Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Din agenda i den här tråden tycks vara att försvara åklagarna och tingsrättens dom till varje pris och att KJ är gärningsmannen.
Personer som har en annan uppfatting försöker du tysta med att idiotförklara sådana personer.
Du kan inte föra en debatt på en civiliserad nivå, med en civiliserad nivå menas man kritiserar sakfrågan om man har en annan uppfattning, men man går inte på personen och kallar dem för det ena och andra. Du kan säkert tysta många personer med den taktiken som du bedriver, men mot mig "hugger du i sten".
Det här kvinnliga vittnet på Lejonbacksvägen är ett mycket viktigt vittne som visar att KJ hade ingenting med mordet på VB att göra. De vittnets uppgifter försöker du avföra med att hon aldrig sett någon person på Lejonbacksvägen, du borde väl besinna dig och inse att du är verkligen ute på hal is. Sedan har du utnämt dig själv till någon vittnes och minnes expert, som skall stödja din teori. Ett vittne kan ta fel på klädsel längd och sådant, men att hon möter en person på gatan som inte finns där, det finns nog endast i din psykologiska värld.
Att vittnet skulle komma med en medveten lögn det tror jag absolut inte på.
Återigen Lagro: Du saknar grundläggande läsförståelse och det blir absurda konsekvenser av det.
Nu har du drömt ihop att jag påstår att vittnet CB inte sett någon person på Lejonbacksvägen. Du får ursäkta om det är svårt att låta bli att kalla någon som gör så vanvettigav tolkningar av det man skriver för idiot. Och sen påstår du igen att jag hävdar att vittnet skulle ljuga medvetet.
Eftersom man uppenbarligen måste tala till dig på en förstaklassares nivå för att du ska förstå:
1) Vittnet CB har självklart sett en person på Lejonbacksvägen på lördagkvällen runt halv tio
2) Vittnet CB ljuger självklart inte - varför skulle hon göra det.
3) Vittnet CB har inte kunnat identifiera den här personen som Vatchareeya. Hon sa i förhören i tingsrätten att hon inte tyckte bilden var särskilt lik
4) Vittnet CB var osäker på åt vilket håll personen gick, hon såg henne bara ett par sekunder och kan bara säkert säga att kvinnan hade ett asiatiskt utseende och troligen mörka kläder. Hennes första hågkomst av kvinnan som "liten och nätt" stämmer också dåligt med VB som var av medellängd och ganska vältränad.
5) Det kan ha varit VB som vittnet såg, men jag tror inte det och oavsett om du skriver i tråden 200 gånger till att det var VB som vittnet såg så blir det inte ett dugg mer bevisat för det. Vittnet kunde inte identifiera henne - hur många gånger ska man behöva påpeka det innan det sjunker in?