Det är fan i mig knappt någon hejd på hur kränkt den där kvinnan kan bli.
Från början var jag ganska övertygad om att det hela bara handlade om en yrvaken frukostvärdinna som snurrat till det, vilket är sånt som händer då och då inom alla nivåer av service (Lyckades själv med en liknande miss när jag var hyfsat grön och jobbade på lyxkryssare; dock handlade det i mitt fall inte om någon diskriminering.), men att den stackaren råkade ha extra otur och drabba helt fel person. Men nu med tanke på hur Diana Nyman hanterar situationen från sitt håll blir jag mer och mer övertygad om att det hela är något hon själv har varit extremt delaktig i att skapa.
Som jag ser det så är det mer och mer som pekar på att hon har siktet inställt på en rejäl ersättning från Sheraton för varje uttalande hon gör och inget annat. Att Sheraton befinner sig i en position där de inte kan göra så mycket annat än att betala för att slippa dålig-PR är som jag ser det något som DN fått med sig och kommer att utnyttja så långt det går.
Jag kan inte annat än beklaga, men det Diana Nyman håller på med nu i mina ögon är att verkligen förstärka folks fördomar mot romer/zigenare. Hela den här saken börjar lukta riktigt illa och då är det nog en stor kjol som börjat stinka och inte en missad frukost.
Jag tror inte längre att hon blivit det minsta kränkt, men jag hoppas snart att någon ser till att hon blir dränkt...
Efter artikeln på
svt.se ger jag inte längre särskilt mycket för Nymans ord.