2014-03-28, 23:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
All utrustning måste stuvas inuti flygplanet, en livflotte som tar 70 personer släpar du inte fram hur som helst så det är något lustigt här.
Mmm, du har en poäng. Eller två.

Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
(och till alla som pratar om "rutschkanorna" så är det inte dessa vi menar, vi talar om riktiga uppblåsbara livflottar som förvaras inne i planet - dom finns på riktigt * - krävs bara basal "google-fu" för att ta reda på detta)

*) finns alltså trafikflygplan som har sådana, exakt vad som fanns på MH370 har jag inte exakt uppgift om

Vi väntar - med spänning - på dina basala "google-fu" kunskaper.
Och då pratar vi om "riktiga uppblåsbara livflottar som förvaras inne i planet".
För övrigt är det helt OK om du hittar referenser till en 777:a med livflottar, det behöver inte nödvändigtvis vara MH370.
Citera
2014-03-28, 23:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Det var för tidigt att sätta in ubåtar, sa en man på tv, hur menar dom då?
Att det inte finns exakta platsen?
Jag tycker det borde hjälpa

Jag hörde från en expert att de i Malaysia förvarade sina svarta lådor i 40+ förråd. Så enligt han var det redan kört det finns inget ping längre. Enda man kan göra är att söka av havsbotten vilket kommer ta några år minst om man nu ens har ett ställe att utgå ifrån.
Citera
2014-03-28, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop

Och då pratar vi om "riktiga uppblåsbara livflottar som förvaras inne i planet".
För övrigt är det helt OK om du hittar referenser till en 777:a med livflottar, det behöver inte nödvändigtvis vara MH370.
Dom sökte efter sånna i början iaf
english.sina.com/world/2014/0310/681829.html
Citera
2014-03-28, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag hörde från en expert att de i Malaysia förvarade sina svarta lådor i 40+ förråd. Så enligt han var det redan kört det finns inget ping längre. Enda man kan göra är att söka av havsbotten vilket kommer ta några år minst om man nu ens har ett ställe att utgå ifrån.

Dax skicka dit oceanexplorer?
Citera
2014-03-28, 23:23
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop

Det första svaret jag får när jag googlar inflateble life raft Boeing är detta:

Airplanes used on oceanic routes also have inflatable life rafts on board and a life vest under each seat.
Citera
2014-03-28, 23:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Dax skicka dit oceanexplorer?

Enda som kan klara biffen är Odyssey Marine Exploration. Bara att säga att det är guld eller silver på botten där så kommer de hitta lådan
Citera
2014-03-28, 23:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det första svaret jag får när jag googlar inflateble life raft Boeing är detta:

Airplanes used on oceanic routes also have inflatable life rafts on board and a life vest under each seat.

Men herregud käbblas det om detta fortfarande. En jävla 777 har jävla life rafts. Det är förövrigt att krav för att ens kunna färdas över internationella vatten att ha en chans att överleva om man nu skulle krascha...
Citera
2014-03-28, 23:32
Avslutad
Dirk Pitt & Al Giordino skulle hitta MH370 på två röda.

---

Citat:
Jag tycker det är skrämmande hur en en sond skapat på 70-talet ( Voyager) som nu är ca 19 miljarder kilometer från oss kan vi veta exakt var den är men ett plan på VÅR JÄVLA JORD har vi ingen aning om vart den befinner sig. Det borde säga lite om att vi borde veta om vi bara veta. Vi har teknologin för detta flera gånger om. Det ska inte gå att förlora ett plan helt enkelt.
Om Voyagersondens motsvarighet till transponder stängdes av skulle vi inte heller veta var den är. Jag förstår inte riktigt ditt resonemang.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Det är lite skrämmande hur folk tror att varje kvadratmeter av jorden är övervakad i realtid. Den största delen av jorden (den obefolkade delen), världshaven och polerna är ju praktiskt taget oövervakade förutom med väldigt lågupplösta satellitbilder för miljöövervakning.
Jag instämmer.
Citera
2014-03-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej , men då tycker jag att amerikanerna och andra länder fixar speciella sökfartyg och sökplan anpassade just för sådana här situationer , som då ska ha den bästa tekniken så klart , mycket bättre dom lägger miljonerna på det än på mördarmaskiner som dödar flera tusen oskyldiga per år,det är min åsikt i alla fall.

Edit: Putin hade ju för övrigt råd å va dyka med ubåt i östersjön , vet i fasen vad han sökte men

Det här är ju en unik situation också. Det har ju typ aldrig tidigare hänt att ett flygplan fått sådant här "tekniskt spatt" och flugit en enormt lång sträcka rakt ut i "tomma intet" över en Ocean, för att sedan störta. Man utvecklar inte så jätteofta teknik som är anpassad för situationer som inträffar en gång var femhundrade år....som någon skrev: Vore toppen(?) om varje kvadratmeter av jordytan kunde vara satellitövervakad och som du skriver vore det bra med en massa specialbyggda farkoster som kan genomsöka oceaner efter plan osv, men som sagt...hur ofta inträffar sådant här....? Vi människor får tyvärr acceptera att vi inte kan kontrollera allt, ibland får vi inse att människor bara "försvinner" när de dör.
Citera
2014-03-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det här är ju en unik situation också. Det har ju typ aldrig tidigare hänt att ett flygplan fått sådant här "tekniskt spatt" och flugit en enormt lång sträcka rakt ut i "tomma intet" över en Ocean, för att sedan störta. Man utvecklar inte så jätteofta teknik som är anpassad för situationer som inträffar en gång var femhundrade år....som någon skrev: Vore toppen(?) om varje kvadratmeter av jordytan kunde vara satellitövervakad och som du skriver vore det bra med en massa specialbyggda farkoster som kan genomsöka oceaner efter plan osv, men som sagt...hur ofta inträffar sådant här....? Vi människor får tyvärr acceptera att vi inte kan kontrollera allt, ibland får vi inse att människor bara "försvinner" när de dör.

Borde ju gå ha nån slags scan som ser genom vattenytan så man kan söka med plan , alltså typ som sonar.fast på plan.
Citera
2014-03-28, 23:38
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Men herregud käbblas det om detta fortfarande. En jävla 777 har jävla life rafts. Det är förövrigt att krav för att ens kunna färdas över internationella vatten att ha en chans att överleva om man nu skulle krascha...
Om det är så jävla uppenbart får du gärna visa en länk där det står vad MH370 hade för livräddningsutrustning. Vi kan inte hitta något om det.
Citera
2014-03-28, 23:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Om Voyagersondens motsvarighet till transponder stängdes av skulle vi inte heller veta var den är. Jag förstår inte riktigt ditt resonemang.

Ja och hur mycket ström kräver en sond som det mot en Jet? Jag menar sett till elfel eller dylikt så är det ju rent patetiskt att stänga av transpondern, eller då inte ha en backup. Sett till då Voyagersondens transponder som aldrig stängs av för den drar så lite ström...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in