Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Palmhusgruppen bestod av en ledare som inför sina oavlönade spanare utgav sig för att vara anställd av Säpo. Hans spanare gick var för sig omkring på stan på kvällar och nätter i jakt på terrorister och knarklangare och skrev ner allt skumt de såg. Gruppen måste ha bestått av ensamma medelålders män som annars levde ytterst trista liv och som genom dessa spaningar trodde att de gjorde samhället en betydelsefull tjänst.
En av dem jobbade på nåt fackförbund och blev helt ställd när han i förhöret med polisen, efter att han hade berättat sin story, fick reda på att hans "chef" inte alls jobbade för Säpo eller inom polisen överhuvudtaget!
Förhörsledaren beskrev stämningen i rummet efteråt som plågsamt genant
Citat:
Ursprungligen postat av
heheho
Testkörning socialt nätverk
skall förbättras (zooma)
http://sv.tinypic.com/r/14twizc/8....
Viktigast är väl att fråga sig varifrån alla uppgifter kommer. Hur och i vilket syfte har uppgifterna om våra sociala nätverk insamlats? Vem har hållit kontakt med vem i vilket syfte?
Av egen erfarenhet från att Näss underhuggare med socialsekreterare och frimurar wannabes höll spaning mot mitt "kriminella umgänge" som jag just här slutligen fick besked om och med faktiska Palmhusgruppen som
mvagrippa påpekar från samma tid har jag all anledning att vara skeptisk.
Efter Lasse Wierups utmärkta bok "Infiltratören" kan man också förstå hur djupt insyltad Tommy Lindström blev också i privata intrigerna mot Palme.
På centralt håll tycks man vilja överträffa varandra i att med socialfascistiska metoder få en nyliberal utveckling på bekostnad av individen.