Hur får man sin avatar större? Min blir så jäkla liten.
Större än 100 x 100 blir den inte. Du skulle möjligtvis kunna ändra din bild från 100 x 70 till 100 x 100 i ett redigeringsprogram men det hade bara bidragit till att själva motivet blir mer avlångt. Det bästa är nog om du försöker hitta bilden i rätt storlek. Hittade en liknande bild här, annars kan du alltid skala om din egna.
Varför effektiviseras inte flashbacks avatar-funktion?
Den är efterbliven helt klart..dumförklara mig inte. Detta är ju stört, har förfan prövat 1000 olika typer av format, storlekar osv.
Citat:
Notera: Den maximala storleken på din bild är 100 gånger 100 pixlar eller 19,5 KB (vilket som är minst).
Jag har försökt BLAND ANNAT med
88x88 pix, 35kb
88x88 pix, 15kb
120x120 pix, 35kb
120x120 pix, 15kb
"Ingen fil har valts."
På detta.
Fungerar inte
Efterblivet
Senast redigerad av butterflykniv 2014-02-19 kl. 23:03.
Har nu försökt byta till ett antal olika avatarer, samtliga i format .png och med transparent bakgrund, men när de väl är uppladdade här på Flashback får de en gråfärgad bakgrund. När jag byter tillbaka till min gamla bild (den regnbågsfärgade som ni ser nu) fungerar det, och bakgrunden förblir transparent.
Har låtit en vän som är mycket duktig på bildbehandling kika på det, och han kan inte se något problem med själva filerna. Jag har även testat att ange en URL istället för att ladda upp bilderna, men då säger Flashback gång på gång att filen är för stor eller har ett felaktigt namn, vilket inte varit fallet.
Alltså undrar jag - är det något knas med bilduppladdningen? Någon mer som upplever samma problem just nu?
Har nu försökt byta till ett antal olika avatarer, samtliga i format .png och med transparent bakgrund, men när de väl är uppladdade här på Flashback får de en gråfärgad bakgrund. När jag byter tillbaka till min gamla bild (den regnbågsfärgade som ni ser nu) fungerar det, och bakgrunden förblir transparent.
Har låtit en vän som är mycket duktig på bildbehandling kika på det, och han kan inte se något problem med själva filerna. Jag har även testat att ange en URL istället för att ladda upp bilderna, men då säger Flashback gång på gång att filen är för stor eller har ett felaktigt namn, vilket inte varit fallet.
Alltså undrar jag - är det något knas med bilduppladdningen? Någon mer som upplever samma problem just nu?