2014-03-31, 15:34
Medlem
Pobben, för två år sedan handlade jag inte så mycket via Lyoness eftersom det då inte fanns så många företag som det gör idag men 2013 handlade jag det mesta jag behöver via Lojalitetsföretagen.

Och självklart köper jag presentkorten, vem vill missa all den återbäringen... Så det enda jag inte kan få återbäring på ännu är på min elräkning och mina försäkringar, sen föredrar jag att ha ett mobilabonnemang framför att ha ett kontantkort så därför får jag ingen återbäring på samtalen ännu, men det kommer i sinom tid.

@ Frohikke1
Bara lite mer utbildning så att alla vet vad vi pratar om: Direkthandelns Förening är remissorgan vid all lagstiftning som påverkar direkthandeln.

Vad är Direkthandelns Förening?

Direkthandelns Förening – DF – är branschorganisationen för företag som arbetar med direkthandel. Direkthandeln sysselsätter mer än 100 000 direktsäljare i Sverige. Omkring 70 % av dessa kommer från de 40-talet företag som är medlemmar i DF. Företagen arbetar med många olika slags produkter: kosmetik, kosttillskott, hälsopreparat, hushållsprodukter, rengöringsprodukter, kläder, böcker och telefonabonnemang. Branschen omsatte 2009 cirka 3 miljarder i Sverige och har en fortsatt stadig tillväxt.

Föreningens huvuduppgifter är att bevaka medlemmarnas intressen och skydda konsumenten, att verka för god affärssed och att utveckla branschen. Andra viktiga uppgifter är att verka för ett gott anseende både för direkthandeln som distributionsform och dess utövare. DF ska också verka för att branschens etiska regler blir kända och tillämpas samt att säljare och distributörer blir väl utbildade.

DF är remissorgan vid all lagstiftning som påverkar direkthandeln. Föreningen bedriver också upplysningsverksamhet gentemot Konsumentverket, Lotteriinspektionen och andra myndigheter. DF leds av en VD och har en styrelse med representanter från de olika medlemsföretagen.

DF är medlem i FEDSA (Federation of European Direct Selling Associations). FEDSA representerar 25 europeiska nationella direkthandelsföreningar och ¬– direkt eller indirekt –genom sina associerade bolagsmedlemmar mer än 1 000 direkthandelsföretag med en total årsomsättning på mer än 20 miljarder Euro och med mer än sju miljoner direktsäljare. Av dessa är nära sex miljoner kvinnor.
Senast redigerad av Gromgutten 2014-03-31 kl. 17:13. Anledning: Dubbelpost
Citera
2014-03-31, 15:59
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Det som är lite fascinerande är att ingen kommenterar lyoness scam rewiev.
Bara det säger att dom är inte ute efter någon info om vad lyoness är.
Det sitter en handfull själar som spyr ut oegentligheter.
Svårt att tro att det inte finns andra baktankar, dels med tanke på att dom är så få
Samt duckar konsekvent för relevant info.
Undrar vad deras egentliga mål är, har dom egna verksamheter som hotas, eller finner dom bara nöje i att sitta och försöka slå hål på något, alternativt tror dom att dom är någon form av frälsare som ska rädda sina kompisar som dom på något sätt gör till förmydare för, från en versamhet som i deras tycke skulle vara skadligt.

Du har verkligen fastnat i det där med att kärnan som motbevisar ert snicksnack har en annan agenda. Du vill att vi gemensamt ska gå ut och säga "Ja. Vi har startat ett UNIKT lojalitetsprogram där du UTAN KOSTNAD genererar bonus varje gång du handlar hos ex. Hasses Glassbar i Örkelljunga". Den enda agendan som drivs är att förhindra lättlurade alt. godtrogna individer från att hoppa på ett pyramidspel.

Jag har fortfarande inte sett någon av er kommentera er egen grundares ord om "POSITION, POSITION, POSITION" (något som återkom i redogörelsen om era allmänna villkor). Inte heller har ni kommenterat den korrespondens som postats mellan olika "anslutna" företag och XXXX som nu skött denna. (Jo, en kommentar angående klippet, och det var "-Ööööhhh men det kan du ju inte använda, det är ju ett år gammalt"). Så skippa skitsnacket om att det är vi som duckar.

Det där med "frälsare" har du fått från mig (ett ord jag inte använde btw), och jag förnekar inte att jag vill förhindra ALLA som befinner sig i min närhet från att satsa pengar i någon scam, oavsett det handlar om låtsasaktier, blåbärsjuice eller lojalitetskort, ser mig dock inte som någon frälsare, bara en normalt funtad människa med en normal dos sunt förnuft.

Och återigen, bara för att en hög med "lyckliga" Lyoness-offer har registrerat sig och dumförklarar alla som "inte ser att detta är framtiden" så bevisar eller belägger inte det att vi har fel, och ni har rätt, eller att "folk börjar tröttna".
Citera
2014-03-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALLTIDFAKTA
Meningslöst sidospår helt utanför sammanhanget

Missade du återigen "POSITION, POSITION, POSITION"?
Citera
2014-03-31, 17:00
Moderator
Gromguttens avatar
OT raderat, skvallra om føretaget/organisationen och dess struktur men inte om allt møjligt annat. Illa dold reklam raderas enligt regel 1.01.

Tack før RP (från bägge "sidor").

/Mod
Citera
2014-03-31, 17:01
Medlem
Ok... fakta:

Coop MedMera (inkl. återbäring)
http://www.coop.se/Global/Medlemskap...ge%20final.pdf

Lyoness (som spårar ut helt på sida 4 och 5...) - läs särskilt om Karriärnivå, direkt linje etc.
http://cdnlarge.lyoness.net/download...o-gtc-2-se.pdf

Coop's villkor är klara som korvspad inkl. vad jag får som medlem... Jämför det med Lyoness snårskog, det blir nästan lyteskomik

Jag har mycket stor erfarenhet av kommersiella avtal och vet att när villkor börjar se ut som Lyoness i länken ovan då drar man ett stort streck över affären och går vidare. Det är bara lurendrejare som sätter ihop sådana villkor för en konsumenttjänst (eller företagstjänst för den delen)
Citera
2014-03-31, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALLTIDFAKTA
Pobben, för två år sedan handlade jag inte så mycket via Lyoness eftersom det då inte fanns så många företag som det gör idag men 2013 handlade jag det mesta jag behöver via Lojalitetsföretagen.

Och självklart köper jag presentkorten, vem vill missa all den återbäringen... Så det enda jag inte kan få återbäring på ännu är på min elräkning och mina försäkringar, sen föredrar jag att ha ett mobilabonnemang framför att ha ett kontantkort så därför får jag ingen återbäring på samtalen ännu, men det kommer i sinom tid.

@ Frohikke1
Bara lite mer utbildning så att alla vet vad vi pratar om: Direkthandelns Förening är remissorgan vid all lagstiftning som påverkar direkthandeln.

Vad är Direkthandelns Förening?

Direkthandelns Förening – DF – är branschorganisationen för företag som arbetar med direkthandel. Direkthandeln sysselsätter mer än 100 000 direktsäljare i Sverige. Omkring 70 % av dessa kommer från de 40-talet företag som är medlemmar i DF. Företagen arbetar med många olika slags produkter: kosmetik, kosttillskott, hälsopreparat, hushållsprodukter, rengöringsprodukter, kläder, böcker och telefonabonnemang. Branschen omsatte 2009 cirka 3 miljarder i Sverige och har en fortsatt stadig tillväxt.

Föreningens huvuduppgifter är att bevaka medlemmarnas intressen och skydda konsumenten, att verka för god affärssed och att utveckla branschen. Andra viktiga uppgifter är att verka för ett gott anseende både för direkthandeln som distributionsform och dess utövare. DF ska också verka för att branschens etiska regler blir kända och tillämpas samt att säljare och distributörer blir väl utbildade.

DF är remissorgan vid all lagstiftning som påverkar direkthandeln. Föreningen bedriver också upplysningsverksamhet gentemot Konsumentverket, Lotteriinspektionen och andra myndigheter. DF leds av en VD och har en styrelse med representanter från de olika medlemsföretagen.

DF är medlem i FEDSA (Federation of European Direct Selling Associations). FEDSA representerar 25 europeiska nationella direkthandelsföreningar och ¬– direkt eller indirekt –genom sina associerade bolagsmedlemmar mer än 1 000 direkthandelsföretag med en total årsomsättning på mer än 20 miljarder Euro och med mer än sju miljoner direktsäljare. Av dessa är nära sex miljoner kvinnor.

Vi kan väl börja med det feta texten. Innefattar all regelvidrig och avskyvärd försäljning som utan tvekan innehar större delen av ALLA tvister och missnöjen.

Men för att måla lite ytterligare så kan vi förklara DF med ett annat ord, lobbyförening, likt alla branschorg, man tar tillvara på sina medlemmars intressen. Men fortfarande inget som gör saken mer legitim.
Det man också kan fråga är vem är det som styr DF? självklart folk som själva är ägare eller högt uppsatta i något av medlemsföretagen. Med andra ord, vart ligger deras intresse? Jo i att företagen kan fortsätta att agera i den gråzon som mer eller mindre alla dessa företag agerar inom.
Att man är remissinstans, ja? vad vill du ha sagt med det? Det är så den demokratiska vägen ser ut när man instiftar lagar eller ändrar lagar. Remisstiden är bara en tid då lagrådet ger andra utanför de egna väggarna möjlighet att lämna synpunkter.
Citera
2014-03-31, 18:38
Medlem
"Det är så den demokratiska vägen ser ut när man instiftar lagar eller ändrar lagar. Remisstiden är bara en tid då lagrådet ger andra utanför de egna väggarna möjlighet att lämna synpunkter."

Ja, just det och vi kan nog vara överens om att det krävs en hel del för att ens få bli remissinstans!

Och lagar och regler är just precis det vi pratar om här, Lyoness är ett helt seriöst företag som trots anmälningar från "fanatiska MLM-hatare" och nättroll INTE har blivit fällt i något enda land utan tvärtom har blivit godkänt i varenda land där de har granskats.

Så ert agenda blir mer och mer genomskinligt...

FAKTA ÄR: Jag vill ha mitt bonuskort och få min återbäring! Jag struntar fullständigt i om du vill ha ett bonuskort eller inte, det är ditt val och varken jag eller någon annan är ens intresserad av vad du väljer... Om det inte är så att du har en kompis som försöker tjata på dig ett kort? I så fall hoppa på henne/honom istället.
Citera
2014-03-31, 18:47
Medlem
Samma gamla nonsens från skeptikerna, har pågått i över 2 år nu.
Man kan ju tro att Lyoness skulle vara nedstängt vid det här laget? I något land? Någonstans? Ge mig bara ett exempel under alla dess år?

Ni kan inte svara på det, ni vet inte. Ni tror en massa saker.
Exempel på ett stort företag som har gått från presentkort till cashbackcard är BauMax. Är verksamt i 9 länder i Europa. Ni tror inte att deras advokater har granskat Lyoness.
Ett annat exempel är KIKA, även dom kan man dra kortet hos i butik.
Ni tror er sitta på mer kunskap än företagens stora advokat firmor. Även Lyoness egna advokater?
Helt otroligt!

Antal medlemmar - Jan 2012: 1.900.000, Mars 2014: 3.600.000
Antal företag - Jan 2012: 19.000, Mars 2014: 39.000

Ingenting tyder på att detta är på väg neråt. Jag är glad över att lotteriinspektionen har skickat in en anmälan för misstänkt pyramidspel, tål att upprepas "misstänkt" . Det som kommer hända är att det blir nerlagt. Precis som i övriga länder där dom har blivit beprövade.
Lyoness är ett stort företag och har växt väldigt snabbt och kommer att fortsätta göra så. Att dom blir testade på detta sättet är inget konstigt. Utan är det bästa som kan hända!

Ni skeptiker som sitter i tråden tappar allt mer trovärdighet i allas ögon, ni sprider bara en massa negativa energi och missledande länkar som inte grundar sig någonstans. Ni älskar att sitta och käfta helt enkelt. Det kan vilken normalbegåvad individ som helst se efter dessa 2 år. Lägg ner!
Citera
2014-03-31, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woot1313
Man kan ju tro att Lyoness skulle vara nedstängt vid det här laget? I något land? Någonstans? Ge mig bara ett exempel under alla dess år?

Exempel på ett stort företag som har gått från presentkort till cashbackcard är BauMax. Är verksamt i 9 länder i Europa. Ni tror inte att deras advokater har granskat Lyoness.
Ni tror er sitta på mer kunskap än företagens stora advokat firmor. Även Lyoness egna advokater?
Helt otroligt!

Ingenting tyder på att detta är på väg neråt. Jag är glad över att lotteriinspektionen har skickat in en anmälan för misstänkt pyramidspel, tål att upprepas "misstänkt" . Det som kommer hända är att det blir nerlagt. Precis som i övriga länder där dom har blivit beprövade.
Lyoness är ett stort företag och har växt väldigt snabbt och kommer att fortsätta göra så. Att dom blir testade på detta sättet är inget konstigt. Utan är det bästa som kan hända!

Ni skeptiker som sitter i tråden tappar allt mer trovärdighet i allas ögon, ni sprider bara en massa negativa energi och missledande länkar som inte grundar sig någonstans. Ni älskar att sitta och käfta helt enkelt. Det kan vilken normalbegåvad individ som helst se efter dessa 2 år. Lägg ner!

De hårda fakta som lagts fram har ännu inte bemötts av någon. Hur förklarar ni att grundaren själv beskriver Lyoness som ett pyramidspel? (börjar tröttna på att ställa den frågan nu)
Citera
2014-03-31, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woot1313

Helt otroligt!

Oj, börjar du bli lite sur nu

1) Medlemsantalet är ointressant. Antal _aktiva_ medlemmar och genomförda köp är intressant.

2) Antal företag = samma sak som 1.

Skeptiker? Nä. Men inte lättlurad. Upprepar:

Lyoness (som spårar ut helt på sida 4 och 5...) - läs särskilt om Karriärnivå, direkt linje etc.

Lyoness gör självmål i sina villkor... Luktar skunk lång väg.

Noterade förresten att det blev lite fart på denna Lyoness-representant också:

https://www.facebook.com/martin.millefors

Tyvärr (?) är all relevant information redan vederbörligt hanterad. och jag vill fortfarande påstå att knäckebrödsanalogin faller eftersom knäckebröden inte är förknippade med villkor som är så snåriga att ingen till slut fattar vad som står och vad man får...

För de som undrar kan nämnda och numera skyndsamt från Facebook raderade knäckebrödspedagogik-försök beskådas här:

http://postimg.org/image/ahz0jr977/
Senast redigerad av TheKeymaker 2014-03-31 kl. 19:14.
Citera
2014-03-31, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Oj, börjar du bli lite sur nu

1) Medlemsantalet är ointressant. Antal _aktiva_ medlemmar och genomförda köp är intressant.

2) Antal företag = samma sak som 1.

Skeptiker? Nä. Men inte lättlurad. Upprepar:

Lyoness gör självmål i sina villkor... Luktar skunk lång väg.

Noterade förresten att det blev lite fart på denna Lyoness-representant också:

https://www.facebook.com/martin.millefors

Tyvärr (?) är all relevant information redan vederbörligt hanterad. och jag vill fortfarande påstå att knäckebrödsanalogin faller eftersom knäckebröden inte är förknippade med villkor som är så snåriga att ingen till slut fattar vad som står och vad man får...

För de som undrar kan nämnda och numera skyndsamt från Facebook raderade knäckebrödspedagogik-försök beskådas här:

http://postimg.org/image/ahz0jr977/

Det handlar ju inte enbart om Lyoness. Men det är förstås du för osmart för att förstå. Det handlar om okunskap från människor som dig. Killen och hans familj har absolut ingenting att göra på denna tråden. Det är jävligt dåligt att inte respektera privatliv på människor. Inte fan hänger vi andra ut din privata Facebook som du gjort med honom. Det börjar fan i mig gå för långt. Att du konfronterar honom i sitt arbete är väl ok, men att gå ut här tycker jag är ett lågmärke.
Citera
2014-03-31, 19:45
Moderator
Gromguttens avatar
Också håller vi oss till att diskutera føretaget och dess føreträdare/ledning.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in