Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
De trupper som varit på Krim har tagit över en del av en suverän stats territorium, och gjort det genom militär intervention och hot om våld.
Dina "diverse angrepp" som befolkningen skulle ha varit utsatt för är bara trams.
Det är ju också intressant att man ser en omröstning som demokratisk när den sker framhastat emedan utländsk trupp står och hänger utanför vallokalerna med automatkarbiner och 14,5 mm tunga kulsprutor... Bananrepublik någon?
Vilket återigen är irrelevant. Exakt samma grej som "Nisse gjorde ditten och datten, då har vi också rätt att...". Huruvida motståndarsidan till den före detta och korrupta presidenten också är korrupt är helt enkelt inte relevant i diskussionen om huruvida Ryssland tagit över territorium från en suverän stat.
Jag vinklar inte alls. Det får sådana som du sköta.
Det jag säger är att ni rättfärdigar att Putin gör fel med 10-åringslogiken att andra faktiskt också har gjort fel så det så!
Det funkar liksom inte riktigt så om man ska resonera som vuxen människa, och det vet du också. just nu är du bara på den sidan som måste rättfärdiga att Putin helt enkelt brutit mot internationell lag genom att tillförskansa sig områden som tillhör en annan suverän stat, och då är naturligtvis det enklaste att hela tiden peka på USA och andra länder som också burit sig åt på det sättet, för att man ska glömma bort att det de facto är ett ganska grovt brott mot överenskommelser och internationell lag som Putin gjort sig skyldig till.
Nästa gång är det någon annan som sitter i samma båt, och då kommer du att argumentera som jag gör nu, eftersom du vet att jag har rätt.
Men varför skulle inte Putin/Ryssland få göra på sitt vis när väst anser sig få göra det? Varför sådana fördömmanden när Ryssland gör något och nästan tyst när USA i synnerhet men även en del andra västländer gör något.
Alltså se hur många som dött i Ukraina av våld från Ryssarnas sida, är det en Ukrainsk militär? Hur många har dött i exempelvis Irak direkt eller indirekt våld från USAs sida?
Tänk nu på ordet
proportioner
Ser du proportionerna?
Ser du hur stora sanktionerna mot USA borde var om vi tänker proportionerligt per antalet döda i konflikterna till exempel?
Hur stora har nu sanktionerna varit gentemot USA?
Fundera nu på om väst anser att internationell lag gäller utifrån det konstaterande du kommer fram till? Jag anser inte att västländerna är de länder som ens ska ta ordet
internationell rätt i sin mun. Hade detta haft någonting med internationell rätt att göra så hade man förstås bojkottat USA långt kraftigare än man nu gör mot Ryssland
Ryssland har varit enormt återhållssamma. Tänk bara, Irak, Afghanistan, Libyen, Syrien och det finns säkert länder jag glömt nu
Tror du Ryssland efter detta anser att det finns internationell rätt och att Ryssland tror att väst anser det?
Har nu Ryssland rätt att agerar som de finner bäst utifrån det faktum att internationell rätt inte existerar och att väst har agerat utifrån detta faktum i sisådär 10-20 år.
Hur länge tycker du Ryssland ska vända andra kinden till?
Hoppas inlägget nu inte blev för rörigt så här på nattkvisten utan att du förstår vart jag vill komma