Citat:
Ursprungligen postat av
Winston Smith
Jag skulle vilja få klarhet i vad begreppet "breakfast included" innebär.
Att den ingår i det betalda priset. Dvs endera i grundpriset eller är tillagd och ingår i det som har betalats för rummet.
Citat:
259 kronor för en frukost är ganska mycket. Jag har ätit frukost på stora internationellt inriktade hotell med gäster från hela världen där frukostutbudet är massivt och anpassat för många olika frukosttraditioner, med allt från njurstuvning för britterna, ångkokta dumplings för kineserna, kvass för ryssarna och croissanter för fransmännen m m, m m.
Det är klart att det kostar att hålla med ett sådant utbud, och det är alldeles för mycket och för dyrt för de flesta. De som betalar privat är knappast beredda att betala för det, och även arbetsgivare kan vara motvilliga.
Jo, de flesta som tar in på fyr och femstjärniga hotell är beredda att betala för det - det är liksom inte en typ av hotell man väljer om man vill spendera ekonomiklass.
Citat:
Därför undrar jag om det finns någon mindre och billigare frukost som vanligen är den som ingår, medan frukostbuffén kanske anges på något annat sätt, t ex "breakfast buffet". Detta är alltså en fråga, inte ett påstående. Vet någon?
Femstjärnigt hotell - nej, jag har svårt att tänka mig att Sheraton skulle sticka ut och erbjuda någon budget variant för fattiglappar - Jag har aldrig sett något sådant alternativ när jag har bott på fyr- eller femstjärniga hotell, och på billigare hotell så brukar priset på mat/frukost vara lägre så inte heller där brukar det erbjudas.
Tittar du på deras meny så verkar det fungera som alla andra bättre hotell jag varit på - du kan förköpa buffén eller gå in och betala på plats alternativt bara köpa kaffe och annat, dvs ingen förköpt frukost alls, och då givetvis betala kontant/med kort (eller eventuellt sätta upp på rummet, vet ej hur just Sheraton gör med det).
http://www.threesixtyrestaurant.com/se/menyer