2013-09-21, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maltus
Jag är helt övertygad om att detta har hänt, jag kan omöjligen ha inbillat mig allt detta.

Vad är skillnaden?
Citera
2013-09-23, 17:07
Medlem
Maltuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rn.m
Vad är skillnaden?

När man har tillräcklig erfarenhet kan man urskilja skillnaden.
Citera
2013-09-24, 18:52
Medlem
mycket intressant och bra skrivet 9/10 ormar
Citera
2013-09-24, 23:20
Medlem
Det du ser och upplever av omvärlden när du är så kallad "nykter" är egentligen inte den enda riktiga verkligheten, utan verkligheten kan upplevas på så många olika sätt.

Tänkte förklara lite tydligare hur psykedeliska droger/hallucinogener fungerar:

Thalamus i hjärnan fungerar som ett filter för de sensoriska inkommande signalerna till hjärnan. Ungefär 1/1000 av den info som kommer till thalamus går vidare till cortex där vi då blir medvetna om intrycken, det vill säga att om vi inte hade haft detta filter hade vi fått enormt mycket intryck från omvärlden och fått väldigt svårt för att koncentrera oss på saker och ting.
Det som då händer när man tar psykedelier är att mycket mer sensorisk information går vidare från thalamus till cortex i hjärnan.
Vi får alltså mer intryck från omvärlden än vanligt. Så det vi ser under en tex en lsd tripp är egentligen ingen "hallucination" utan mer intryck från omvärlden som egentligen alltid finns där.
Citera
2014-04-01, 12:23
Medlem
brybjörns avatar
Väldigt intressant och läsvärd rapport!

Jag tror dock att du låter dig påverkas lite för mycket av dina trippar. Alla dina intryck, minnen och upplevelser, även i nyktert tillstånd, har ju blivit filtrerade genom dina sinnen och din hjärna. Alltså är din hjärna fullt kapabel till att producera en verklighet som du kan känna är trovärdig - det är ju det den gör hela dagarna varje dag. Varför skulle din hjärna då under påverkan av starka hallucinogena preparat inte kunna producera en lika trovärdig verklighet med det som redan finns lagrat i ditt minne?

Underskatta inte hjärnans kraft!
Citera
2014-04-01, 13:03
Medlem
Maltuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brybjörn
Väldigt intressant och läsvärd rapport!

Jag tror dock att du låter dig påverkas lite för mycket av dina trippar. Alla dina intryck, minnen och upplevelser, även i nyktert tillstånd, har ju blivit filtrerade genom dina sinnen och din hjärna. Alltså är din hjärna fullt kapabel till att producera en verklighet som du kan känna är trovärdig - det är ju det den gör hela dagarna varje dag. Varför skulle din hjärna då under påverkan av starka hallucinogena preparat inte kunna producera en lika trovärdig verklighet med det som redan finns lagrat i ditt minne?

Underskatta inte hjärnans kraft!

Jo, vissa saker som hände under trippen var säkert bara inbillning/paranoia. Dock att det finns högre dimensioner samt parallella universum är jag än idag övertygad om. Allt är frekvens!

Tanken är att alla tänkbara parallella verkligheter FINNS. Genom att ändra dina vibrationer kan du alltså matcha ett annat redan existerande universum och därmed uppleva det.

Rörelse är alltså en illusion skapad av miljarders skiftningar per sekund mellan olika verkligheter.
Likt en tecknad serie är alltså varje bild sitt egna universum.

Ett tips är att kolla in "Bashar" på youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=VM2DvVdaMv4
Väldigt lärorikt!
Senast redigerad av Maltus 2014-04-01 kl. 13:22.
Citera
2014-04-01, 14:06
Medlem
anonanonns avatar
Ett tips till TS är nog att ge sig på astralprojektion och ta reda på universums hemligheter om du då inte redan gjort det, riktigt kul om jag får säga så själv
Citera
2014-04-01, 14:33
Medlem
Maltuss avatar
Efter att ha övat massor har jag lyckats med några få korta projektioner. Har väldigt svårt att slappna av tillräckligt mycket. När det väl händer blir man väldigt upphetsad och "tappar" det.
Citera
2014-04-01, 14:47
Medlem
anonanonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltus
Efter att ha övat massor har jag lyckats med några få korta projektioner. Har väldigt svårt att slappna av tillräckligt mycket. När det väl händer blir man väldigt upphetsad och "tappar" det.

Känner igen mig i det, hade en period då jag verkligen gav upp hoppet ett tag
Det är bara att helt enkelt vänja sig vid processen så man inte blir uppspelt när det händer något, har också svårt med att slappna av tillräckligt mycket själv
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in