2014-03-28, 22:30
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Misstänker att ni pratar om skadan som rättsläkaren omnämnde som trekantig. Den kan ju absolut inte vara gjort av det/de stickvapen som gjort övriga skador.
Min hjärna vill ha det till tre stickvapen, men två måste vi vara eniga om.
Får ju en känsla av att VB varit på ett ställe med väldigt mycket verktyg, stickvapen eller dyl. omkring sig.

Ja, den här lilla kniven skulle kunna stämma väl in på den trekantiga skadan: http://www.knivbutik.se/fallknivar-fickknivar/345-spyderco-bug-fallkniv.html

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför både hugg i bröst och rygg?

Bra fråga.

Avsaknaden av fiber i såren tyder ju på att VB var avklädd när det hände. Jag misstänker att huggen i hjärtat var de dödande huggen och de övriga enbart till att förvilla utredarna.
Citera
2014-03-28, 22:33
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det trekantiga såret var endast 5 mm djupt. Kan fortfarande vara samma vapen beroende på hur spetsen ser ut.

Det fanns sårkanaler som trängde in uppskattningsvis minst 30 - 40 mm. Osäkerheten beror på att vi behöver en läkare för att avgöra hur långt det är från rygg till lunga på just VB. De trängde in i lungan men vi vet ju inte hur långt in i lungan så vapnet kan vara längre. En sårkanal slutar vid ett revben och är uppmätt till 15 mm.
Hamilkar ger dig svaret om hen dyker upp. Hen får gärna svara på om avståndet hud- lunga förändras om man ligger på sida.

Edit: Även hur sårens utseende kan förändras om VB legat på sin högra sida när hon fick huggen i ryggen.
Senast redigerad av highfive 2014-03-28 kl. 22:37.
Citera
2014-03-28, 22:34
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Kan väl bero på att inte alla får chansen.

De flesta normala män vill inte ligga med flickor i en så låg ålder att de skulle kunna vara dess egna dotter. Förutom pedofiler då, och efterblivna. Just ja, glömde även psykopater med grandiosa drag...
Citera
2014-03-28, 22:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Gällde en aktivitet och MB snäll som han är hänvisade WL till annan person så WL fick hjälp med sin fundering. Jag förstår vad du menar, men jag tror inte WL berättade mer.

Undra vad det var för "aktivitet" i fråga och undra varför han då fick just MB i åtanke?
Citera
2014-03-28, 22:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför både hugg i bröst och rygg?

Ovanstående var inte den mest begåvade reflektion jag stött på, det måste jag säga. Vatchareeya blev varken huggen i bröstet eller i ryggen, jag tror gärningspersonerna stack henne, väl avvägt, först i ryggen för att punktera lungorna och därvid betrakta hennes dödskamp när hon förblödde av de många inre stickskadorna. Därefter, då VB visade sig vara var seglivad, tror jag man till slut stack henne i hjärttrakten några gånger för att göra slut på lidandet. Min teori som jag hoppas är fel. Men jag tror den ligger inom verklighetens råmärken, tyvärr ..
Citera
2014-03-28, 22:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Vapenfetischist nu också. Var skall detta sluta?

Hur har du kunnat undvika det faktumet. Det står ju i FUP direkt från hästens mun och var det slutade vet vi ju alla vid det här laget.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-28 kl. 22:47.
Citera
2014-03-28, 22:41
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Undra vad det var för "aktivitet" i fråga och undra varför han då fick just MB i åtanke?
Ska man vara snäll så ringde han MB för han tänkt festa med de nygifta paret och ville veta när middagen hos p&M var avklarad. Sen hänvisade MB till AN.
Citera
2014-03-28, 22:43
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ovanstående var inte den mest begåvade reflektion jag stött på, det måste jag säga. Vatchareeya blev varken huggen i bröstet eller i ryggen, jag tror gärningspersonerna stack henne, väl avvägt, först i ryggen för att punktera lungorna och därvid betrakta hennes dödskamp när hon förblödde av de många inre stickskadorna. Därefter, då VB visade sig vara var seglivad, tror jag man till slut stack henne i hjärttrakten några gånger för att göra slut på lidandet. Min teori som jag hoppas är fel. Men jag tror den ligger inom verklighetens råmärken, tyvärr ..
Det står dig såklart fritt att fantisera hur du vill. Men jag kan inte begripa att du tar dina egna fria fantasier till grund för att klaga på de som inte kommit till samma slutsats som du har gjort.

Visst jag vet att du påstår att du nästan aldrig har fel. Men det är kanske inte så konstigt att du känner så eftersom så länge inte din "verklighet" är den kända versionen av vad som hänt så beror det ju bara på att den "rätta" verkligheten inte har kommit fram ännu. Svårt att förstå att du kan ha haft fel någon gång överhuvud taget med en sådan inställning.
Citera
2014-03-28, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
De flesta normala män vill inte ligga med flickor i en så låg ålder att de skulle kunna vara dess egna dotter. Förutom pedofiler då, och efterblivna. Just ja, glömde även psykopater med grandiosa drag...

Pedofili är väl sex med icke könsmogen? Vad som sen räknas som normalt är upp till var och en. Se bara inom "kändisvärlden". Man kan ju som 40 åring ha en fru som är 30 men ser yngre ut än sin 20 åriga dotter från ett tidigare förh, och självklart sexstrejkar man med hustrun då...
Citera
2014-03-28, 22:50
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hur har du kunnat undvika det faktumet. Det står ju i FUP direkt från hästens mun och var det slutade vet vi ju alla vid det här laget.

Vilken sida i FUP? Jag sökte "vapenfetischist" i hela bilagan, men fick svaret "Reader has finished searching the document. No matches were found."
Citera
2014-03-28, 22:55
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Pedofili är väl sex med icke könsmogen? Vad som sen räknas som normalt är upp till var och en. Se bara inom "kändisvärlden". Man kan ju som 40 åring ha en fru som är 30 men ser yngre ut än sin 20 åriga dotter från ett tidigare förh, och självklart sexstrejkar man med hustrun då...

Jaha, ok.

Nu drar du paralleller med kändisvärlden också.. jaha. Ja den är ju.. normal.

Prata för dig själv visst, men snälla kom inte och påstå att majoriteten av alla män vill ligga med småflickor.
Citera
2014-03-28, 22:56
Medlem
highfives avatar
Citat:
Det som ger ännu mer smolk i bägaren är att MB agerade lärare och VB elev. Lite av beroende ställning. Sen borde han trots sina störningar märkt att VB inte var som andra flickor. De flesta i Boden spottar numera efter honom och det kan jag förstå. MB är en 5-åring i en 50-årig kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in