2014-03-28, 09:41
Medlem
Henrik.Dorsins avatar
Läs detta:
Amerikansk fraktpilot bekräftar: chemtrails är verkliga och leder till katastrof http://newsvoice.se/2014/03/26/amerikansk-fraktpilot-avslojar-chemtrails-ar-verkligt-och-leder-till-katastrof/

Inte bara han som uppmärksammat att "Solen har knappt nått marken sedan tre månader tillbaka och de fortsätter att spruta över våra huvuden varje dag."

Människor jag talar med får svår migrän, hosta och andningsproblem när sprutningarna är intensiva.

När de dessa vita tjocka streck började uppträda och de påstod att det bara var vanliga kondensstrimmor förstod jag direkt att de ljög.

I rest my case, henke.d is back
Citera
2014-03-28, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.Dorsin
Läs detta:
Amerikansk fraktpilot bekräftar: chemtrails är verkliga och leder till katastrof http://newsvoice.se/2014/03/26/amerikansk-fraktpilot-avslojar-chemtrails-ar-verkligt-och-leder-till-katastrof/

Inte bara han som uppmärksammat att "Solen har knappt nått marken sedan tre månader tillbaka och de fortsätter att spruta över våra huvuden varje dag."

Människor jag talar med får svår migrän, hosta och andningsproblem när sprutningarna är intensiva.

När de dessa vita tjocka streck började uppträda och de påstod att det bara var vanliga kondensstrimmor förstod jag direkt att de ljög.

Pålitlig källa?
Citera
2014-03-29, 09:39
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Läs detta:

Du skulle tjäna på att faktakolla källan till detta. Newsvoice är en i raden av paranormal/paranoidtabloid som Torbjörn Sassarson och Björn Pratt gör för att sprida sitt skräp.

Den följer det vanliga, en person som i sitt yrke borde veta detta uttalar sig som stöd för denna obildade tes att kondesstrimmor innehåller något farligt eller gör så att vi ska må dåligt. Naturligtvis anonym.

Bara uttrycket professionell väderobservatör får mig att tro att personen finns bara Sassarsons hjärna.

Fortfarande är det sämsta och dyraste sättet att sprida skadliga ämnen vi plan på hög höjd, det skulle vara otroligt enkelt att avslöja då det skulle krävas så inåt helvete med personal att någon skulle snacka bredvid mun.

Chemtrails är en så sjukt korkad tes att man blir mörkrädd att folk inte har den tankeförmågan eller vill sätta sig in i fysik/kemi utan vill tro på pantade paranoida pundarnas stolligheter.
Citera
2014-03-29, 10:10
Medlem
Henrik.Dorsins avatar
Okej det var inte bästa källan/nyhetsidan och dessutom en anonym pilot.. agreed.

Men.. Hur fan kan det komma sig att dessa kondesstrimmor kan skilja så mycket från plan till plan?

Är det fysiskt möjligt att ett plan släpper ut en kondesstrimma som ligger kvar i ca 2-5min medan ett till synes likadant plan på ungefär samma höjd (+-10000ft) släpper ut en kondensstrimma som ligger kvar och breder ut sig till dessa mjölkfärgade slöjor eller disliknande moln? Edit; som ligger kvar hela dagen och dessa plan har flugit inom en 10-20min tidsskillnad.

Är det rimligt att skylla dessa skillnader på atmosfärens förhållanden? Jag är ingen meteorolog. Men för mig känns detta orimligt...

Dessutom känner jag att jag sett allt för många klipp där man ser spindelnäts liknande strimmor som påstås komma från chemtrails. Vad är detta? Har inte sett IRL men skulle vilja se något sådant som känns som ett handfastare bevis.
Senast redigerad av Henrik.Dorsin 2014-03-29 kl. 10:14.
Citera
2014-03-29, 10:46
Medlem
Citat:
Okej det var inte bästa källan/nyhetsidan och dessutom en anonym pilot.. agreed.

Men.. Hur fan kan det komma sig att dessa kondesstrimmor kan skilja så mycket från plan till plan?

Är det fysiskt möjligt att ett plan släpper ut en kondesstrimma som ligger kvar i ca 2-5min medan ett till synes likadant plan på ungefär samma höjd (+-10000ft) släpper ut en kondensstrimma som ligger kvar och breder ut sig till dessa mjölkfärgade slöjor eller disliknande moln? Edit; som ligger kvar hela dagen och dessa plan har flugit inom en 10-20min tidsskillnad.

Är det rimligt att skylla dessa skillnader på atmosfärens förhållanden? Jag är ingen meteorolog. Men för mig känns detta orimligt...

Dessutom känner jag att jag sett allt för många klipp där man ser spindelnäts liknande strimmor som påstås komma från chemtrails. Vad är detta? Har inte sett IRL men skulle vilja se något sådant som känns som ett handfastare bevis.

10 000 fot är enorm skillnad. Du har enligt ISA (International Standard Atmosphere) en lapse rate på 1.98 grader per 1000 fot, så på 1000 fot har du nästan 20 graders temperaturskillnad. Precis som att 20 grader på land är stor skillnad är det det i atmosfären.

ISA är dessutom en modell, den faktiska skillnaden kan vara betydligt större än 20 grader.
Citera
2014-03-29, 10:53
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Om plan går på exakt samma höjd under samma förhållande och samma plantyp i samma hastighet, nej då bör de bli lika, men händer det? Det räcker med att det olika plan och att temperatur har ändrats så kommer du se olika kondestrimmor.

Jag har aldrig sett spindelnäts liknande strimmor, däremot korslagda på grund av korsande flygrutter. Har du något klipp som exempel?
Senast redigerad av kjellkritisk 2014-03-29 kl. 10:59.
Citera
2014-03-29, 10:57
Medlem
Citat:
Olika typer av motorer.
Varierad luftfuktighet beroende på flyghöjd.
Hur mycket effekt de tar ut ur motorn.

Tänk på att det ställe de tar ut full effekt från motorerna är när planet accelererar på startbanan och under stigning. Det borde vara tjock rök där ifall kemikalien är inblandat i bränslet.
Citera
2014-03-30, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Om plan går på exakt samma höjd under samma förhållande och samma plantyp i samma hastighet, nej då bör de bli lika, men händer det? Det räcker med att det olika plan och att temperatur har ändrats så kommer du se olika kondestrimmor.

Jag har aldrig sett spindelnäts liknande strimmor, däremot korslagda på grund av korsande flygrutter. Har du något klipp som exempel?

Citat:
Ursprungligen postat av Coovex
Gör oss en tjänst och sätt dig in i fallet. Dina pinsamma kommentarer gör att denna tråden går bakåt i tiden.
Vilken del av kellkritisk text tycker du är pinsamt? Den om korslagda strimmor? Här har du en fin illustration över korslagda strimmor
contrail-simulations
Citera
2014-03-30, 07:47
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk

En del anser dig som komplett idiot...
Ingen kan veta hur luftströmmar och temperarurer uppför sig på lite mer höjd än nära jordytan, de 5-10 meter vi märker av..
Ovanpå det har vi minst 10 000 meter till, vars egenskaper betr vind i vertikal och horisontal riktning och de temperaturskillnader vi inte har en susning om, om man inte tror på chemtrails förstås, DÅ vet man......
Som fd segelflygare VET jag hur stora skillnader det kan vara i luftrummet bara med nån km skillnad i avstånd..
som sagt JAG, stark som kritiker hittar på mina upplevelser, konspirationsfolket, de VET...
eller hur?
Citera
2014-03-30, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
En del anser dig som komplett idiot...
Ingen kan veta hur luftströmmar och temperarurer uppför sig på lite mer höjd än nära jordytan, de 5-10 meter vi märker av..
Ovanpå det har vi minst 10 000 meter till, vars egenskaper betr vind i vertikal och horisontal riktning och de temperaturskillnader vi inte har en susning om, om man inte tror på chemtrails förstås, DÅ vet man......
Som fd segelflygare VET jag hur stora skillnader det kan vara i luftrummet bara med nån km skillnad i avstånd..
som sagt JAG, stark som kritiker hittar på mina upplevelser, konspirationsfolket, de VET...
eller hur?

Är du superironisk nu, eller har du citerat fel person?

Vi har tämligen bra koll på förhållandena i luftrummet på olika platser och höjder då vi kan kolla detta på flera olika sätt, mäta, radar o s v.
Citera
2014-03-31, 08:41
Medlem
Citat:
Men alltså... Det är ju inte direkt fåntrattar som påstår att chemtrails existerar. Det hela började med experter som märkte värdeskillnader i mätningar,
Det hela började med att en amatör tittade upp på himlen för första gången och inte förstod att han såg på kondensationsstrimmor.
Citera
2014-03-31, 09:23
Medlem
constants avatar
Citat:
Men alltså... Det är ju inte direkt fåntrattar som påstår att chemtrails existerar. Det hela började med experter som märkte värdeskillnader i mätningar, flygplans/väderintresserade som du, välutbildade piloter med över 30 års erfarenhet bl.a. passagerar-jet, forskare på olika högskolor o.s.v.
Här har ni bra bevis, snälla, ta dig tiden. Fett värt: https://www.youtube.com/watch?v=c34U0Pwz4_c&list=TLW1aICwIERH97bAE96obWXcw HV0eWob8z
glöm inte källgranska.
Kan du nämna något erkänt geni som påstår att det finns chemtrails.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in