2014-03-29, 01:03
Medlem
micro113s avatar
[quote=Pruttkudden007|48144184]
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Verkligen, och varför säljer de då annan frukost och inte bara frukostbuffé och sedan när måste man vara gäst på hotellet för att få äta där?

http://www.threesixtyrestaurant.com/se/menyer

dom har väl oxå "on go" frukost, du kan beställa frukost påsar till morgonen då får du en macka och kaffe för en billig peng jämfört me buffén..

Nyman ville inte ens äta buffe.. så hela frukost grejjen är ju bara larvig.. hon ville ha en kaffe.. thats it ha..

Har man betalt frukost för 259 lr va den nu kostade så självklart behöver du inte äta den, utan kan ju ta en kaffe om du vill..
Och gäster utifrån måste beställa rum då för att få äta, och om du vill äta annat så måste du beställa det innan du går och sätter dig så det registreras i den lilla maskinen hos frukostvärdinnan?
Verkligen?

Har mycket svårt att tänka mig att Sheratons frukostservering fungerar som vilken McDonalds som helst faktiskt. Jag har aldrig stött på ett liknande system någonstans. Sheraton Stockholm har jag dock - av förklarliga skäl - aldrig bott på, och givet det du beskriver är det ju något jag är glad för och inte lär rekommendera någon heller. Vill man äta a la McDonalds principen så går man ju dit faktiskt.

Vad Nyman ville äta och inte är rätt oväsentligt, det som är av betydelse är ju hur hon blev bemött och varför.

Edit:
Jag hittar inte "on go"-påsalternativet på menyn, kanske kan du "visa" vad det innehåller och kostar ..
Senast redigerad av micro113 2014-03-29 kl. 01:08.
Citera
2014-03-29, 01:06
Medlem
Chamoniards avatar
Det är fanimej helt sjukt. Vi har en media- och politisk elit som rör seg i ett helt falskt universum där alla ser diskriminering och kränkningar precis överallt. Att kämpa mot den här fiktiva diskrimineringen är vägen uppåt till lukrativa toppjobb som ägnas åt att bekämpa ännu mer fiktiv diskriminering.

Och så undrar dem varför vi slutar rösta och varför vi slutar läsa dagstidningar?
Citera
2014-03-29, 01:10
Medlem
snafflebits avatar
[quote=micro113|48144223]
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkudden007
Och gäster utifrån måste beställa rum då för att få äta, och om du vill äta annat så måste du beställa det innan du går och sätter dig så det registreras i den lilla maskinen hos frukostvärdinnan?
Verkligen?

Har mycket svårt att tänka mig att Sheratons frukostservering fungerar som vilken McDonalds som helst faktiskt. Jag har aldrig stött på ett liknande system någonstans. Sheraton Stockholm har jag dock - av förklarliga skäl - aldrig bott på, och givet det du beskriver är det ju något jag är glad för och inte lär rekommendera någon heller. Vill man äta a la McDonalds principen så går man ju dit faktiskt.

Edit:
Jag hittar inte "on go"-påsalternativet på menyn, kanske kan du "visa" vad det innehåller och kostar ..
Du har mycket svårt att tänka dig många saker. Varför inte ta en tur i verkligheten, vem vet, du kanske blir överraskad.
Citera
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Det heter nog inte galoj , läs på.

Vill du korrigera mig så gör det. Jag kommer böja mig för din sakkunskap.

Över huvud taget ska man nog ändra sig ett sådant här ämne oerhört ödmjukt. Kan DN göra micro113 till rasist så kan hon göra det mesta.
Citera
Medlem
[quote=micro113|48144223]
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkudden007
Verkligen?

men jag har och det du kan få i kaffebaren är kaffe och nåt tilltugg ofta croissant till det humana priset av runt 125 kr.
Ps det heter gadjo betyder främling. Se filmen.
Senast redigerad av Zigga 2014-03-29 kl. 01:12.
Citera
2014-03-29, 01:15
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Det är fanimej helt sjukt. Vi har en media- och politisk elit som rör seg i ett helt falskt universum där alla ser diskriminering och kränkningar precis överallt. Att kämpa mot den här fiktiva diskrimineringen är vägen uppåt till lukrativa toppjobb som ägnas åt att bekämpa ännu mer fiktiv diskriminering.

Och så undrar dem varför vi slutar rösta och varför vi slutar läsa dagstidningar?

Ja. Svensk politik blir alltmer verklighetsfrämmande. Påminner alltmer om religion. Bara en massa tomma meningslösa ritualer.
Citera
2014-03-29, 01:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
men jag har och det du kan få i kaffebaren är kaffe och nåt tilltugg ofta croissant till det humana priset av runt 125 kr.
Ps det heter gadjo betyder främling. Se filmen.
Ok, köper du kaffe och croissant i restaurangen 360 så betalar du 70 kronor men du får det inte i en påse "on go" ... Nu var det ju frukostserveringen vi talade om så jag kollade frukostmenyn och frukostrestaurangen.
Citera
2014-03-29, 01:23
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Verkligen?

Vad Nyman ville äta och inte är rätt oväsentligt, det som är av betydelse är ju hur hon blev bemött och varför.

Edit:

Känner du till begreppet "Flexibilitet"?

Var någonstans i denna tråden hittar du något som pekar på att man inte kan ha ett system för gäster boende på hotellet och ett system för gäster utifrån integrerat i samma databas/kassasystem?

Kortläsaren som scannar av rumskorten fungerar säkert minst lika bra till att lösa betalningsrutinerna för de flesta större kreditkorten.

Varför skulle en restaurang (360 i det här fallet.) inte kunna erbjuda andra tjänster än de som står i menyn?

Det som sker utanför restaurangens väggar brukar inte återfinnas i dess meny, även om det skulle produceras i restaurangens kök.

Det är ganska vanligt att hotell med mycket affärsgäster erbjuder frukostpaket till gäster som har bråttom till möten, flyg eller motsvarande. De brukar innehålla någon fralla/croissant, juice, frukt och servetter, samt en kaffe vid sidan av. Vad är problemet med att du inte känner till det?
Senast redigerad av Allaballawalla 2014-03-29 kl. 01:26.
Citera
2014-03-29, 01:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla

Känner du till begreppet "Flexibilitet"?

Var någonstans i denna tråden hittar du något som pekar på att man inte kan ha ett system för gäster boende på hotellet och ett system för gäster utifrån integrerat i samma databas/kassasystem?
Det kan man säkert ha.

Citat:
Kortläsaren som scannar av rumskorten fungerar säkert minst lika bra till att lösa betalningsrutinerna för de flesta större kreditkorten.
Du tror alltså att hotellets gäster får beställa sin mat enligt Mc Donalds principen om de inte äter buffé ... jag betvivlar det starkt.

Citat:
Varför skulle en restaurang (360 i det här fallet.) inte kunna erbjuda andra tjänster än de som står i menyn?

Det som sker utanför restaurangens väggar brukar inte återfinnas i dess meny, även om det skulle produceras i restaurangens kök.
Det som inte står i menyn brukar inte erbjudas i restaurangen utan just till hotellets gäster - dvs något som man kan beställa via rummen/reception inte i själva restaurangen.

Citat:
Det är ganska vanligt att hotell med mycket affärsgäster erbjuder frukostpaket till gäster som har bråttom till möten, flyg eller motsvarande. De brukar innehålla någon fralla/croissant, juice, frukt och servetter, samt en kaffe vid sidan av. Vad är problemet med att du inte känner till det?
Ja, men då är det förbokat via reception/room-service, vilket är något annat. Problemet är att det här femstjärniga hotellet tycks ha rutiner som mer liknar vilket snabbmatshak som helst snarare än något som skall leva upp till fem stjärnor .. dvs inte en a la finlansfärjan- McDonaldshybrid ..

Min uppfattning är att Hotell av den standard som Sheraton förväntas hålla inte riskerar sitt renommé för att jäklas med individ/gäst på hotellet, deras rykte är helt enkelt för viktigt för det. Givet det som påstås om det här hotellet i den här tråden så får man kanske omvärdera den uppfattningen. För tydligen så håller Sheraton ungefär samma standard som vilket hotell "som helst", klassningen betyder inte alls något för standard, service etc .. och matrutinerna ja -- det är ju lite Mc Donalds stuk där ja .. Så ..
Senast redigerad av micro113 2014-03-29 kl. 01:33.
Citera
2014-03-29, 01:44
Medlem
Citat:
Ok, köper du kaffe och croissant i restaurangen 360 så betalar du 70 kronor men du får det inte i en påse "on go" ... Nu var det ju frukostserveringen vi talade om så jag kollade frukostmenyn och frukostrestaurangen.
OK 70 skr, men undrar fortfarande om det är sannorlikt? Varför ska man betala när man redan har biljett till buffen?
Citera
2014-03-29, 01:56
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Det kan man säkert ha.

Du tror alltså att hotellets gäster får beställa sin mat enligt Mc Donalds principen om de inte äter buffé ... jag betvivlar det starkt.

Det som inte står i menyn brukar inte erbjudas i restaurangen utan just till hotellets gäster - dvs något som man kan beställa via rummen/reception inte i själva restaurangen.

Ja, men då är det förbokat via reception/room-service, vilket är något annat. Problemet är att det här femstjärniga hotellet tycks ha rutiner som mer liknar vilket snabbmatshak som helst snarare än något som skall leva upp till fem stjärnor .. dvs inte en a la finlansfärjan- McDonaldshybrid ..

Min uppfattning är att Hotell av den standard som Sheraton förväntas hålla inte riskerar sitt renommé för att jäklas med individ/gäst på hotellet, deras rykte är helt enkelt för viktigt för det. Givet det som påstås om det här hotellet i den här tråden så får man kanske omvärdera den uppfattningen. För tydligen så håller Sheraton ungefär samma standard som vilket hotell "som helst", klassningen betyder inte alls något för standard, service etc .. och matrutinerna ja -- det är ju lite Mc Donalds stuk där ja .. Så ..

Problemet verkar vara att du låser upp dig kring ett "antingen eller"-tänk när det kommer till vad som är "fint" på hotell...

Om gästerna inte hinner eller av någon annan anledning har möjlighet att äta sin frukost på hotellet så är hotellet ändå behjälpligt och gör vad de kan för att försöka lösa situationen på bästa sätt. Oftast räcker det då med ett frukostpaket. Vad är det som är så konstigt med det?

På ett riktigt "Top Notch"-hotell är inget, verkligen INGET, för dåligt eller lågt. Deras uppgift är inte att döma sina gäster och bara servera dem det som kan tyckas vara "fint" av någon annan än gästen själv, utan att ge gästen precis det den vill ha. Oavsett om det skulle vara något som inte stämmer in i den den gängse mallen för den mest luxuösa upplevelsen.

Det brukar oftast till och med finnas en "Monsieur débrouiller" (Alltså en "Herr Fixar Allt"/"MacGyver"/"Problemlösare".) som smyger runt i kulisserna på den typen av etablissemang som löser allt oförutsett.

På Sheraton har de vad jag vet tidigare på fullt allvar ordnat fram riktiga offerlamm åt sina gäster, så att de även har frukostpaket är nog deras minsta ansträngning.

Jag jobbade själv tidigare på en Lyxkryssare som hade samma typ av upplägg och det var väl inte det roligaste när båten rullar in mot Nya Zeeland och ett sällskap vill ha färsk Norsk fjordlax till middag, alltså från andra sidan planeten, men nog löstes det problemet utan snack.

Med tanke på hur bra koll den typen av hotell som Sheraton tillhör har på sina gäster ska nog DN vara glad om hon någonsin i framtiden kommer att kunna sätta sin fot på ett i samma kategori eller högre någonstans i norden utan att bli fullständigt övervakad.
Senast redigerad av Allaballawalla 2014-03-29 kl. 02:17.
Citera
2014-03-29, 02:16
Medlem
Det här är så fult egentligen av zigenaren. Nu är det ju så att romer har en kultur som går ut på att stjäla från andra (så är det och alla vet om det) Såklart väljer hon att klä sig i romsk folkdräkt så att det verkligen skriker zigenare om henne, klart att dom inte vill släppa in henne bland andra gäster då eftersom att första tanken som slår personerna är att hon är där för att stjäla något. Det är inte personalens fel för att dom tänker så utan det är zigenarnas fel för att ha en sådan sjuk kultur som är känd över hela världen och även hatad för att dom livnärar sig på att stjäla och tigga pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in