Citat:
Ursprungligen postat av
eirene88
Han har spelat på datorn sen han var strax innan 2 år. Det är 4 år av datorvana. Han kan surfa och titta på youtube och skajpa. Times is a changing.
Han är på dagis hela dagen och lever rullan där. Han har ett behov att varva ner, om det nu är det. Precis som vi vuxna efter en arbetsdag. Det är frågan jag också undrar mig. Han går ut självmant. Men får han ett nytt spel kan han spela från 15.30 till 21.30 non stop. Vad ska man göra?
Låter bra. Han får vänta med att spela 2 och online. Han är ju bara 6 precis.
Du borde lagt upp denna tråden i data istället. Där skulle du få ett ÄRLIGT, bra svar. Här i bostad familj får du bara massa moraliserande angående både det ena och det andra. Verkar ju som att han har ett liv utanför TV och Dator, så då är det lugnt än så länge.
Xbox 360 kommer inte försvinna pga. xbox one på flera år så köp inte den nya då den inte har några spel än ens.
Köp en billig(begagnad) tv + beg xbox 360 så kan han spela online, märk väl dock att det kostar 50 kr i månaden eller 1 år för 200 spänn typ. Vad kan det gå på, typ några tusen 2-3.
Angående sladdarna så tror jag enkelt att man kan fixa någon trådlös lösning.
Datorspelen blir bättre snabbare och snabbare dels pga. att man kan byta ut delarna för att få bättre prestanda i burken, det kan man inte med Xbox och därför anpassas spelen så att dom ALLTID funkar i högsta kvalite som går på xboxet.
För att datorn ska hänga med så måste man byta ut delarna vilket kan vara kostsamt och meckigt om ni inte vet någonting om datorer.
Så för enkelhetens skull, samt billigaste alternativet förutom att ta beslutet att det får räcka med datorn.
Blir trött på alla dessa svar utan motivering. De är inte svar överhuvudtaget!