2014-03-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Precis det åklagarna gör och har gjort i detta fallet.
Eftersom det påstås i domen att hunden Uno markerar endast för lik, som är felaktigt, är det inte fakta.
Citera
2014-03-29, 11:10
Medlem
Citat:
Möjligt. Framgår det någonstans?

FUP
Citera
2014-03-29, 11:15
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns många belägg på det. Både i FUP som också förstärks av polisens foton från KJs lägenhet. KJ lägger inte saker någonstans, han snarare tappar dom när koncentrationsförmågan tar slut. Är min uppfattning.
Jag vet att det var stökigt i KJs lägenhet. Men att därifrån dra slutsatsen att han aldrig la något någon annanstans än på golvet är ärligt talat korkat.
Citera
2014-03-29, 11:17
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Men herre jösses, detta fnulande med vad KJ kan. Givetvis kan han breda sig mackor, gå på dass, duscha och bada och säkerligen sätta på tvättmaskinen. Problemet blir synbart när smörgåsmargarinet blir kvar ute på bänken med smulor, glömmer att tvätta händerna, blöter ner hela golvet tillsammans med allsköns bråte och att tvättmaskinen inte blir tömd, utan kläderna möglar i maskinen. Det är slutförandet och iordningsställandet efter sig som är problemet.
Citera
2014-03-29, 11:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det motsäger inte vad jag sa. Domstolen har bedömt att bevisen räcker för att visa griftefridsbrott, men det ska prövas en gång till. Då ska bevisen prövas ett och ett innan en sammanlagd bedömning görs. Om bevisen, var och ett visar sig otillräckligt, vad blir då den sammanlagda bedömningen

Samma svar på den frågan som att TVÅ summerade fel inte blir ETT rätt ..
Citera
2014-03-29, 11:24
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men herre jösses, detta fnulande med vad KJ kan. Givetvis kan han breda sig mackor, gå på dass, duscha och bada och säkerligen sätta på tvättmaskinen. Problemet blir synbart när smörgåsmargarinet blir kvar ute på bänken med smulor, glömmer att tvätta händerna, blöter ner hela golvet tillsammans med allsköns bråte och att tvättmaskinen inte blir tömd, utan kläderna möglar i maskinen. Det är slutförandet och iordningsställandet efter sig som är problemet.
Håller med till 100 %. Med tillägget att om det är viktigt för KJ att slutföra något så tror jag han kan prestera mer än vad han klarar i vardagen.
Citera
2014-03-29, 11:29
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Du verkar själv inte läst FUP, ändå säger du till andra i tråden att läsa den? Ironin i detta.

Det är över en månad sedan jag noterat att WL ringt MB så nog har jag läst FUP ska du se och mer än en gång.
Det är ingen idé att du ens försöker påstå något annat, det är väl bara att kolla med andra i tråden om dom tycker att jag inte verkar ha läst den.
Citera
2014-03-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Håller med till 100 %. Med tillägget att om det är viktigt för KJ att slutföra något så tror jag han kan prestera mer än vad han klarar i vardagen.

Tror jag också. Går han in för någonting som är viktigt för honom är han säkert inte sämre än någon annan. Kanske till och med tvärtom för han verkar leva i en fantasivärld där han har höga tankar om polisen och deras spårfinnarmetoder. Han tar upp detta ett par gånger i förhör då han snackar om vad han i så fall skulle gjort, vad han inte skulle ha gjort och menade på att för då hade polisen kunnat hitta spår. Med den "kunskapen" eller tro om "kunskap" så tror jag nog killen kan bli en formidabel undanröjare av bevis.

Sen det här med att spekulera att en tejprulle ligger prydligt. Kom igen. Skulle inte han kunnat göra det? Jag kan slänga in en tejprulle i ett skåp eller ovanför ett skåp så att det ser prydligt ut utan att ens försöka. Det känns som vi mikroanalyserar åtminstone den biten... i mitt tycke då.
Citera
2014-03-29, 11:36
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Viktigt styrs av intresset. Blir det tråkigt, tappar han koncentrationen och misslyckas med uppdraget.
Hans största intresse var air soft och med tydliga regler tilldelades han uppdrag som alla var beroende av. Han slutförde sitt uppdrag och fyllde en funktion, dvs passade in.
Citera
2014-03-29, 11:37
Medlem
Citat:

Absolut, i KJs fall så tror jag det vardagliga inte intresserar honom och därför kan det uppfattas som att han inte är förmögen att ta hand om sig själv men i de fall det handlar om intressen överpresterar han. Och med t.ex. adrenalinpåslag så skärps hans förmåga att hantera stressade situationer. Allt handlar om intresse för KJ tror jag, inte förmåga.
Citera
2014-03-29, 11:43
Medlem
Jag läste igenom förhören med WL igår efter tidningsartikeln och jag får intrycket att han inte på något vis försöker sätta dit KJ i sina förhör i alla fall. Tvärtom. Han säger mest bra saker.

Det som kanske är lite konstigt, kan jag tänka mig de som tror på KJs oskuld, är han inte nämner någonting om MB när han tar upp att KJ sagt att han ska mörda MB för han tror att han har med mordet på VB att göra. Visst, han kanske inte fick frågan. Och visst hans samtal till MB var kanske precis som han beskrev det i artikeln - ingenting speciellt. Men detta kanske kan tolkas som konstigt - jag vet inte. Å andra sidan tror jag inte att han hade tagit upp det här som KJ sagt om MB överhuvudtaget om han nu var i maskopi med MB.

Sen är han en av dem som bekräftar att KJs bil oftast är låst. Skulle han vara den som planterat blodet så är det klart att han hade sagt detta om det nu inte varit sant.

Nu ska jag tillägga att jag har inte ändrat min tro på att KJ är skyldig till 100% men kan förstå att detta är intressant för de som tror på alternativa gärningsmän eller medhjälpare. Inte mycket att ta på men det lär göra att tråden lever vidare i ett högt tempo.
Citera
2014-03-29, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Viktigt styrs av intresset. Blir det tråkigt, tappar han koncentrationen och misslyckas med uppdraget.
Hans största intresse var air soft och med tydliga regler tilldelades han uppdrag som alla var beroende av. Han slutförde sitt uppdrag och fyllde en funktion, dvs passade in.

Sant! Sen kan jag tänka mig, om han är skyldig, att han hade tyckt det varit viktigt för honom att städa bort bevis och kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in