2014-04-01, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Willfram
Den 27 mars skulle TO kontakta rättsläkaren. Han har haft flera dagar på sig så han fick antagligen inget bra besked. Eller så insåg han att det inte var till någon nytta.

"Olsson sa vidare att han under dagen kommer att kontakta rättsläkaren Susan Sprogoe-Jakobsen för att fråga om mördaren kan ha använt det dolkliknande vapnet, som har en betydligt vassare spets än en skölp."

http://www.nsd.se/nyheter/olssons-nya-teori-mordvapnet-var-en-dagger-8380404.aspx

Vilket TO också gjorde men tanten SS-J var på kurs den 27 mars till och med fredagen,
beskedet kom därför idag och vad det svaret blev har du säkert noterat. Så att säga att
Olsson haft flera dagar på sig och att han fått ett mindre bra besked av Susan blir därför
fel.

Susan vet nog att hon inte kan sitta och mingla med Olsson i telefon och snacka eventuella vapen,
likaså vet säkert Olsson och åklagarna att en rättsläkare har förordningar.
Om någon hemställan sedan gjorts/kommer att göras vet inte jag, Olsson har visat sig vara lite finurlig tidigare, vissa kallar det taktik andra ett spel för gallerian.
Citera
2014-04-01, 19:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En spetsig skölp är väl inte uteslutet, men det borde också finnas ett KJ-spår, dvs KJ kan själv ha låtit tillverka mordvapnet. - På hatthyllan i hallen låg f.ö. ett egentillverkat knivblad. Bakom och under soffan återfanns bl a ett bryne och en bordskniv. Även på köksbordet låg en kniv, och givetvis hittades också en kniv i det blodbesudlade bagageutrymmet på hans bil. Hans kniv med en kulspets i ena änden har inte återfunnits, och han påstod under ett av förhören att hans hund tuggat sönder kniven och att den därför hade kastats.

Två av skadorna för tanken till hemtillverkning: Skada 44 (som trängt in mellan revbenen och var 1,9 cm bred och 0,9 cm hög) uppvisade vid vänstra änden "en närmast kommateckenliknande liten svans nedåt. I övrigt är ändarna ganska rundade." Vidare skada 62 (1,8 cm bred med en glipa på 0,6 cm): "Mot den övre änden av sårskadan, ungefär 0,3 cm nedom denna, ses ett litet jack i sårkanten."

Tittar man på skadornas längd, bredd (glipor) och djup formerar sig något som för tankarna till en stridsspets i miniatyr - vad annars..?

Var det macheten som var lämplig att hugga med ? Det mest troliga är nog att KJ behöll macheten och kastade hunden ..
Citera
2014-04-01, 19:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag kommer bara till en nedladdnings-/länksida när jag vill titta på din kniv. När jag försöker använda download-funktionen för att få ner filen på disk protesterar Norton mycket uttryckligt.
Du kanske kan försöka med den här länken:
http://www30.speedyshare.com/ebgpa/download/Hemtillverkad-kniv.jpg
Citera
2014-04-01, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så han lindade in en livs levande, karatetränad tjej i ett duschdraperi och bar ut? Så snäll hon måste ha varit som lät det ske.

Avsvimmad, inte snäll.
Citera
2014-04-01, 19:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Var det macheten som var lämplig att hugga med ? Det mest troliga är nog att KJ behöll macheten och kastade hunden ..
Ja, det var den kniven. - Ja, hunden kastades illa kvickt; ingen hann se den.
Citera
2014-04-01, 19:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Var kan man se en bild på den kniven?

Kan du posta en länk eller ange sidonummer i FUP om det är där bilden finns?
Kniven kan också skymtas i FUP, s. 1400 (skaftet har grepptape).
Citera
2014-04-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Frågan är vad är det som hunden markerar ? Åklagarna har påstått att hunden Uno endast markerar för lik och därför har det funnits lik i bagageutrymmet som KJ har transporterat.
Nu fanns det blod i bagageutrymmet som är det sannolika som hunden markerade.
Lik och blod har samma luktämne, när blodet kommer från en död person, därför kan inte hunden skilja på dem.
Därför kan man fråga sig hur kan åklagarna påstå att det var lik som hunden markerade ?

Det kan vara för att, som de även gör med många andra uppgifter, de far med osanning.
Citera
2014-04-01, 19:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Den som transporterar lik kontrollerar att inga spår finnes kvar och nu skulle det vara väl inplastade kroppsdelar, som börjat läcka enligt expertisen, därför borde en sådan sak ha observerats av KJ.
Borde och borde, ja. Men åter: där fanns bevisligen dessa blodspår och då har man ju missat
att uppmärksamma dessa. KJ alltså.
Snack om blodspruta eller annat trams kan du lämpligen hålla inne med, tack.
Citat:
Scenariet jag framfört om att kidnappningen och styckmordet skedde i en skåpbil och sannolikt ett badkar som var placerat inne i skåpbilen och sedan eldades upp, det är nog så nära sanningen man kan komma i det här fallet.
I din värld, ja.
Men inte i så många andras, vågar jag tro.
Citera
2014-04-01, 19:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Avsvimmad, inte snäll.
Hur blev hon avsvimmad? Hur bars hon ut?
Citera
2014-04-01, 19:33
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/mordvapnet-i-fokus-8392522.aspx
Citera
2014-04-01, 19:37
Medlem
Citat:
De kan ha tillkommit senare. Min hypotes är att VB blött från huvudet i bilen. Från näsa, mun vad du vill. Det läckte från den fasttejpade påsen.

Och kroppen inlindad i vad? Fanns inte ett spår på kroppen från KJs baklucka. Inte ett spår i bakluckan förutom liite blod. Och ändå hävdar folk att kroppen kommit i kontakt med golvet i bakluckan? Hur? Det skulle vara litervis med blod, flera spår på kroppen, flera spår på mattan.

För det är ju så enligt experterna, att om liklukt ska sätta sig, så måste den döda kroppen komma i kontakt med ytan.

Hon kanske var halvt inbakad?

Jag kan se mig framför mig KJ stå och böka och stånka med en blodig kropp för att få ned henne i bakluckan, och sen vips, inte ett spår i andra delar av bilen. Eller trollade han in henne?
Citera
2014-04-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Var kan man se en bild på den kniven?

Kan du posta en länk eller ange sidonummer i FUP om det är där bilden finns?

Varför skulle han hugga med den sidan, när han har en annan bättre sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in