2014-03-28, 22:58
Medlem
mulash44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helenisen
Redan en dag efter att jag fyllt i "min del" via webben fick min pojkvän mail om att boka tid på ambassad. Intervjun fick han göra 23/8-2013, vår ansökan är registrerad 25/7-2013.
Så intervjun blev snabbt ordnad och gick utan problem, han kunde ta med sig fotografier osv då vi inte bifogat sådant i ansökan.

Men sedan dess har det inte hänt mycket...8 hela månader nu, fortfarande ingen handläggare och ärendet ligger i Norrköping, vilket jag fattat är en nitlott vad gäller handläggningstiden
min hustru gjörde interjun i afrika i juni 2013 det är nu nästan 10 månader inget beslut ännu jag skickade blankett 228011 i sep. 2013 försäkran om samlevnad för gifta och sambo... ärendet ligger i uppsala...
Citera
2014-03-31, 09:37
Medlem
loxas avatar
Idag fick vi beskedet om att min flickvän får komma till Sverige, 10 månader efter ansökan.
Nu behöver vi bara vänta ett par veckor till på att uppehållstillståndet kommer fram till ambassaden.
Citera
2014-03-31, 10:40
Medlem
Grattis!
Gu vad härligt för er!

Jag har insett att man får ställa sig in på 10 månader eller 11 månader med höjningen.
Det verkar som att många trots allt får vänta en längre tid.

Lycka till med allt!
Citera
2014-03-31, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Idag fick vi beskedet om att min flickvän får komma till Sverige, 10 månader efter ansökan.
Nu behöver vi bara vänta ett par veckor till på att uppehållstillståndet kommer fram till ambassaden.

Grattis till uppehållstillståndet jag längtar efter den dagen min pojkvän får sitt godkänt!
Jo jag undrar bara vilket land din flickvän kommer ifrån? min pojkvän är från nigeria
Citera
2014-03-31, 17:40
Medlem
Citat:

Grattis!!!
Kul att det händer ngt positivt här! Måste vara en helt underbar känsla att kunna planera sitt liv!
Passerade just 8-månaders strecket här, så hoppas det blir snart för oss med!
Citera
2014-03-31, 19:09
Medlem
mulash44s avatar
jag har väntat nästan 10 månader det är paparsansökan
Citera
2014-03-31, 19:13
Medlem
mulash44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helenisen
Grattis!!!
Kul att det händer ngt positivt här! Måste vara en helt underbar känsla att kunna planera sitt liv!
Passerade just 8-månaders strecket här, så hoppas det blir snart för oss med!

kompis hur länge har väntat och var det webbansökan. tack jag har vänta 10 månader
Citera
2014-03-31, 20:16
Medlem
Citat:

Stort grattis Som någon annan sa, är det roligt att höra positiva nyheter! Nyheter som alla vill o kommer få i sinom tid.
Citera
2014-03-31, 22:01
Medlem
lisasjdins avatar
Ni som nu fått svar. När ni pratar om väntetid är de från Intervjun eller från de att ni skickad in ansökan?
Min pojkvän ha precis fått mail om att boka tid för intervju, ska bli spännande att se hur länge han måste vänta....
Citera
2014-04-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisasjdin
Ni som nu fått svar. När ni pratar om väntetid är de från Intervjun eller från de att ni skickad in ansökan?
Min pojkvän ha precis fått mail om att boka tid för intervju, ska bli spännande att se hur länge han måste vänta....

När lämnade ni ansökan?
Berätta gärna hur det går! När får han intervjutid?
Citera
2014-04-01, 14:56
Medlem
loxas avatar
Tack allihopa! Hoppas att det går undan för resterande som väntar.

Citat:
Ursprungligen postat av suselisan
Jo jag undrar bara vilket land din flickvän kommer ifrån?
Vill inte outa mig själv allt för mycket, men kan säga att hon kommer i från Östasien.
Så alltså inget utvecklingsland, men utanför Europa.

Citat:
Ursprungligen postat av lisasjdin
I mitt fall räknade jag tiden efter ansökan.
Vi skickade in vår webbansökan i slutet på maj, min flickvän hade intervju i mitten av juni.
Citera
2014-04-01, 15:53
Medlem
lisasjdins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxox
När lämnade ni ansökan?
Berätta gärna hur det går! När får han intervjutid?

jag trodde han hade fixat de långt tidigare, men hade glömt att han fick lov att ansöka om nytt pass då de bara var gilitigt typ 2,5 år, och man vet ju aldrig med väntetiderna :/

Så ansökan blev därför inskickad 19 mars, han fick mail om att boka tid på ambassaden i Canberra här om dagen, eftersom de inte finns någon ambassad på Nya Zealand. Men förhoppningsvis så går de att få de flyttat till general konsulatet i Wellington.

Men då måste han ringa ambassaden och fixa det, dock är dåligt med telefontider. Nu så hoppas vi på att de inte ska bli för lång tid fram till intervjun!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in