Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Dzerzhinsky
Jo, omvärlden har faktiskt accepterat att Krim valde Ryssland.
68 länder stödde inte fördömandet av Ryssland i frågan om införlivande av Krim när ärendet behandlades i FNs generalförsamling häromdagen.
Världens befolkning består av 7,15 miljarder människor. Ingen av dessa länder röstade emot Ryssland i Krimfrågan:
Kina 1,36 miljarder
Indien 1,24 miljarder
Brasilien 201 milj
Bangladesh 153 milj
Pakistan 186 milj
Ryssland 144 milj
Vietnam 90 milj
Egyptien 86 milj
Etiopien 86 milj
Burma 53 milj
Befolkningen i dessa 10 länder överstiger halva jordens befolkning. Lägg till ytterligare 47 länder som inte röstade mot Ryssland och du förstår att din iakttagelse inte stämmer överens med verkligheten.
I själva verket accepterar en majoritet av omvärlden att Krim valt att gå samman med Ryssland. Blott en högljudd krets av västvärldens länder fördömer Ryssland.
Så kan det vara med världssamfundet. Detta stöder inte USA och EU oaktat vad Carl Bildt och andra rysshatare försöker inbilla oss.
Dessa 58 länder är givetvis inte heller intresserad av att bojkotta Ryssland. Om jag skall vara ärlig tror jag Ryssland skulle klara sig ganska bra utan EU, men jag är inte alls säker på det omvända.
Av länderna du räknade upp röstade
inget emot den resolution som fördömde den sk "folkomröstningen" på Krim. Däremot så är vissa av dessa länder stora importörer av ryska vapen.
Följande "betydelsefulla" länder röstade med Ryssland, mot resolutionen.
Cuba, North Korea, Syria, Sudan, Venezuela, Bolivia, Belarus, Armenia, Zimbabwe, and Nicaragua.
Hur stor andel av jordens befolkning har dessa länder? Vilken ekonomisk och politisk tyngd har dessa länder?