2014-03-29, 02:28
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjärrkontroll
Gå in i passive mode och klättra upp på nåt.. då kan han inte köra över dig.

Men han kan be en kompis hämta en brandbil och dränka dig.
Citera
2014-03-29, 09:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200426246--Updated-3-14-14-GTA-Online-Status-Latest-Updates-
Ja den länken sa ju mycke! NOT
Citera
2014-03-29, 11:49
Medlem
Ratis avatar
Servrarna har varit hyfsat ostabila från dag 1. GTA V online beta...
Citera
2014-03-29, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ICAUlf
Det bästa jag köpt är tanken. Den är fin att plocka fram när det är nån jävel som dödar en hela tiden eller när man har en bounty på sig om nån spelar på ps3 så skicka ett mail
Ja tycker inte att man ska kunna ha tanks. Så fort en tank befinner sig på min session, så byter jag session.
Citera
2014-03-29, 12:43
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Ja tycker inte att man ska kunna ha tanks. Så fort en tank befinner sig på min session, så byter jag session.

Jag tycker man ska kunna ha en tank, MEN det måste finnas ett motvapen typ ett ordentligt pansarskott. Naturligtvis ska det kosta att ta ut en tank, och det ska bara vara möjligt att ta ut EN tank per speldygn. Ett speldygn är 48 minuter i verkligheten.

Tanken ska kost MINST 20000 att ta ut.
Citera
2014-03-29, 13:03
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Jag tycker man ska kunna ha en tank, MEN det måste finnas ett motvapen typ ett ordentligt pansarskott. Naturligtvis ska det kosta att ta ut en tank, och det ska bara vara möjligt att ta ut EN tank per speldygn. Ett speldygn är 48 minuter i verkligheten.

Tanken ska kost MINST 20000 att ta ut.

Nej den ska inte kosta 20k att ta ut. Har man köpt något för 1 miljon (1.5 kanske det var) så ska man inte behöva betala mycket för att hämta sin tank.

Att man inte kan få en ny förens 48 min har gått, ja det är en bra idé.

Tanken är väldigt OP, men det är också en tank så det är inte särskilt konstigt. Däremot avfyrar den skott för snabbt - det borde ta lite tid innan man kan skjuta igen.

Något sånt här vore inte fel. Ett vapen som på riktigt skadar tanken, eller tar ut den helt om man träffar rätt. Med RPG tar det väldigt lång tid innan man lyckas spränga tanken.

En sak man kunde införa är att ens köpta tank bara spawnar uppe vid militärbasen. Den spawnar ju utanför basen om man beställer den i närheten, om det var det enda spawn-stället skulle det ta mer tid innan en tank kan åka in till staden och greifa folk.
Senast redigerad av Wertym 2014-03-29 kl. 13:05. Anledning: länk
Citera
2014-03-29, 13:09
Bannlyst
Vad finns det för roliga DLC till V? Har inte lirat det på skitlänge, så har inte hängt med så mycket i tråden.
Citera
2014-03-29, 13:10
Medlem
Jerkstores avatar
Hade nästan 4 miljoner häromdagen och funderade på vad fan jag skulle göra med pengarna. Köpte en tank som jag har varit emot att köpa så länge för att jag hatar alla som åker runt med dem och spawndödar i free mode. I alla fall, det roligaste på GTA just nu är att vänta med tanken runt ett hörn tills en spelare kommer för att döda en. När de ser tanken får de råpanik men istället för att skjuta spelaren som många andra gör så följer jag istället efter en stund och gör ingenting. Roligt att se hur de reagerar.

Klart att jag åker runt och dödar några ibland, men det är så OP och tråkigt enligt mig. Jag tycker faktiskt att det är jävligt roligt att träffa på någon online, ge han en salute och sen åka runt med honom och döda andra. Körde Defender med en kille och jag råkade bomba sönder kontakten man ska eskortera. Han tyckte bara det var roligt och efteråt i free mode plockade han upp en special crate och gav mig pengarna. Lite samma sak när en kille skulle köpa ammo och jag stod utanför (inte i passive mode). Han bjud in mig i bilen och vi slogs mot poliser och andra spelare i typ en halvtimme.

EDIT: Innan någon ropar "gaaaaaaaay" så är jag faktiskt bara en snäll typ.
Citera
2014-03-29, 15:44
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Nej den ska inte kosta 20k att ta ut. Har man köpt något för 1 miljon (1.5 kanske det var) så ska man inte behöva betala mycket för att hämta sin tank.

OK, då ska det kosta 20.000 i försäkring när den blir förstörd då. På något sätt ska tank-användningen kosta i alla fall.

Citat:
Att man inte kan få en ny förens 48 min har gått, ja det är en bra idé.

Tanken är väldigt OP, men det är också en tank så det är inte särskilt konstigt. Däremot avfyrar den skott för snabbt - det borde ta lite tid innan man kan skjuta igen.

Sant ett skott var 15 sekund eller så. Och att man ska kunna använda kulsprutan vore skoj också.

Citat:
Något sånt här vore inte fel. Ett vapen som på riktigt skadar tanken, eller tar ut den helt om man träffar rätt. Med RPG tar det väldigt lång tid innan man lyckas spränga tanken.

Det vore perfekt, jag tror man som tankförare inte skulle tro man var odödlig då, utan man skulle vara tvungen att vara mer taktisk.

Citat:
En sak man kunde införa är att ens köpta tank bara spawnar uppe vid militärbasen. Den spawnar ju utanför basen om man beställer den i närheten, om det var det enda spawn-stället skulle det ta mer tid innan en tank kan åka in till staden och greifa folk.

Det är ju en ide, det är helt sjukt att den spawnar på "walk of fame" bara tre kvarter i från där kriget nästan alltid bryter ut, runt LSC uppe vid lyx-lägenheterna.
Citera
2014-03-29, 16:04
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
OK, då ska det kosta 20.000 i försäkring när den blir förstörd då. På något sätt ska tank-användningen kosta i alla fall.

Det är ju en bra idé, för att ersätta en tank kan ju inte vara billigt. Antalet tanks skulle verkligen minska om detta blev infört haha.

Fast det skulle ju inte betyda att de försvann helt, en rooftop rumble så har man ju nästan 20k.

Säg 50k, då blir det verkligen mindre tanks.

Men jag tror inte att det kommer bli några större ändringar gällande det, finns ju andra saker R* antagligen lägger krut på.
Citera
2014-03-29, 22:58
Medlem
Jag har två frågor.

Fråga 1. Min gubbe står och ser jätte aggresiv ut hela tiden och jag kan inte trycka bort det. Han står ungefär som när man aktiverar "smyg-modet".

Fråga 2. Man brukar kunna se vilka som är med i samma crew på kartan. Men nu är det borta. Varför detta?
Citera
2014-03-29, 23:17
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Jag har två frågor.

Fråga 1. Min gubbe står och ser jätte aggresiv ut hela tiden och jag kan inte trycka bort det. Han står ungefär som när man aktiverar "smyg-modet".

Fråga 2. Man brukar kunna se vilka som är med i samma crew på kartan. Men nu är det borta. Varför detta?

Tryck Select->Player Mood->Happy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in