hat på nätet. Man la ofta ut bilder på riktiga personer och t.ex Pär Ström la ner sin kritiska journalistik mot feminismen p.g.a. hot. Kommer programmet ta upp näthat som drabbar sverigedemokrater? Kommer programmet ta upp hatkommentarer från invandrare riktade mot svenskar? Jag tror endast ett fåtal exempel kommer tas upp just för att programmet ska verka "objektivt", sen kommer resten av exemplen vara just från "nazister", "rasister" och kvinnohatare mm...

Det är också kusligt hur agenda-styrd Robert Aschberg är. Han framställer det verkligen som att näthatet kommer upphöra iom detta program, men både han och folk med lite substans bakom pannloben förstår vad exakt följden blir av detta. Näthataren Hult som togs upp som första exemplet har nu blivit mål för just massivt näthat, och det är förmodligen precis det som är tanken. Näthatet kan alltså fungera som ett utmärkt vapen för att skrämma folk till tystnad, varför inte styra näthatet dit man vill?

Det finns också ett större sammanhang i detta och det rör t.ex. folk som verkligen riskerar livet i Sverige p.g.a. vad de yttrat i konst och åsikter. Lars Vilks har ett pris på sitt huvud och hans föreläsningar har blivit angripna flera gånger. Jimmie Åkesson blir öppet hatat av flera kända artister utan att rättsväsendet eller någon kritisk journalistik har gjort något åt saken. Det här är precis exemplet på kulturmarxismens sanna innebörd: Du får tycka, tänka och yttra vad du vill, såvida du tycker som systemet.
Citera
2014-04-01, 22:12
Medlem
apansapiss avatar
Underbart program, en av de bästa på länge! Skrämmande utveckling som vi har tagit Ibland förstår jag inte hur folk behandlar varandra. Saknar folk vett och etikett helt och hållet numera?
Bra att detta tas upp, hade gärna sett ännu högra skadestånd.
Citera
2014-04-01, 22:13
Medlem
KycklingKlubbans avatar
Haha allt med programmet är så förargligt.

1. Programledaren, man tog världens mest bjäbbigaste debattör, Aschberg som inte alls är populär bland många människor. Skulle inte förvåna mig om man tog in Sveriges mest hatade advokat, Thomas Bodström också.

2. Min önskan, jag har alltid hoppats på att en lag som gör det okej för media och människor att offentligt stämpla våldtäktsmän, aktiva seriemördare och hänsynslösa misshandlare för att vi idag ska kunna ta skydd.

3. Förtals fria, vi lever inte i USA. de vissa få fall som tagits upp i de avsnitten jag sett av programmet är inte förtal som går att ge skadeståndskrav för. Jag hade lätt satt mig i domstolen och tvistat om en eventuell stämning.

4. Vinstdrivande, konceptet är ett vinstdrivande projekt där dom inte över huvud taget är ute efter rättvisa. Allt handlar om money, sen hur de går för de båda parterna efter att man uppviglat folk till att ta ställning för att sedan skapa hat och långsiktigt våld på våra gator bryr man sig inte om.

5. Anonymiteten hotas, vi gnäller så mycket i Sverige på att vi måste ta saker med ord istället. Ett samhälle som det svenska förargar väldigt många människor vilket är anledningen till varför vi ser en stigande våldsstatistik i ett såhär nordligt och tidigare ordentligt och fritt land. Sen finns det dom som använder internet för att ta ut sin ilska och frustration t.ex. vi med våra texter på Flashback och så ska VI inte kunna få ta fighten anonymt?

Vissa saker VILL man inte ha med sig överallt för att kunna få ha sin fristad som person, vissa saker ska man som person få ha rätt i att yttra sig själv.

6. Brott, ja det finns mycket saker i programmet som tas upp som är rakt igenom förtal och andra brott t.ex. hets mot folkgrupp o.s.v. och sånt ska såklart få spåras upp.

Men är det rätt att en icke-statlig research grupp på beställning gör detta?
- Nej! Det är ETT direkt HOT mot demokratin i Sverige. Detta är det första steget in i Amerikas fotspår. In i att kunna beställa saker som egentligen statlig polisiär domstol ska ta hand om.

Men är det rätt att hänga ut personerna i TV?
- Nej! ÄNNU VÄRRE. Det är ju fruktansvärt märkvärdigt att Lexbase åkte ned på folks gnälliga begäran. Själv sitter jag och är föga förbannad över detta program som måste förbjudas, NU.

Det är ju sjukt så de finns inte. Sverige är världens snällaste land mot våldtäktsmän och oprovocerade misshandlare. Men när det kommer till folk som uttrycker sig med ord. DÅ jävlar.

Vi alla har ett val. Folk har ett val att ta åt sig av vad andra skriver.
Folk har ett val att vara anonyma eller ej. Det är allvarligt om detta ska kränkas.

Dvs. nu bygger vi tydligen upp att vi ska bänka oss framför TV sofforna på tisdagarna och bedöma hur arga och provocerade vi ska bli antingen på den ena eller den andra parten. Jag blir mest irriterad på TV3 och på detta programmet och på denna gubbe till programledaren.

Och sist men inte minst, SJÄÄÄÄLVKLART skulle den haggan Elisabeth Höglund av alla människor vara med i programmet. Hon skriver så mycket skit, så mycket skit. Att hon inte redan av någon blivit dömd för förtal, svenskfientlighet och hets mot folkgrupp gör mig synnerligen frustrerad.

Fängelse skulle hon ha, finns inget annat ställe där sådana bör sitta.
Detsamma gäller Aschberg snart, han går över gränsen som trotts sin bakgrund inte sa nej till att bli programledare och leka boss när han egentligen är en tjock skallig farbror i sina värsta år.

Misslyckade land.
Citera
2014-04-01, 22:14
Medlem
pohjoisestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvana
Säger inte att jag håller med någon av trollen de intervjuade men jag tycker nästan det är värre när man inte kan stå för sina åsikter IRL på samma sätt som på nätet. Snacka om smygisar.

WORD, jag fattade inte heller varför dom inte vågade stå för vad dom tyckte, vad var dom rädda för egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in