2014-04-01, 14:51
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Samtidigt som WL även i förhöret påstod att han och KJ inte kände varandra så bra att de inte träffade varandra utanför "airsoften", möjligtvis stötte på varandra någon gång ute på stan.

Så började han med att säga i telefonförhöret idag också. För övrigt tog det en himla tid innan han svarade.
Citera
2014-04-01, 14:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Knasigt av dig MBoudine.. det är ju ditt eget påstående! Jag har aldrig påstått något sådant och kommer aldrig att göra det eftersom jag bedömer den teorin som ytterst osannolik.

Kan du hitta ett inlägg där JAG påstår att KJ, MB och AN har mördat VB i en orgie ?? Jag har ju tvärtom betonat att jag INTE tror att vare sig MB eller AN varit fysiskt delaktiga i VB-mordet, ditt korkade troll .. Hänvisning till inlägg ?

Edit: Däremot tror jag att MB/AN varit organisatörer/samordnare och upplåtit lokal där mordet har skett. Men INTE deltagit i mordet.
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-01 kl. 15:15.
Citera
2014-04-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag mistänker att du blandar ihop WL med någon annan person.

I fall jag tar fel så posta gjärna FUP sido nummer där det du påstår står skrivet.

" Vi har tyvärr aldrig umgåtts så mycket på fritiden. Det är mer i samband med airsoft. Sen kanske man träffas någon gång då och då på stan."

WL:s svar på fråga i hovrättsförhandlingarna idag.
Citera
2014-04-01, 14:56
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Samtidigt som WL även i förhöret påstod att han och KJ inte kände varandra så bra att de inte träffade varandra utanför "airsoften", möjligtvis stötte på varandra någon gång ute på stan.
Jag har läst att han ansåg sig vara en av de som var tajtast med KJ.
"William beskriver sin relation med Kristoffer Johansson som tajt. Han är kanske den tajtaste vän Kristoffer har."
Citera
2014-04-01, 14:57
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag mistänker att du blandar ihop WL med någon annan person.

I fall jag tar fel så posta gjärna FUP sido nummer där det du påstår står skrivet.

Insåg just att det var jag som misstog mig
Citera
2014-04-01, 15:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det kan vara så att MR rört ihop det och beskriver en (lite märklig) nattlig tur till Gruvberget och stugan, som jag trodde ägde rum när NS ringde ringde KJ (14 maj 01.56) och KJ for iväg och tankade bilen för 790 kr. Edit: Mot detta talar att MR kollar upp datumet i sin telefon.Så här beskriver NS saken i alla fall:

"När ringde du till KJ?
NS uppger att det var runt tolv, ett på natten. NS är nattmänniska.

Vad sa han att han gjorde när du ringde?
NS tror att han sagt att han tittade på film. De bestämde att de skulle träffas. NS gick ut
på gatan och KJ hämtade honom där.

Hur kom det sig att ni åkte till Gruvberget?
NS uppger att det var för att ha nåt att göra de pratade där. Det var med KJ:s bil de
åkte. De pratade om det där om tidningarna. Journalisterna hade legat i en buske och kommit
och knackat på hos honom när Kristoffer var hemma. De hade även ringt till KJ:s
föräldrar och det tyckte han var jobbigt.

Berättade han nåt om Vachtereeya?
NS uppger att KJ sagt att han tyckte det var jobbigt att hon var försvunnen.
KJ teori kring varför hon var borta var att han trodde att hon hade stuckit eller blivit
kidnappad.

Varför trodde han det?
NS tror att det hade med hennes styvpappa att göra men NS vet inte.
Efter Gruvberget så åkte de och köpte cigaretter, hämtade MR, tog ett varv i stan och sen
körde de till stuga
n. Niklas tror att de var där till klockan tre, halv fyra den natten. De satt och
pratade ute. KJr gick in i stugan en gång. Sen åkte de hem till NS. Där var de till
sju, halv åtta på morronen. Hemma hos NS spelade de X-box.
" (FUP s. 1338-1339)

Minst ett par tre gånger har NS varit i KJ lägenhet utan att KJ har varit hemma. Så det där med olåst ytterdörr är ingenting att tvivla på tycker jag.

FUP

Ni*las telefoner går sönder rätt ofta så
han byter telefoner.

Vilken tur för honom då?

Är den här killen utredd i minsta detalj, jag tycker att det finns intressanta omständigheter kring killen. Gillade inte utlänningar för att nämna något.
Citera
2014-04-01, 15:01
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Jag har läst att han ansåg sig vara en av de som var tajtast med KJ.
"William beskriver sin relation med Kristoffer Johansson som tajt. Han är kanske den tajtaste vän Kristoffer har."

"Vi lärde känna varandra efter gymnasiet via airsoft. Vi har aldrig umgåtts mycket på fritiden"

Så sa han i början av dagens förhör. Är airsoft ett arbete?
Citera
2014-04-01, 15:03
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var inte svar på någon fråga som jag ställde i inlägget som du citerade.
Nåja. Det var ett lite mångordigt och didaktiskt sätt att säga att de frågor du ställde inte nödvändigtvis var relevanta för domslutet. Normalt besvarar man inte frågor efter att ha irrelevansförklarat dem.
Citera
2014-04-01, 15:09
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
"Vi lärde känna varandra efter gymnasiet via airsoft. Vi har aldrig umgåtts mycket på fritiden"

Så sa han i början av dagens förhör. Är airsoft ett arbete?
Ja tydligen, märkligt uttalande av honom, fortsätt skriv vad som sägs, tack
Citera
2014-04-01, 15:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja tydligen, märkligt uttalande av honom, fortsätt skriv vad som sägs, tack

Förhöret är avslutat för en kvart sedan. Mest tonårstjejer på rättegången. KJs blivande fans?
Citera
2014-04-01, 15:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Lite spännande. WL visste att KJ och VB återförenats för att KJ sagt det till honom i "grabbgänget".

WL är åklagarnas vittne.

Har KJ påstått att han och VB återförenats är påståendet inte värt vatten - 'kibba' har drömfitta ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-01 kl. 15:16.
Citera
2014-04-01, 15:12
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Förhöret är avslutat för en kvart sedan. Mest tonårstjejer på rättegången. KJs blivande fans?
Blivande? KJ-kramare hele bunten
Senast redigerad av yoloits 2014-04-01 kl. 15:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in