2014-03-29, 16:20
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det enda MB behövde pyssla med dagarna efter hennes försvinnande var att just messa, om just inga betydligheter alls, med det visste han ju att Wass/Berg-konversationerna var förlorade i evighet.

Så..var är VB:s mobil?

Troligtvis kastad i älven från ett bilfönster i närheten av Grubban.
Citera
2014-03-29, 16:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Viktigt styrs av intresset. Blir det tråkigt, tappar han koncentrationen och misslyckas med uppdraget.
Jo, men just den personlighetsprofilen kännetecknas ju väldigt mycket av kan när han vill. Det är ju alldeles uppenbart att KJ ofta har använt sina diagnoser som kryckor för att kunna komma undan plikter och uppgifter som han inte känner för.

Men om nu KJ har haft ihjäl VB, då har han ett jävla intresse av att få undan kroppen på ett diskret och osårbart sätt. Misslyckas han, kan han inte få frikort från sin diagnos, och det vet han. Det finns ingen anledning att tro att han skulle ha varit sämre på att undanskaffa ett lik än han är på att organisera airsoftevent.
Citera
2014-03-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Papper markerar inte hunden för. Sidan 383 i FUP "Samtliga registrerings skyltar var övertejpade och hundförare som genomförde söket hade inte vetskap om vilken bil som var den misstänktes."

Så förarna visste inte vilken bil som var KJ:s enl FUP i alla fall.

Hunden äger inte bara nos, utan även syn samt känsliga trampdynor som extra känsloorgan. Du har aldrig haft hund?

Tvivlar dock om hunden läser registreringsskyltar? Men hussen, möjligen.
Citera
2014-03-29, 16:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag har inte sett "grisfilmen", ännu, men ska göra detta lite senare.

Ja, tre pers på VB känns troligt - och en av dem filmar. Turas väl om att sticka och filma, antar jag ..

De som bevisligen filmat (som jag sett) är KJ och WL. KJ filmade super commandern *Arth*r Pf*ff (u, a) vid ett airsoftevent. Sen filmade han sin bror när han spelade i Björknäshallen 28/4 och WL har några filmer på Youtube.
Citera
2014-03-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jo, men just den personlighetsprofilen kännetecknas ju väldigt mycket av kan när han vill. Det är ju alldeles uppenbart att KJ ofta har använt sina diagnoser som kryckor för att kunna komma undan plikter och uppgifter som han inte känner för.

Men om nu KJ har haft ihjäl VB, då har han ett jävla intresse av att få undan kroppen på ett diskret och osårbart sätt. Misslyckas han, kan han inte få frikort från sin diagnos, och det vet han. Det finns ingen anledning att tro att han skulle ha varit sämre på att undanskaffa ett lik än han är på att organisera airsoftevent.

Nu blir jag nyfiken. Vad vet du om denna diagnos, som inte är uppenbar för mig? Red gärna ut på vilken plattform du står så stadigt.

Tack.
Citera
2014-03-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det visste han inte, men det fanns kanske anledning att misstänka när han såg papperet. Varifrån fick domstolen veta att det fanns papper i alla tre bilarna? Är det något domstolen har hittat på själv, eller missuppfattat?

Så nu har vi en korrupt hundförare också? Jag förstår att ni vill påpeka att hunden kan ha gjort fel men ni tror väl inte att hundföraren gör så att hunden ska markera för att han misstänker att det är KJs bil?
Citera
2014-03-29, 16:27
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Hur långt ifrån huden sitter närmaste delen av lungsäcken på en tjej som VB. Ändras avståndet hud-lungsäck för någon av säckarna om en person ligger på sida?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Javisst det hade varit ytterst bra om man kunnat återskapa dessa, men det finns naturlig förklaring till att dom är raderade då han systematiskt gjorde det, varför raderade KJ meddelandena efter att hon försvann? han gjorde det inte annars så det sticker ut.

Gjorde han inte? Källa på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu blir jag nyfiken. Vad vet du om denna diagnos, som inte är uppenbar för mig? Red gärna ut på vilken plattform du står så stadigt.

Tack.

Hmm, så du menar att om du mördar någon och vill komma undan. Har du inte då ett jävla intresse i att bli av med kroppen? För om du inte har det så åker du fast. Kan ju inte finnas en större motivationsfaktor än det.
Citera
2014-03-29, 16:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Så nu har vi en korrupt hundförare också? Jag förstår att ni vill påpeka att hunden kan ha gjort fel men ni tror väl inte att hundföraren gör så att hunden ska markera för att han misstänker att det är KJs bil?
Hunden kan känna av husses omedvetna signaler, och vill ha belöning.
Citera
2014-03-29, 16:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
..och vem körde bilen därifrån då?

Ifrån mordplatsen eller från f2 ? Kan ha varit en co-driver som inte var nersmetad .. KJ hade antagligen något slags skyddskläder som han tog av sig och la i bagaget sedan likdelarna placerats på f2. Därefter kan han ha kört själv.

Edit: Mord/styckplats -> f2 kan ha haft ett värn som transitstation, fvb f2. Där kan också styckningen ha skett.
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-29 kl. 16:48.
Citera
2014-03-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Här är länken: http://youtu.be/PncVJZ0jopg

Den som hör någon prata om papper i bagageutrymmet, eller ser ett papper i någon annan bil än A räcker upp en hand. Så min fråga kvarstår, hur visste domstolen att det låg ett papper i alla tre bilarna?

Tack för länken.
Utan tvekan en klockren markering. Frågan är vad markeringen har för värde som bevis.

Hundföraren jobbar lugnt och metodiskt med hunden.
Hunden är lite okoncentrerad och yrsig. Varefter söket fortgår blir hunden mer och mer okoncentrerad, jag kan inte utesluta en blindmarkering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in