2014-04-01, 14:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Är det inte du som skrivit ett flertal gånger att likhundars markering inte utgör något bevis? Varför skulle det då enligt samma logik finnas skäl att anta att frånvaro av markering skulle utgöra bevis för att blodspår inte härstammar från den döda?
Jag använde inte ordet bevis i inlägget som du citerade.
Citera
2014-04-01, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Mb har skjutsat Vb till KJ. VB har skickat sms med MBs namn till KJ. AN har stött på KJ på facebook under pseudonym, dock förklarade dottern vem han på bilden var. Så visst känner de varandra.

Ja precis. Varför ljuger då AN och MB angående deras connection med KJ?

Intressant---det måste finnas en anledning till varför de ljuger på det sättet som de gör/har gjort....
Citera
2014-04-01, 14:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Med hänvisning till vad MrFold redovisat för någon sida sedan så är det väl få personer i en sådan här utredning som har blivit så väl utredda som MB trots att det inte förelegat någon officiell misstanke. Sen finns det två svar på din fråga.
1. De utredde inte MB ytterligare när de fick KJ häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet och då bedömde såväl åklagare och polis att de hade rätt person.
2. De har inte haft laglig rätt att utreda MB eftersom han aldrig varit skäligen misstänkt. Lagen uppställer ett krav på skälig misstanke för att vidta tvångsåtgärder mot en misstänkt och det har MB aldrig varit. Det är en grundläggande mänsklig rättighet att inte behöva åläggas tvångsåtgärder utan misstankegrad.

Det kan väl noteras att efter gripandet av KJ torde varit svårt, om inte omöjligt, för åklagaren att hävda skälig misstanke mot någon annan person än en misstänkt medgärningsman (vilket knappast MB varit tillsammans med KJ även om det finns vissa fullständigt vansinniga teorier i denna tråda om att KJ, MB, och AN, tillsammans hade en mordorgie).

Någonting sprillans nytt .. Åtminstone för mig, har inte sett ett påstående av det slaget ens från användaren zemixon. Uppgift om datum och klockslag för det påståendet ?
Citera
2014-04-01, 14:22
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Mb har skjutsat Vb till KJ. VB har skickat sms med MBs namn till KJ. AN har stött på KJ på facebook under pseudonym, dock förklarade dottern vem han på bilden var. Så visst känner de varandra.

Vilka känner varandra?
Citera
2014-04-01, 14:23
Medlem
highfives avatar
Lite spännande. WL visste att KJ och VB återförenats för att KJ sagt det till honom i "grabbgänget".

WL är åklagarnas vittne.
Citera
2014-04-01, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Någonting sprillans nytt .. Åtminstone för mig, har inte sett ett påstående av det slaget ens från användaren zemixon. Uppgift om datum och klockslag för det påståendet ?

Knasigt av dig MBoudine.. det är ju ditt eget påstående! Jag har aldrig påstått något sådant och kommer aldrig att göra det eftersom jag bedömer den teorin som ytterst osannolik.
Senast redigerad av zemixon 2014-04-01 kl. 14:30.
Citera
2014-04-01, 14:36
Medlem
highfives avatar
WL tog tillbaka det han sagt i förhör att han kände till MBs och VBs relation innan 4/5. Nu tror han att det kan vara efter allt hänt. Förhöret med polis skedde 26/6 2013.
Citera
2014-04-01, 14:38
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Lite spännande. WL visste att KJ och VB återförenats för att KJ sagt det till honom i "grabbgänget".

WL är åklagarnas vittne.

EDIT: Dessutom hade WL varit på en fest hos KJ när VB var i hans sovrum och KJ hade också varit i sovrummet för att "trösta" VB. Detta gjorde att WL ansåg att KJ brydde sig om VB.
Citera
2014-04-01, 14:40
Medlem
Citat:
WL tog tillbaka det han sagt i förhör att han kände till MBs och VBs relation innan 4/5. Nu tror han att det kan vara efter allt hänt. Förhöret med polis skedde 26/6 2013.

Märkligt... Har WL blivit hotad till att ta tillbaka det han tidigare sagt?
Citera
2014-04-01, 14:46
Medlem
Citat:
EDIT: Dessutom hade WL varit på en fest hos KJ när VB var i hans sovrum och KJ hade också varit i sovrummet för att "trösta" VB. Detta gjorde att WL ansåg att KJ brydde sig om VB.

Samtidigt som WL även i förhöret påstod att han och KJ inte kände varandra så bra att de inte träffade varandra utanför "airsoften", möjligtvis stötte på varandra någon gång ute på stan.
Citera
2014-04-01, 14:46
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Märkligt... Har WL blivit hotad till att ta tillbaka det han tidigare sagt?

Troligtvis inte.
Citera
2014-04-01, 14:50
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Samtidigt som WL även i förhöret påstod att han och KJ inte kände varandra så bra att de inte träffade varandra utanför "airsoften", möjligtvis stötte på varandra någon gång ute på stan.

Jag mistänker att du blandar ihop WL med någon annan person.

I fall jag tar fel så posta gjärna FUP sido nummer där det du påstår står skrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in