2014-03-31, 21:00
Bannlyst
hejsan!

Vi har haft det jobbigt då sonen vill spela på TVn och vi inte kan titta på TV på kvällarna . Vi har nu ett Wii. Men det verkar inte släppas längre de spelen han vill spela, och nu vill ha en Xbox. Vi har lagt in nya spel på vår stationära dator. Så nu sitter han där, perfekt.

Min fråga är, kan vi sidsteppa Xboxen (han tjatar, andra har sån) helt och hållet och förlägga spelandet till den stationära?
Kommer vi att få tag i spel etc?
Kommer han att acceptera det?

Tänker nu från nu och några år framåt.

datorn
intel quad
ati 4850
windows

Är det rimligt att satsa på datorn för honom när det gäller spelandet?
Denna eller någon annan dator. Pratar både om vårat specialfall och principiellt.

Vi har inte plats med en stor plattTV till.
Senast redigerad av eirene88 2014-03-31 kl. 21:13.
Citera
2014-03-31, 21:05
Medlem
Ålder på grabben? Varför ska ni köpa en "stor TV" som du uttrycker det? Finns 32´tums på elgiganten för 2k som är mer än tillräckligt att spela xbox på. Alltid roligare att spela med polarna och jag antar at than därav tjatar om att han vill ha en xbox.
Citera
2014-03-31, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelarge
Ålder på grabben? Varför ska ni köpa en "stor TV" som du uttrycker det? Finns 32´tums på elgiganten som är mer än tillräckligt att spela xbox på.

Vi har inte utrymme mer för en station till att sitta på. Sen alla sladdar osv. Helst inte.
Citera
2014-03-31, 21:08
Medlem
Beror väl helt på vad som ska spelas. Rimligen finns det bättre och fler barnspel på PC, eller det skulle jag i alla fall tro.
Citera
2014-03-31, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelarge
Ålder på grabben? Varför ska ni köpa en "stor TV" som du uttrycker det? Finns 32´tums på elgiganten för 2k som är mer än tillräckligt att spela xbox på. Alltid roligare att spela med polarna och jag antar at than därav tjatar om att han vill ha en xbox.

6
Så du menar att det är roligare med en Xbox då man kan spela 2 lättare?
Det har jag inte tänkt på.
Senast redigerad av eirene88 2014-03-31 kl. 21:12.
Citera
2014-03-31, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aldrigfri
Beror väl helt på vad som ska spelas. Rimligen finns det bättre och fler barnspel på PC, eller det skulle jag i alla fall tro.

Just nu spelar han Lego the movie the videogame. Gissar att han kommer att avancera fort. Hur som helst så är Wii't passé om jag fattar det rätt. Det ges inte ut de spelen han nu vill ha på den.
Citera
2014-03-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eirene88
Så du menar att det är roligare med en Xbox då man kan spela 2 lättare?
Det har jag inte tänkt på.

Ja, tror som föregående talare att det är därför han tjatar. Det är flest som har Xbox och då lättare att spela online med kompisar.
Citera
2014-03-31, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RapaxFox40
Ja, tror som föregående talare att det är därför han tjatar. Det är flest som har Xbox och då lättare att spela online med kompisar.

Det där med online har jag inte heller tänkt på. Herre Gud min skapare vad det är mycket!
Nu när jag har tänkt ut allt så fint ska man behöva kapitulera ändå
Citera
2014-03-31, 21:21
Medlem
Ta det lugnt han är bara sex år. När vi var sex sprang vi bara omkring hela dagarna. Han är för liten för att få nya saker hela tiden. Räcker bra med datorn... Ska ni iallafall skämma bort honom så köp ps4/Xbox one. 360 är på väg ut inom ett par år.. Ungar nu för tiden..
Citera
2014-03-31, 21:22
Medlem
Romang67s avatar
Your son is 6 years old...

How about not letting him decide what console he gets to play his games on, and teach him to be happy with what he has?
Citera
2014-03-31, 21:24
Medlem
Eheh läste bara nu att han var 6 år... i så fall funkar det hur bra som helst med dator, men låt inte honom bli beroende av den. Sedan om kanske 5 år kan ni möjligtvis skaffa en annan spelplattform, typ xbox
Citera
2014-03-31, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RapaxFox40
Eheh läste bara nu att han var 6 år... i så fall funkar det hur bra som helst med dator, men låt inte honom bli beroende av den. Sedan om kanske 5 år kan ni möjligtvis skaffa en annan spelplattform, typ xbox

Jaså det är så. Ok då kör vi så såvida inte någon annan har något bra argument.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in