2014-03-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korafto
Finns en sanning i det du säger. Men kolla på vitboken som erik nånting pratar om, jävligt.svårt och anpassa sig i samhället efter 200-300 år och dessutom när storebror har fått många barn dödade för att dom inte var välkommna till sjukhuset. Dom fick inte gå till skolan kvinnorna blev sterileserade o grejer:s finns hur mycket som helst, vf inte bara.ge zigenare ett land så slipper ni alla oss

Jag tycker faktiskt att romer borde kunna leva sida vid sida med "andra medborgare", men det kräver också att romer efter alla dessa år släpper agget mot "gajos" och alla fördomar som finns gentemot icke-romer. Ingen vågar snacka om det här, men det finns en jävla rasism bland romer (gentemot "vita"), vilket grundas i tidigare förtryck, men det för för fan ingen ursäkt, det är lika sjukt kontraproduktivt som att alla afrikaner skulle sitta passiva eftersom kolonialmakter tidigare utnyttjat dem (vilket vissa gör, men långt ifrån alla).

Romer har alla möjligheter i Sverige idag, de får bostäder, de får gå i skolan, ändå vill man inte bryta traditioner som att t ex leva på bidrag eller att flickor inte ska utbilda sig. Man håller krampaktivt fast vid yrken som bilhandel och hästar och verkar inte peppa varandra för fem öre att satsa på andra mer lukrativa saker.
Senast redigerad av Wildis 2014-03-30 kl. 17:17.
Citera
2014-03-30, 17:50
Medlem
Merits senaste blogginlägg i frågan är också intressant. Man undrar om det är så jävla korkat att det rent av var Rosita Grönfors som var vännen som satt med väskorna i lobbyn?

http://meritwager.wordpress.com/2014/03/28/samtal-fran-en-rom/
Citera
2014-03-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Merits senaste blogginlägg i frågan är också intressant. Man undrar om det är så jävla korkat att det rent av var Rosita Grönfors som var vännen som satt med väskorna i lobbyn?

http://meritwager.wordpress.com/2014/03/28/samtal-fran-en-rom/

Hon / Marit /är väl inte intressant ett dugg längre ,eftersom hon tidigare i sin blogg hävdat uppgifter som senare visat sig helt osanna?
Citera
2014-03-30, 19:34
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Det har väl framkommit att hon blev jävligt underligt behandlad men de som försvarar Sheraton gör det huvudsakligen med att det skulle vara något helt normalt förfarande men att Diana inte fattat att så gör man på Sheraton hotell.

Det enda som framkommit är att Nyman hävdar att hon blivit diskriminerad.

Hur kommer det sig att inte en enda skribent - vad jag har läst mig till - skriver att min nästbästa kompis farfars brorsdotter satt och åt frukostbuffé, såg alltihop och ditten och datten inträffade? Beror det möjligen på att vad som än hände skedde lugnt och stillsamt, utan upprörda känslor och utan att någon mer än Nyman vare sig la märke till det eller ansåg det diskriminerande?
Senast redigerad av WaltzingMatilda 2014-03-30 kl. 19:43. Anledning: .
Citera
2014-03-31, 02:42
Medlem
Amanites avatar
Jag bryr oss inte så mycket om vad Nyman anser sig ha blivit, går man klädd som henne så leder A till B, dvs automatisk misstänksamhet från personal/bättre vetande människor.

Vill man som zigenare (japp det heter så) ändra på detta så kan man börja med att städa upp i de egna leden genom att t.e.x införa ledorden "Ditt är inte per automatik mitt", låta sina ungar gå i skolan (framförallt flickorna). Sluta agera som aggressiva loppiga osjälvständiga äckliga flockdjur så fort någon i familjen självorsakar ett problem, och lära sig Svenska.
Gör man detta så kommer saker och ting att på tid själv att förändras vilket i sin tur leder till acceptans från samhället och övriga medborgare.
Gör min inte detta så ber jag vänligt men bestämt både Nyman och andra jävla zigenare att kort och gott..HÅLLA KÄFTEN ELLER åka HEM (Oj jag glömde, ni har inget hem). Då blir ju valet enkelt eller hur?..
Citera
2014-03-31, 03:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Jag bryr oss inte så mycket om vad Nyman anser sig ha blivit, går man klädd som henne så leder A till B, dvs automatisk misstänksamhet från personal/bättre vetande människor.
Bli diskriminerad alltså - vilket i så fall är ett argument som styrker Nymans upplevelse/version, inte tvärtom.

Citat:
Vill man som zigenare (japp det heter så) ändra på detta så kan man börja med att städa upp i de egna leden genom att t.e.x införa ledorden "Ditt är inte per automatik mitt", låta sina ungar gå i skolan (framförallt flickorna). Sluta agera som aggressiva loppiga osjälvständiga äckliga flockdjur så fort någon i familjen självorsakar ett problem, och lära sig Svenska.
Gör man detta så kommer saker och ting att på tid själv att förändras vilket i sin tur leder till acceptans från samhället och övriga medborgare.
Gör min inte detta så ber jag vänligt men bestämt både Nyman och andra jävla zigenare att kort och gott..HÅLLA KÄFTEN ELLER åka HEM (Oj jag glömde, ni har inget hem). Då blir ju valet enkelt eller hur?..
Vilka svenska romer kan inte svenska?
Vilket "hem" talar du om? Svenska romers hem är väl Sverige och ingen annanstans?
Citera
2014-03-31, 03:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Det som föranleder fem stjärnor för en del hotell har du ofta ingen nytta av som privatperson.

Och ja ibland kan servicen vara bättre på ett tre stjärnigt hotell , det beror precis på vad man frågar efter eller önskar sig. Det brukar dock vara mer personal på ett fem stjärnigt hotell.
Vi gör så här - du köper dina övernattningar på medelklasshotellen, känner dig nöjd med det och får tänka/tro att du minsann får exakt samma paket eller bättre än de som lägger mer pengar för ett hotell med högre standard/fler stjärnor osv. Det viktiga är ju att du är nöjd med ditt köp.

Jag och andra får lägga lite mer när andan faller på, och inbilla oss att det är en viss skillnad mot när vi någon gång väljer medelklasshotellen och känna oss nöjda med att vi tror oss få högre standard, utökad service och bättre komfort för pengarna. Alla är nöjda och belåtna och det är ju det som räknas i slutändan.

Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Det där är rena spekulationer. Det finns inga som helst bevis för att detta berodde på att hon var zigenare. Tyvärr är våra diskrimineringslagar helt djävla uppåt väggarna eftersom det är hur packet uppfattar situationen, inte vad som faktiskt hänt. Har personalen inte sagt att det beror på att hon är zigenare borde det inte vara en fråga för DO över huvud taget. Egentligen är dessa lagar diskriminerande mot oss andra, eftersom en svensk som blir utkastad aldrig kan få upprättelse av DO, men det kan zigenarna.
Kan ju säga att mitt förakt mot zigenare ökar för varje dag, men det beror inte på zigenarna själva utan Ullenhag och hans pack, zigenarna är ju inte dummare än att dom utnyttjar hans idiotiska beteende, för moral saknar zigenarna i allmänhet.
Det var något av det mest korkade jag har läst/sett. Så om någon inte erkänner att den gjort fel så har felet inte begåtts?
Självklart handlar kränkning ofta om hur en handling upplevs, och DO:s sak är att utreda om uteslutning/särbehandling skett just på grund av någon av de faktorer som faller under diskrimineringslagstiftningen eller inte.

Och jo, självklart kan en svensk som blir utkastad få upprättelse av DO - bara skälet till att personen blir utkastad faller under gällande lagstiftning.

Det blir dessutom nästan humor när du vill hävda att det är Ullenhags agerande som föder dina fördomar mot romer - hela ditt inlägg dryper ju av fördomar och förakt mot romer. Det är knappast något som uppstått med Ullenhags agerande sista dagarna.
Senast redigerad av micro113 2014-03-31 kl. 03:43.
Citera
2014-03-31, 05:49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det blir dessutom nästan humor när du vill hävda att det är Ullenhags agerande som föder dina fördomar mot romer - hela ditt inlägg dryper ju av fördomar och förakt mot romer. Det är knappast något som uppstått med Ullenhags agerande sista dagarna.

Rattvisaebra har uppenbarligen nagot att komma med. Ullenhags agerande i Nymanfallet har skadat zigenarnas sitation. Ullenhag har "lyft fram" zigenartanten i ett mindre smickrat perspektiv.

Jag har kommentarat tidiagare i traden och jag kommenterar igen, gemene man kan ju inte undvika att jamfora Ullenhags "krafttag" i Nyman affaren med samma regerings totala flathet vad det galler t.ex. invandrares dominans vad det galler overfallsvaldtakter.

Invandrarnas dominans vad det galler t.ex. overfallsvaldtakterna sopas under mattan av bade media och regeringen samtidigt som en sketen frukost pa Sheraton far PK-regering och PK-media att ga pa hogvarv.

Har allt gangrelaterat vald, skjutningar och avrattningar fatt nagon Minister att kalla till samtal for att demonstrera "krafttag"?

Sila mygg och svalja kameler, det ar vad det handlar om...........
Citera
2014-03-31, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Hon / Marit /är väl inte intressant ett dugg längre ,eftersom hon tidigare i sin blogg hävdat uppgifter som senare visat sig helt osanna?
Belägg!
Citera
2014-03-31, 06:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tochar
Belägg!
Det finns tidigare i tråden. Bland annat att hennes "säkra" källor uppgett att frukosten INTE var betald trots att den var betald - vilket visats genom att medlemmar begärt och fått beställningen på rummet där det framgår.
Citera
2014-03-31, 07:23
Medlem
Citat:
Vi gör så här - du köper dina övernattningar på medelklasshotellen, känner dig nöjd med det och får tänka/tro att du minsann får exakt samma paket eller bättre än de som lägger mer pengar för ett hotell med högre standard/fler stjärnor osv. Det viktiga är ju att du är nöjd med ditt köp.

Jag och andra får lägga lite mer när andan faller på, och inbilla oss att det är en viss skillnad mot när vi någon gång väljer medelklasshotellen och känna oss nöjda med att vi tror oss få högre standard, utökad service och bättre komfort för pengarna. Alla är nöjda och belåtna och det är ju det som räknas i slutändan.

Fattade du vad jag skrev , tror inte det!
Det som ger en del hotell fem stjärnor har du ingen nytta av som privatperson !
Eller skall du låtsas att du är direktör för ett större företag.

Citat:
Det finns tidigare i tråden. Bland annat att hennes "säkra" källor uppgett att frukosten INTE var betald trots att den var betald - vilket visats genom att medlemmar begärt och fått beställningen på rummet där det framgår.

Vi har fått något som ser ut som det ja, med en del felaktigheter.
Text skrivet här på FB kan knappast utgöra bevis.
Postaren har lovat att länka till originalet , så har inte skett!
Det är ju inte precis så att Merit Wager sitter och fabulerar ihop saker på eget bevåg
utan det är hennes källa som i så fall har lämnat fel uppgifter till henne.
Intressant i historien är också om hennes kompis hade eget rum med frukost
included.
Citera
2014-03-31, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Det enda som framkommit är att Nyman hävdar att hon blivit diskriminerad.

Hur kommer det sig att inte en enda skribent - vad jag har läst mig till - skriver att min nästbästa kompis farfars brorsdotter satt och åt frukostbuffé, såg alltihop och ditten och datten inträffade? Beror det möjligen på att vad som än hände skedde lugnt och stillsamt, utan upprörda känslor och utan att någon mer än Nyman vare sig la märke till det eller ansåg det diskriminerande?
Folk sitter ju i den här tråden och föreslår den ena konstigheten efter den andra, att hotellgäster inte får komma in i frukostmatsalen om frukosten inte ingår i bokningen, att om inte det gästen vill äta har registrerats i en kortterminal vid ingången får gästen gå ut och göra om, att hotellgäster endast får besöka frukostmatsalen en gång och sen är frukosten förbrukad, att hotellet har en klädkod som inte Romsk högtidsdräkt till frukost och diverse andra underligheter som Sheraton skulle hålla på med och som regeringens inbjudna gäster skulle behöva rätta sig efter för att inte bli ombedda att gå och sätta sig i hotellobbyn istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in