2014-03-29, 22:32
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Hej, kan ni förklara för mig när och typ varför man går utility som jungler i vissa fall? Jag tycker om utility trädet men man får ju inte så hög defense o kan inte stå emot andra offensiva junglers i 1on1 (tänker på om man blir counter junglad).

Ska jag säga vad jag tycker, så går man inte in i det trädet. Enda jag skulle kunna lira är 0/9/21 udyr, med galen movementspeed, men då enbart för att det är kul

Förut, innan jungle itemsen gav mana så körde man det för att inte ooma med tex amumu etc, men jag tycker det är onödigt. Lira antingen 21/9/0 på offensiva junglare eller 9/21/0 på defensiva, vilken du nu föredrar. (Ett tips är att offensiva>defensiva. En bra lee sin kör tex sönder en bra amumu,seju, naut etc)
Citera
2014-03-29, 23:54
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Hej, kan ni förklara för mig när och typ varför man går utility som jungler i vissa fall? Jag tycker om utility trädet men man får ju inte så hög defense o kan inte stå emot andra offensiva junglers i 1on1 (tänker på om man blir counter junglad).

Hur mycket utility tänker du på?

Brukar generellt köra antingen 21/0/9, 3/21/5 alternativt 0/21/9 på mina junglare, beroende på vad de helt enkelt ska göra, exempelvis så är det från mitt perspektiv helt onödigt att spendera någonting alls på defence, om man är verkligen en 100% offensiv junglare där försvar faktiskt är ett sämre försvar änn ens anfall

Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Snabbast sätt att få IP?

Ip boosts och vinn matcherna.
Citera
2014-03-30, 15:09
Medlem
bmwhorans avatar
Vad gör Gragas W "Drunken Rage" ? Aldrig fattat den
Citera
2014-03-30, 15:59
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
han får mana + increased damage
Citera
2014-03-30, 16:12
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
han får mana + increased damage

Samt det viktigaste, har tar mindre damage. Kan också vara viktigt att poängtera att han får mer AD och inte mer damage generellt.
Citera
2014-03-30, 18:11
Medlem
PrinceMeandors avatar
Undrar en sak. Ni som spelar Yasuo hur gör ni för att träffa med hans virvelvind? Tycker alltid att det ser så lätt ut när andra gör det men när jag själv spelar så har jag jättesvårt att få den dit jag vill.
Citera
2014-03-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Undrar en sak. Ni som spelar Yasuo hur gör ni för att träffa med hans virvelvind? Tycker alltid att det ser så lätt ut när andra gör det men när jag själv spelar så har jag jättesvårt att få den dit jag vill.

Antar att du inte spelar med smartcast i vanliga fall, testa göra alla attacker till smartcast så du vänjer dig, annars är det bara att spela ett par custom games så du lär dig använda Q'n

Tycker förövrigt också han är rätt svår, ser sjukt lätt ut när wings och bischu spelar honom, men när man väl spelar honom märker man att han har högre skillcap än många tror.
Citera
2014-03-30, 18:59
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Hur många här spelar med Camera WASD, Attacker 1,2,3,4 och inventory Q,E,R? Jag gör de och jag ser hur folk spelar med standard och drar cameran med musen? man måste ju förfan få stressproblem med handleder osv av de?
Citera
2014-03-30, 19:02
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Antar att du inte spelar med smartcast i vanliga fall, testa göra alla attacker till smartcast så du vänjer dig, annars är det bara att spela ett par custom games så du lär dig använda Q'n

Tycker förövrigt också han är rätt svår, ser sjukt lätt ut när wings och bischu spelar honom, men när man väl spelar honom märker man att han har högre skillcap än många tror.

Håller med, jag själv har problemet att komma lite väl djupt med honom. Väldigt stark gubbe annars dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Hur många här spelar med Camera WASD, Attacker 1,2,3,4 och inventory Q,E,R? Jag gör de och jag ser hur folk spelar med standard och drar cameran med musen? man måste ju förfan få stressproblem med handleder osv av de?

Intressanta keybindings, faktiskt aldrig hört någon som spelat så! För mig förefaller det naturligt att dra runt med musen. Går mycket snabbare. Hade dock en polare som flyttade kameran med piltangenterna och slutade med det för inte alls länge sedan. Bör noteras att han spelade runt silver 3. Vart har du bindat dina sommoners?
Citera
2014-03-30, 19:40
Medlem
Citat:

"Gragas guzzles down brew from his cask, gaining mana and starting a 1 second channel. If the channel is completed he gains additional mana and becomes empowered, increasing attack damage and reducing physical and magic damage taken for 20 seconds."

Du får mer mana, mer AD, och du tar mindre damage. Det är denna ability som, enligt mig, gör honom så otroligt stark. Han kan bygga full AP och fortfarande vara tankig, ha bra sustain och mycket AD. I och med att den inte kostar någon mana heller kan du spamma den så du även får HP Reg med din passive.
Citera
2014-03-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Håller med, jag själv har problemet att komma lite väl djupt med honom. Väldigt stark gubbe annars dock.

Har exakt samma problem haha, gör alltid en E för mycket och råkar ta towerhits, eller blir greedy för en Q stack och går in lite för långt. Håller med, tycker han är extremt stark, även efter nerfen på hans passive.
Citera
2014-03-30, 20:32
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Vart har du bindat dina sommoners?

menar du special attackerna? Jag är ganska ny till LoL. lvl 17 bara. om du menar flash och de så är de 5 och 6

Camera: WASD
Attacks: 1234
Flash och dyl.: 56
Inventory: QER
Fokus Hero camera: C
Stop: H
Attack: §
Senast redigerad av Bigity-Wigity 2014-03-30 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in