2014-03-31, 12:49
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minise
http://intefanvetjag.blogg.se/2014/march/ett-tragiskt-dodsfall-inte-bara-fotboll-media-gor-politik-av-var-sorg.html

låter som en sekt.
Citera
2014-03-31, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeamon
Även om han är fel person så gråter jag inte driekt över att han blev uthängd. Han är nazist och hela hans facebebook-sida vittnar om att han tycker våld är en bra grej. Nu får han chans att stå upp för sina åsikter. Extra smart att han tatuterat en måltavla i fejset också.

Vad spelar de för roll vilka åsikter snubben har?! Finns många som tycker våld är en bra grej, men detta var inte våld utan ett förjävligt ÖVERTRAMP. Hederliga slagsmål med knytnävarna mot människor som är med på det kan väl ingen egentligen ha emot? Dessa personer som gjorde detta förtjänar nackskott - även om dom är HIFare eller INTE. Det är en FEG attack, som INGEN borde utsättas för.
Citera
2014-03-31, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av travelfreak
Finns väl bara ett enkelt sätt att se till att detta slutar. Gör ett "Firman-SM" där alla medlemmar i alla firmor träffas o "gör upp". Inte avgjort förens det bara är en person kvar o den firman är "bäst". Förhoppningsvis så dör han oxå tillslut.

Men det är dom väl för fega för att ställa upp på...

Strålande idé.

Kör löjligt höga straff på tumult, polisbråk och kast med grejor utanför arenan och under matchen. Två timmar efter att matchen är slut får man som "supporter" skriva på ett avtal att man avsäger sig svensk sjukvård och sen är det bara att ge sig på mattan och boxa motståndarna. Upplägget kan göras med många fina variationen - mål kan t.ex. vara ett "bo" där man inte kan bli på-boxad och för att göra det så rättvist som möjligt kan man kanske också anlita någon form av domare som avgör vem som vinner - så slipper vi alla dessa hitte-på skrönor och fantasisagor som cirkulerar här på FB

Dela sedan upp dessa resultat i ligor så ser vi svart på vitt vilka som "har mest hjärta" för sin klubb.
Citera
2014-03-31, 12:57
Medlem
Yeamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CASSIUS-142
Vad spelar de för roll vilka åsikter snubben har?! Finns många som tycker våld är en bra grej, men detta var inte våld utan ett förjävligt ÖVERTRAMP. Hederliga slagsmål med knytnävarna mot människor som är med på det kan väl ingen egentligen ha emot? Dessa personer som gjorde detta förtjänar nackskott - även om dom är HIFare eller INTE. Det är en FEG attack, som INGEN borde utsättas för.

Absolut, men faktum kvarstår att Z**ar är nazist och våldsvän och jag tycker därför inte det är någon jätteskandal att han hängs ut. Tvärt om ser jag det som positivt att personer som honom dras upp till ytan och får stå till svar för sin ideologiska övertygelse.
Citera
2014-03-31, 13:03
Medlem
Rättelse angående själva misshandeln:
Ingen flaska som användes. Stefan får en kraftig smäll i ansiktet bakifrån, faller medvetslös ner och slår huvudet i gatstenarna. Ingen fortsatt misshandel då gm direkt springer därifrån.
Citera
2014-03-31, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeamon
Absolut, men faktum kvarstår att Z**ar är nazist och våldsvän och jag tycker därför inte det är någon jätteskandal att han hängs ut. Tvärt om ser jag det som positivt att personer som honom dras upp till ytan och får stå till svar för sin ideologiska övertygelse.

Samma om man hänger ut vänsterextremister då, självfallet?
Citera
2014-03-31, 13:06
Awaiting Email Confirmation
Detta är från tråden "supporter"mordet helsingborg.
detta är djurgårdens "fans" med huliganer längst fram. Vad gör tjockisen med rånarluva längst fram i ledet?

Ursprungligen postat av Karembeu

(FB) Djurgårdssupporter har dödats i samband med matchen mot Helsingborg, 30/3

Även bortalag har väl matchvärdar? Alla dessa personer är väl inte huliganer utan även fans? Så vem är tjockisen? Ledare iallafall ser det ut som.
jag såg en omaskerad bild på han i samma tråd. ska se om jag hittar den igen. tror inte att det är han på bild 2 i den länken.

En sak till. Vissa av dom längst fram har ett märka på tröjorna. Det är inte klubbmärke. Så vad är det?
Senast redigerad av ett23fyra 2014-03-31 kl. 13:17.
Citera
2014-03-31, 13:07
Medlem
Yeamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndMod
Samma om man hänger ut vänsterextremister då, självfallet?

Absolut.
Citera
2014-03-31, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TZAR
Ingen flaska som användes. Stefan får en kraftig smäll i ansiktet bakifrån, faller medvetslös ner och slår huvudet i gatstenarna. Ingen fortsatt misshandel då gm direkt springer därifrån.

källa? Jag bor i Helsingborg och var med på matchen. Har hört 6-7 historier bara idag.
Citera
2014-03-31, 13:10
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CASSIUS-142

våld kommer ALLTID att vara fel.
Citera
2014-03-31, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TZAR
Hur får man en kraftig smäll i ansiktet bakifrån?
Citera
2014-03-31, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bger
Hur får man en kraftig smäll i ansiktet bakifrån?
Man kan faktiskt slå någon i ansiktet genom att komma bakifrån. Man behöver inte slå rakt utan kan slå handen runt emot kinden. Det bör väl klassas som ansiktet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in