Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Om en svensk vit tonåring inte blir kysst blir hon det i ett samhälle där HON tillhör normen. Hon befinner sig i en position där hon har makt och privilegier. Därför räknas inte hennes upplevelse. Hon har i detta fel hudfärg. Att den svarta tjejen inte blev kysst kan däremot ytterst sägas vara ett uttryck för en rasistisk struktur där mörk hudfärg anses mindre attraktiv. Därför räknas hennes upplevelse och vi ska ställas till svars för att detta har hänt.
Jag skulle vilja säga att det värsta som har hänt svarta - värre än slavhandeln när det begav sig - var att bli tagna under mångkulturalisternas vingar.
Mångkulturalisterna har gjort många svarta, och andra invandrare av icke-vit kulör, till gnälliga och paranoida vrak."
Jag fick inte jobbet - det måste vara rasism. Hon ville inte dejta mig - det måste vara för att jag är svart. Affärsbiträdet LOG så överdrivet vänligt mot mig - det måste vara rasism."
Och det KAN det vara... även om det inte är särskilt troligt. Men när sådana paranoida tankar väl tillåts blomma ut
och få medialt och politiskt genomslag finns det ingen ände på vansinnet, tydligen.
Ingen höjer ett ögonbryn om en svart man eller kvinna säger sig föredra en partner som är svart, eller en svart person som hyllar svarthet som skönhet. Och det är helt rätt. Vem bryr sig? Vem är så förmäten och förgrämd att han begär att ALLA ska tycka att hans folk är vackert?
Det som är fel här är att om en vit person säger samma sak så är det rasism.
Vita kan aldrig vinna i detta vansinneslopp. Till och med när vi inte gör något fel KAN VI VARA rasister. Vår själva existens skapar en "vithetsnorm" som i sig är skadlig för icke-vita.
Den logiska konsekvensen för galningarna som hyser dessa åsikter är förstås att få bort vita människor. För det finns faktiskt ingen annan lösning.