2014-03-28, 22:59
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hamilkar ger dig svaret om hen dyker upp. Hen får gärna svara på om avståndet hud- lunga förändras om man ligger på sida.

Edit: Även hur sårens utseende kan förändras om VB legat på sin högra sida när hon fick huggen i ryggen.

Vad tror ni om denna tomahawk som mordvapen då?
http://www.knivbutik.se/yxor/588-tomahawk.html

Den kanske kan förklara de grunda sårkanalerna.

EDIT: Förmodligen är den rätt bra att stycka en kropp med också...
Citera
2014-03-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vi är rätt många som tror mer på domstolar än alternativonanister.

Så du är helt nöjd och tillfreds med detta?
Citera
2014-03-28, 23:10
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

KJs kompis WL medgjer att han har ringt till MB 3 gånger den 1 Maj !!!
http://www.kuriren.nu/nknyheter/kris...e-7544077.aspx

Quote:

Kristoffer Johanssons kamrat kontaktade Vatchareeya Bangsuans älskare – tre dagar innan hon försvann.
– Jag försökte få tag i honom angående en gemensam aktivitet, säger kamraten.

Quote:

när Kuriren hör med Kristoffer Johansson kamrat säger han att han ringde älskaren i ett helt annat ärende.

– Jag förstår att det nu i efterhand ser skumt ut. Jag ringde tre gånger och fick till slut tag i honom och blev hänvisad till en annan person som jag behövde få tag i, säger kamraten.

Kuriren har försökt nå älskaren.

JAHAHHH!!! Och vilken sorts "gemensam aktivitet" var det då???

Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Borde ju vara ganska lätt att utesluta om man får reda på vem den andre personen var och hur han kontaktade honom och varför.

Javisst, och vi får ju hoppas att någon tar reda på det så fort som möjligt.

Interessant är det ju ochså att WL inte har berättat något som helst för sin nära kompis KJ om sin förbindelse med MB iom att det ju var alment vetande att KJ mistänkte att MB var den som hadde mördat VB, samt att KJ till och med hadde bett stort sett alla sina besta kompisar om att åka med och spöa upp MB och ta reda på om MB var mördaren i fall KJ själv skulle tas inn för mordet.

http://nsd.se/nyheter/just-nu-den-morddomde-forhors-igen-8384018.aspx

Quote:

Thomas Olsson bevisar att Kristoffer Johanssons kompis haft telefonkontakt med Vatchareeyas älskare vid tre tillfällen den första maj, alltså tre dagar innan mordet ska ha skett.

- Jag visste inte att de kände varandra, inte då men efter att ha sett telefoinlistorna förstår jag det, säger Kristoffer Johansson i förhöret på fredag eftermiddag.
Citera
2014-03-28, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ja, den här lilla kniven skulle kunna stämma väl in på den trekantiga skadan: http://www.knivbutik.se/fallknivar-fickknivar/345-spyderco-bug-fallkniv.html

Bra fråga.

Avsaknaden av fiber i såren tyder ju på att VB var avklädd när det hände. Jag misstänker att huggen i hjärtat var de dödande huggen och de övriga enbart till att förvilla utredarna.

Det tror jag också.
Citera
2014-03-28, 23:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Det står dig såklart fritt att fantisera hur du vill. Men jag kan inte begripa att du tar dina egna fria fantasier till grund för att klaga på de som inte kommit till samma slutsats som du har gjort.

Visst jag vet att du påstår att du nästan aldrig har fel. Men det är kanske inte så konstigt att du känner så eftersom så länge inte din "verklighet" är den kända versionen av vad som hänt så beror det ju bara på att den "rätta" verkligheten inte har kommit fram ännu. Svårt att förstå att du kan ha haft fel någon gång överhuvud taget med en sådan inställning.

Jag uttalar mig inte om min träffsäkerhet i historiskt framförda teorier - rätt/fel - om något jag inte har facit på, men facit överensstämmer oftast med min teori på områden jag känner till - jag går sällan eller aldrig in i diskussioner om jag inte är tillräckligt klar över att jag har rätt. Om min teori överensstämmer med verkligheten i det här fallet (om verkligheten/sanningen uppdagas) återstår ju att se. Men för Vatchareeyas skull hoppas jag att jag har fel - den här gången.
Citera
2014-03-28, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jaha, ok.

Nu drar du paralleller med kändisvärlden också.. jaha. Ja den är ju.. normal.

Prata för dig själv visst, men snälla kom inte och påstå att majoriteten av alla män vill ligga med småflickor.

Nej det har jag inte gjort heller, ett vanligt fenomen nämnde jag och även att det kan bero på att långt ifrån alla får chansen/risken och därför svårt säga om dom "vill" då dom inte varit där.
Citera
2014-03-28, 23:17
Medlem
Citat:

Interessant är det ju ochså att WL inte har berättat något som helst för sin nära kompis KJ om sin förbindelse med MB iom att det ju var alment vetande att KJ mistänkte att MB var den som hadde mördat VB, samt att KJ till och med hadde bett stort sett alla sina besta kompisar om att åka med och spöa upp MB och ta reda på om MB var mördaren i fall KJ själv skulle tas inn för mordet.

Quote:

Thomas Olsson bevisar att Kristoffer Johanssons kompis haft telefonkontakt med Vatchareeyas älskare vid tre tillfällen den första maj, alltså tre dagar innan mordet ska ha skett.

- Jag visste inte att de kände varandra, inte då men efter att ha sett telefoinlistorna förstår jag det, säger Kristoffer Johansson i förhöret på fredag eftermiddag.

Ej heller under polisförhören! Vare sig MB eller WL har nämnt ett ord om detta! Nota bene.
Citera
2014-03-28, 23:19
Medlem
Theforeigners avatar
Här är information från FUP som visar att WL MYCKET VÄL viste om hur KJ mistänkte MB för att ha mördat VB, och ändå har WL inte sagt någonting als till KJ om att han (WL) haft kontakt med MB den 1 Maj, 2013, altså bara 3 dagar innan hans kompis tjej VB försvinner spårlöst, inte heller säger WL något om detta till KJ när VB hittas död!

VARFÖR???

MYCKET MYCKET MÄRKLIGT!

FUP 1307 Förhör den 26 Maj, 2013 med KJs kompis WL :

WL tillfrågades om vad han tror har hänt Vatchareeya. WL uppgav att han

tänkt att i Boden kan man inte bara försvinna, antingen har hon blivit kidnappad eller så har

hon tagit livet av sig.

Vidare uppgav WL att han förstår att det inte ser bra ut för KJ, med det menar han att

KJ var den sista personen som såg Vatchareeya i livet. KJ har berättat för WL att

Vatchareeya var hemma hos honom, när Vatchareeya ville gå hem erbjöd KJ henne skjuts

men hon ville inte åka med honom eftersom han hade druckit en öl. WL har hört av

RK att en stund efter Vatchareeya hade gått tog KJ bilen och for ut, WL

tror att KJ åkte till sin brorsa. WL uppgav att när polisen tog KJs mobiltelefon och

dator skaffade han en ny mobiltelefon. KJ och RK har haft telefonkontakt

med varandra så gott som dagligen via KJs nya mobiltelefon. Enligt vad RK sagt till

WL uttryckte Kibba att han var förbannad på MB och att han skulle ta ihjäl

honom för det han gjort mot Vatchareeya. WL uppgav att han tycker att det är bäst att

RK själv får berätta om detta
.

FUP 1312 Förhör den 26 Maj, 2013 med KJs kompis WL :

Han (WL) vet inte om hon (VB) har haft andra förhållanden, men har hört rykten om att hon hade ett förhållande med sin karatetränare MB. Det var innan hon försvann. Kanske att W (WL) och KJ

pratade om det någon gång, men han är osäker.

De pratade aldrig om MB efter att hon försvann. Däremot pratade KJ med Robin

om att han var jätteförbannad och skulle åka till MB och spöa skiten ur honom för att han

trodde att det var MB som hade mördat Vatchareeya. Det gick spekulationer om allt.

WL tror att KJ trodde att MB ville få bort henne för att frun kommit på dem. WL

vet bara att Robin sa på Skype att KJ sagt att han var förbannad och ville spöa MB
.
Citera
2014-03-28, 23:19
Medlem
highfives avatar
Citat:

Quote:

Kanske borde WL klämt ur sig detta i förhören i fup också? Om han nu är helt oskyldig och inte är inblandad på något sätt. Sen borde man fråga WL om han haft kontakt med MB tidigare också.
Citera
2014-03-28, 23:24
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så du är helt nöjd och tillfreds med detta?

Nej, jag hoppas på 18 år eller livstid för KJ. Sedan är åtminstone jag så nöjd man kan bli med straffet i Sverige.
Citera
2014-03-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Nej det har jag inte gjort heller, ett vanligt fenomen nämnde jag och även att det kan bero på att långt ifrån alla får chansen/risken och därför svårt säga om dom "vill" då dom inte varit där.

Hur tänkte du där?

Vi har en 50-årig man och en naiv 20-årig tjej som - utifrån alla uttalanden jag läst - troligen har en NPF-störning. Han utnyttjar henne.

Du tycker det är helt OK, eller ?
Citera
2014-03-28, 23:26
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag uttalar mig inte om min träffsäkerhet i historiskt framförda teorier - rätt/fel - om något jag inte har facit på, men facit överensstämmer oftast med min teori på områden jag känner till - jag går sällan eller aldrig in i diskussioner om jag inte är tillräckligt klar över att jag har rätt. Om min teori överensstämmer med verkligheten i det här fallet (om verkligheten/sanningen uppdagas) återstår ju att se. Men för Vatchareeyas skull hoppas jag att jag har fel - den här gången.

Jag har läst några av dina teorier och har en stilla undran. Event-teorin kan vi ta som exempel. Vad grundar du den på? Alltså att detta är ett överlagt event som filmats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in