2014-03-31, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eirene88
6
Så du menar att det är roligare med en Xbox då man kan spela 2 lättare?
Det har jag inte tänkt på.
Ja det är lättare att spela 2 på en Xbox, minns själv när jag var mindre och man gick hem till varandra efter skolan och spelade tvspel. Är han bara 6 år så tror jag nog han klarar sig ett par år till med enbart en dator. Helst skall han ut och leka istället för att fastna framför en skärm i så ung ålder.
Citera
2014-03-31, 21:44
Medlem
tjenaremannen123s avatar
I nuläget tror jag PC räcker mycket väl! Köpte mitt eget xbox när jag var lite äldre för mina egna pengar som jag knegat ihop hos grannarna!

Låt han nöja sig med PC, ge han inte något nytt. Vill han verkligen ha det så kommer han skaffa det om något år!
Citera
2014-03-31, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ttornquist
Ta det lugnt han är bara sex år. När vi var sex sprang vi bara omkring hela dagarna. Han är för liten för att få nya saker hela tiden. Räcker bra med datorn... Ska ni iallafall skämma bort honom så köp ps4/Xbox one. 360 är på väg ut inom ett par år.. Ungar nu för tiden..

Citat:
Ursprungligen postat av Romang67
Your son is 6 years old...

How about not letting him decide what console he gets to play his games on, and teach him to be happy with what he has?

Citat:
Ursprungligen postat av Whitelarge
Ja det är lättare att spela 2 på en Xbox, minns själv när jag var mindre och man gick hem till varandra efter skolan och spelade tvspel. Är han bara 6 år så tror jag nog han klarar sig ett par år till med enbart en dator. Helst skall han ut och leka istället för att fastna framför en skärm i så ung ålder.

Han har spelat på datorn sen han var strax innan 2 år. Det är 4 år av datorvana. Han kan surfa och titta på youtube och skajpa. Times is a changing.
Han är på dagis hela dagen och lever rullan där. Han har ett behov att varva ner, om det nu är det. Precis som vi vuxna efter en arbetsdag. Det är frågan jag också undrar mig. Han går ut självmant. Men får han ett nytt spel kan han spela från 15.30 till 21.30 non stop. Vad ska man göra?

Citat:
Ursprungligen postat av tjenaremannen123
I nuläget tror jag PC räcker mycket väl! Köpte mitt eget xbox när jag var lite äldre för mina egna pengar som jag knegat ihop hos grannarna!

Låt han nöja sig med PC, ge han inte något nytt. Vill han verkligen ha det så kommer han skaffa det om något år!

Låter bra. Han får vänta med att spela 2 och online. Han är ju bara 6 precis.
Citera
2014-03-31, 23:58
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Han har spelat på datorn sen han var strax innan 2 år. Det är 4 år av datorvana. Han kan surfa och titta på youtube och skajpa. Times is a changing.
Han är på dagis hela dagen och lever rullan där. Han har ett behov att varva ner, om det nu är det. Precis som vi vuxna efter en arbetsdag. Det är frågan jag också undrar mig. Han går ut självmant. Men får han ett nytt spel kan han spela från 15.30 till 21.30 non stop. Vad ska man göra?

Låter bra. Han får vänta med att spela 2 och online. Han är ju bara 6 precis.

Du borde lagt upp denna tråden i data istället. Där skulle du få ett ÄRLIGT, bra svar. Här i bostad familj får du bara massa moraliserande angående både det ena och det andra. Verkar ju som att han har ett liv utanför TV och Dator, så då är det lugnt än så länge.

Xbox 360 kommer inte försvinna pga. xbox one på flera år så köp inte den nya då den inte har några spel än ens.

Köp en billig(begagnad) tv + beg xbox 360 så kan han spela online, märk väl dock att det kostar 50 kr i månaden eller 1 år för 200 spänn typ. Vad kan det gå på, typ några tusen 2-3.

Angående sladdarna så tror jag enkelt att man kan fixa någon trådlös lösning.

Datorspelen blir bättre snabbare och snabbare dels pga. att man kan byta ut delarna för att få bättre prestanda i burken, det kan man inte med Xbox och därför anpassas spelen så att dom ALLTID funkar i högsta kvalite som går på xboxet.
För att datorn ska hänga med så måste man byta ut delarna vilket kan vara kostsamt och meckigt om ni inte vet någonting om datorer.

Så för enkelhetens skull, samt billigaste alternativet förutom att ta beslutet att det får räcka med datorn.

Blir trött på alla dessa svar utan motivering. De är inte svar överhuvudtaget!
Citera
2014-04-01, 07:35
Medlem
Icecrypt08s avatar
Citat:
hejsan!

Vi har haft det jobbigt då sonen vill spela på TVn och vi inte kan titta på TV på kvällarna . Vi har nu ett Wii. Men det verkar inte släppas längre de spelen han vill spela, och nu vill ha en Xbox. Vi har lagt in nya spel på vår stationära dator. Så nu sitter han där, perfekt.

Min fråga är, kan vi sidsteppa Xboxen (han tjatar, andra har sån) helt och hållet och förlägga spelandet till den stationära?
Kommer vi att få tag i spel etc?
Kommer han att acceptera det?

Tänker nu från nu och några år framåt.

datorn
intel quad
ati 4850
windows

Är det rimligt att satsa på datorn för honom när det gäller spelandet?
Denna eller någon annan dator. Pratar både om vårat specialfall och principiellt.

Vi har inte plats med en stor plattTV till.

Om ni köper ett wii u så får man med en kontroll med skärm i. Således kan barnet spela och titta på den skärmen istället för tv:n som andra kan kolla på. Rätt smart tycker jag. Förövrigt kan man spela gamla wii spel på wii u också så spelen ni har inte är bortkastade pengar.

Wii u kan också användas till internet som youtube, netflix etc. Vilket är bra för er tv tittande människor om ni inte har internet till tv:en så kan ni titta på netflix genom wii u:et.

Angående spel så är väl nintendo otroligt bra på barnspel?
Senast redigerad av Icecrypt08 2014-04-01 kl. 07:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in