2014-03-31, 23:43
Medlem
KalleFobies avatar
Söker en låt som en användare här på Flashback publicerade för något år sedan. Han sjunger och spelar gitarr om hur mycket droger han inmundigat(?). Typ xanor osv.

Mvh

KF
Citera
2014-03-31, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KalleFobie
Söker en låt som en användare här på Flashback publicerade för något år sedan. Han sjunger och spelar gitarr om hur mycket droger han inmundigat(?). Typ xanor osv.

Mvh

KF

Kan det vara något med Nemesis1?

https://www.youtube.com/watch?v=iV6D5Uz0BXA

Finns fler låtar på kanalen.
Citera
2014-03-31, 23:59
Medlem
KalleFobies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frillbenet
Kan det vara något med Nemesis1?

https://www.youtube.com/watch?v=iV6D5Uz0BXA

Finns fler låtar på kanalen.

Nix, faktiskt inte. Den här låten jag eftersöker var mer "clean". Han berättar om hur han har tagit en helvetes massa droger.
Citera
2014-04-01, 00:25
Medlem
Går och nynnar på en låt från slutet av åttio/början på nittiotalet, har för mig att det var några sköna akustiska gitarr riff i den och att texten innehöll orden "woo hoo" bland annat.

Kan ha varit någon irländsk eller engelsk grupp.

Det var inte Blurs låt då den jag tänker på inte är ett dugg rockig.
Citera
2014-04-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror-julle
Går och nynnar på en låt från slutet av åttio/början på nittiotalet, har för mig att det var några sköna akustiska gitarr riff i den och att texten innehöll orden "woo hoo" bland annat.

Kan ha varit någon irländsk eller engelsk grupp.

Det var inte Blurs låt då den jag tänker på inte är ett dugg rockig.
Tänkte på Elevation med U2, men den är iofs. rätt rockig så gissningen faller väl på det antar jag.
Citera
2014-04-01, 06:25
Medlem
Sadegpowers avatar
Chansar vilt på Massive Attack - Unfinished sympathy.

Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Söker en låt där en kvinna sjunger ledsamt någonting i stil med "Sometimes you feel what your heart wants to feel" (Inte alls säker) som sedan lägger till ett svagt beat med bas eller något. Relativt gammal låt nu skulle jag tro. Har sökt efter låten länge!

Mvh
Citera
2014-04-01, 06:35
Medlem
Sadegpowers avatar
Söker en elektronisk låt från tidigt nittiotal (tänk orbital, aphex twin, future sound of London etc). Har väldigt sporadiska minnen av den men låten har ett lugnt beat med en syntslinga som "stegrar sig" ju längre låten går. Minns även delar av musikvideon från mtv när det begav sig. Videon visar nåt sorts bergigt landskap, typ snabbspolning av moln som rör sig över landskapet och jag tror att hela videon har nåt sorts blått filter över sig. Tror även det kan vara med en snubbe i rymddräkt i videon (väldigt osäker på videodelen då jag möjligtvis blandar ihop olika videos).

Tack på förhand /SP
Citera
2014-04-01, 10:47
Medlem
tegelpannas avatar
Söker en svensk lite trubaduraktig och finstämd låt med en manlig sångare. Vill minnas att den är väldigt lång, uppemot 10 minuter kanske, och att den berättar en historia om hur ett krig drabbade ett land (kanske Sverige?) och hur en familj tvingas fly. Har även för mig att huvudpersonen i låten sjunger till sin far i första halvan av låten och sedan till sin son i andra halvan.

Har blivit besatt av att hitta den så alla förslag på artist eller låt uppskattas enormt mycket!

Tack!
Citera
2014-04-01, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadegpower
Söker en elektronisk låt från tidigt nittiotal (tänk orbital, aphex twin, future sound of London etc). Har väldigt sporadiska minnen av den men låten har ett lugnt beat med en syntslinga som "stegrar sig" ju längre låten går. Minns även delar av musikvideon från mtv när det begav sig. Videon visar nåt sorts bergigt landskap, typ snabbspolning av moln som rör sig över landskapet och jag tror att hela videon har nåt sorts blått filter över sig. Tror även det kan vara med en snubbe i rymddräkt i videon (väldigt osäker på videodelen då jag möjligtvis blandar ihop olika videos).

Tack på förhand /SP
Chansar vilt på Stardust - Music sounds better with you.
Citera
2014-04-01, 12:49
Medlem
sgeddingagglis avatar
Det finns en svensk låt som spelas som Black Sabbaths "Iron man" och den börjar: "Snälla, håll din mun, kan du inte hålla käft en stund?" Har googlat utan resultat.

Nån som kan tänkas veta nåt om den?
Citera
2014-04-01, 16:10
Medlem
Hej! Nu ska ni få en svår en...

Letar efter en operasångerska som min mor spelade för mig när jag var yngre(3-8 års ålder). Jag är född -96. På albumet var det en bild på en kvinna(antagligen sångerskan) i en röd fleecejacka och bakgrund var en aning mörk, möjligtvis regnig. Någon som har någon idé?

Tack på förhand
Citera
2014-04-01, 17:41
Medlem
Sadegpowers avatar
Hm nej, låten jag söker är från tidigare än så och har ingen sång.

Citat:
Ursprungligen postat av Morbror-julle
Chansar vilt på Stardust - Music sounds better with you.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in