2014-04-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du har inte kostat på dig att reflektera över möjligheten att han helt enkelt missat
fläckarna. Missar kan även den noggrannaste mördare göra faktiskt.
Och när du framför som det sannolikaste scenariot i den här mordhistorien att det finns
lejda styckmördare med en skåpbil hysandes ett badkar, kanske av plast..., då är det
ingenting annat än ett enda stort jävla antagande. Utan ringaste stöd i kända fakta.
Den som transporterar lik kontrollerar att inga spår finnes kvar och nu skulle det vara väl inplastade kroppsdelar, som börjat läcka enligt expertisen, därför borde en sådan sak ha observerats av KJ.
Scenariet jag framfört om att kidnappningen och styckmordet skedde i en skåpbil och sannolikt ett badkar som var placerat inne i skåpbilen och sedan eldades upp, det är nog så nära sanningen man kan komma i det här fallet.
Citera
2014-04-01, 19:05
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Har du sett bilden på kniven? Jag har svårt att se hur piggen på den kunnat orsaka skadorna, åtminstone de djupa. Men om vi antar att KJ är skyldig kan själva kniven mycket väl ha använts för att avskilja ben och händer. Den stämmer väl överens med rättsläkarens antagande om redskapet som använts.

Var kan man se en bild på den kniven?

Kan du posta en länk eller ange sidonummer i FUP om det är där bilden finns?
Citera
2014-04-01, 19:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willfram
De kan ha tillkommit senare. Min hypotes är att VB blött från huvudet i bilen. Från näsa, mun vad du vill. Det läckte från den fasttejpade påsen.
Men inte från ryggen?
Citera
2014-04-01, 19:07
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag kommer bara till en nedladdnings-/länksida när jag vill titta på din kniv. När jag försöker använda download-funktionen för att få ner filen på disk protesterar Norton mycket uttryckligt.

Funkade för mig. Bilden är utklippt från den bild jag länkade till lite tidigare: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-04-01, 19:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Ja det är just hur konstigt som helst; vi har ju även sett hur det runnit blod fraan kroppen, när det vändes paa den, jag menar hur kann blodet inte ha koagulerat paa 2 veckor? Samt även benen som hade likstelhet kvar i sej, det maaste ha varit ett otroligt svaart fall för rättsläkaren

Ja men det allra konstigaste är ju att alla dessa många tecken ( dom du angav + larvernas ålder + avsaknad av larver och ägg på VBs ben) på att VB inte als varit död i de ca 18 dagrna, inte har framförts/diskuterats i de två rättegångarna det är totalt mystiskt för mig.
Citera
2014-04-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag kommer bara till en nedladdnings-/länksida när jag vill titta på din kniv. När jag försöker använda download-funktionen för att få ner filen på disk protesterar Norton mycket uttryckligt.

Mina virusprogram likaså ..
Citera
2014-04-01, 19:14
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Så här såg den försvunna kniven ut:
http://www.speedyshare.com/ebgpa/Hemtillverkad-kniv.jpg

Sure!

Tack
Var har du bilden ifrån?
Citera
2014-04-01, 19:15
Medlem
Citat:
Det fanns tecken som visade att han försökt strypa henne också. Hon kan ha varit avsvimmad och blödde från någon skada. I vilken ordning och på vilken plats hon fått de dödande huggen och slagen vet ingen. Jag tror inte att han dödat henne i lägenheten.

Intressant. Du tror att kj är mördaren men hemmet är inte mordplatsen.
Kan du beskriva vart du tror KJ har mördat och styckat VB?
Citera
2014-04-01, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men inte från ryggen?

I så fall har hon varit inlindad i duschdraperiet som läckte när han lyfte ur henne.
Citera
2014-04-01, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Intressant. Du tror att kj är mördaren men hemmet är inte mordplatsen.
Kan du beskriva vart du tror KJ har mördat och styckat VB?

Jag har olika hypoteser. En är att VB lämnade lägenheten, kj kör ikapp henne, slår ner henne och lägger henne i skuffen. Kör till en avlägsen plats vid älven där han dödar och styckar henne. Han sköljer bort blodet och delarna fraktas i bilen.
Citera
2014-04-01, 19:20
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Var kan man se en bild på den kniven?

Kan du posta en länk eller ange sidonummer i FUP om det är där bilden finns?

Kolla mina tidigare poster ikväll. Bilden postades av en annan användare i somras.
Citera
2014-04-01, 19:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I så fall har hon varit inlindad i duschdraperiet som läckte när han lyfte ur henne.
Så han lindade in en livs levande, karatetränad tjej i ett duschdraperi och bar ut? Så snäll hon måste ha varit som lät det ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in