2014-03-31, 07:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Fattade du vad jag skrev , tror inte det!
Det som ger en del hotell fem stjärnor har du ingen nytta av som privatperson !
Eller skall du låtsas att du är direktör för ett större företag.
Jag har förstått att du är av den uppfattningen och det är helt okej för mig. Du köper trestjärnigt och får känna dig nöjd med det - jag köper annat när jag vill ha annat och får känna mig nöjd med det.
Problem med det?

Citat:
Vi har fått något som ser ut som det ja, med en del felaktigheter.
Text skrivet här på FB kan knappast utgöra bevis.
Postaren har lovat att länka till originalet , så har inte skett!
Det är ju inte precis så att Merit Wager sitter och fabulerar ihop saker på eget bevåg
utan det är hennes källa som i så fall har lämnat fel uppgifter till henne.
Intressant i historien är också om hennes kompis hade eget rum med frukost
included.
Vi har fått annan användare som också säger sig ha samma dokument och såvitt jag förstår så är det också den version som man stöder från regeringskansliet. Eller har du hört/sett någon därifrån säga att det var ett missförstånd att frukosten skulle vara betald?

Det ingår också vanligen i rumsbokningen för konferenser/seminarium/kurser etc att arrangören står för frukost osv..
Citera
2014-03-31, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har förstått att du är av den uppfattningen och det är helt okej för mig. Du köper trestjärnigt och får känna dig nöjd med det - jag köper annat när jag vill ha annat och får känna mig nöjd med det.
Problem med det?

Vi har fått annan användare som också säger sig ha samma dokument och såvitt jag förstår så är det också den version som man stöder från regeringskansliet. Eller har du hört/sett någon därifrån säga att det var ett missförstånd att frukosten skulle vara betald?

Det ingår också vanligen i rumsbokningen för konferenser/seminarium/kurser etc att arrangören står för frukost osv..

Var står det i min kommentar att jag köper trestjärnigt?

Dokument som åberopas skall läggas upp i original , även om hundra användare (anonyma) sådana
intygade att det var äkta , blir det inte äkta, såvida det inte publicerats någon annanstans i originalversion.
Har regeringskansliet gått ut med någon officiell version?
Citera
2014-03-31, 08:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Dokument som åberopas skall läggas upp i original , även om hundra användare (anonyma) sådana
intygade att det var äkta , blir det inte äkta, såvida det inte publicerats någon annanstans i originalversion.
Var står den regeln?
Och var någonstans styrker Merit Wager och andra som hävdar att frukost inte ingick, eller att hon hade någon "happy-mealvariant" sina uppgifter med originaldokument?

Eller gäller den där regeln bara andra liksom .. som säger sånt som du inte gillar?

Gällande hotell jag får mest intrycket av att du har ett behov av att övertyga dig själv om att det inte föreligger någon skillnad - och det är helt okej för mig. Jag som provat båda formerna tycker mig uppleva en skillnad och utgår från det när jag beställer hotell ... hoppas det är okej för dig.
Citera
2014-03-31, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var står den regeln?
Och var någonstans styrker Merit Wager och andra som hävdar att frukost inte ingick, eller att hon hade någon "happy-mealvariant" sina uppgifter med originaldokument?

Eller gäller den där regeln bara andra liksom .. som säger sånt som du inte gillar?

Gällande hotell jag får mest intrycket av att du har ett behov av att övertyga dig själv om att det inte föreligger någon skillnad - och det är helt okej för mig. Jag som provat båda formerna tycker mig uppleva en skillnad och utgår från det när jag beställer hotell ... hoppas det är okej för dig.

Nej , jag personligen tror att frukost ingick , det var inte det saken gällde,
jag kan också påstå att detta var ett faktum eller tvärtom , men att lägga fram och påstå
titta här är beviset , utan prestera något bevis kanske inte är så bra såvida
inte postaren har en ögonvittnes skildring själv.
Trots allt kan han ju tom ha fått ett dokument som inte är med sanningen
överensstämmande.

Nu kommer jag med ännu två chockerande påstående för Noola.

Det finns hotell som bara erbjuder Rum Inklusive Frukost , dvs du får betala
samma pris oavsett om du äter frukost eller inte. Något alternativ utan
frukost finns inte.

Det finns också hotell där frukost aldrig ingår utan du får betala för vad du äter
till frukost enligt matsedel.
Citera
2014-03-31, 19:04
Medlem
Citat:
Nej , jag personligen tror att frukost ingick , det var inte det saken gällde,
jag kan också påstå att detta var ett faktum eller tvärtom , men att lägga fram och påstå
titta här är beviset , utan prestera något bevis kanske inte är så bra såvida
inte postaren har en ögonvittnes skildring själv.
Trots allt kan han ju tom ha fått ett dokument som inte är med sanningen
överensstämmande.

Nu kommer jag med ännu två chockerande påstående för Noola.

Det finns hotell som bara erbjuder Rum Inklusive Frukost , dvs du får betala
samma pris oavsett om du äter frukost eller inte. Något alternativ utan
frukost finns inte.

Det finns också hotell där frukost aldrig ingår utan du får betala för vad du äter
till frukost enligt matsedel
.

Det finns förstås, men ska jag tala på en konferens som inbjuden, eller tom bara ska tillbringa två arbetsdagar på en konferens i annan stad och inte har hotell med inkluderad frukost så vill jag veta vilka på kommunal, statlig ,organisation, sällskap som i sådana fall har den policyn. Har aldrig stött på det och skulle bli ytterst förvånad om det hände.

Naturligtvis finns skillnader mellan hotell med 5 stjärnor och de som har 3. Själv föredrar jag de med högre än 3 .Men det är en smaksak och vad man vill lägga pengarna på just då om man reser privat.
Citera
2014-03-31, 19:20
Medlem
Citat:

originalupphandling pdf
http://www.avropa.se/Documents/7125
Citera
2014-03-31, 19:53
Medlem
kungTs avatar
"Och jo, självklart kan en svensk som blir utkastad få upprättelse av DO - bara skälet till att personen blir utkastad faller under gällande lagstiftning"

Men en Svensk kan aldrig anmäla till DO om han känner sig diskriminerad?
Citera
2014-03-31, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungT

De flesta DO-anmälningar nuförtiden lämnas in av svenskar, efter att ålder blivit en ny diskrimineringsgrund. Det är bara att gå till DOs hemsida, där kan du läsa vilka anmälningar lämnats in exempelvis under förra året, och det finns även länkar till avgöranden...
Citera
2014-03-31, 20:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
"Och jo, självklart kan en svensk som blir utkastad få upprättelse av DO - bara skälet till att personen blir utkastad faller under gällande lagstiftning"

Jo.
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Diskrimineringslag-2008567_sfs-2008-567/#K1

Berätta gärna hur du kommer fram till att du skulle vara utesluten för att du var svensk.
Citera
2014-03-31, 20:22
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:

Om du är handikappad homosexuell muslimsk kvinna går det alldeles utmärkt att skicka in en anmälan.

Kön, ras, religion, sexuell läggning, rörelsehinder - u name it.

Som vit svensk man så har man bara skyldigheter - men det får man väl inte säga i det här jävla landet...
Citera
2014-03-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
originalupphandling pdf
http://www.avropa.se/Documents/7125

Intressant just att de även har med diskriminering i avtalet.
Men priset eller eventuell rabatt saknas ju.

Det här med hotell som har matsedel och meny till frukost och som betalas efter vad man väljer var inte i Sverige.

Däremot har jag träffat på arbetsgivare som tycker att heldagstraktamentet skall minskas med värdet på fri frukost.
Citera
2014-03-31, 20:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Intressant just att de även har med diskriminering i avtalet.
Men priset eller eventuell rabatt saknas ju.

Det här med hotell som har matsedel och meny till frukost och som betalas efter vad man väljer var inte i Sverige.

Däremot har jag träffat på arbetsgivare som tycker att heldagstraktamentet skall minskas med värdet på fri frukost.
Fungerar inte skatteverkets schablonberäkning så - att den beräknas på måltider etc?
Har för mig att den gjorde det förr...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in