2014-03-28, 19:54
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Det som är lite konstigt är att hon gick iväg från sin vän. Kan man tänka sig ett lätt alternativt händelseförlopp? Har haft vänner som försökt liknande saker så jag kan tänka mig att en fräck person provar något i följande stil:
DN ger sitt nyckelkort till sin vän och går in i frukostmatsalen. Om hon kan komma in utan nyckelkort så kan hennes väninna ta sig in på kortet och också äta. När frukostvärdinnnan frågar efter nyckelkortet så säger hon att hon är gäst på hotellet och glömt det i en väska. Frukostvärdinnan avvisar henne artigt men bestämt "tyvärr så måste man ha nyckelkort för att få äta, hämta det och kom tillbaka". Försöket misslyckas och hon dricker kaffe med sin väninna istället för att äta frukost ensam.

Det där är nog inte en helt dum hypotes...
Citera
2014-03-28, 20:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag skulle vilja få klarhet i vad begreppet "breakfast included" innebär.
Att den ingår i det betalda priset. Dvs endera i grundpriset eller är tillagd och ingår i det som har betalats för rummet.

Citat:
259 kronor för en frukost är ganska mycket. Jag har ätit frukost på stora internationellt inriktade hotell med gäster från hela världen där frukostutbudet är massivt och anpassat för många olika frukosttraditioner, med allt från njurstuvning för britterna, ångkokta dumplings för kineserna, kvass för ryssarna och croissanter för fransmännen m m, m m.

Det är klart att det kostar att hålla med ett sådant utbud, och det är alldeles för mycket och för dyrt för de flesta. De som betalar privat är knappast beredda att betala för det, och även arbetsgivare kan vara motvilliga.
Jo, de flesta som tar in på fyr och femstjärniga hotell är beredda att betala för det - det är liksom inte en typ av hotell man väljer om man vill spendera ekonomiklass.

Citat:
Därför undrar jag om det finns någon mindre och billigare frukost som vanligen är den som ingår, medan frukostbuffén kanske anges på något annat sätt, t ex "breakfast buffet". Detta är alltså en fråga, inte ett påstående. Vet någon?
Femstjärnigt hotell - nej, jag har svårt att tänka mig att Sheraton skulle sticka ut och erbjuda någon budget variant för fattiglappar - Jag har aldrig sett något sådant alternativ när jag har bott på fyr- eller femstjärniga hotell, och på billigare hotell så brukar priset på mat/frukost vara lägre så inte heller där brukar det erbjudas.

Tittar du på deras meny så verkar det fungera som alla andra bättre hotell jag varit på - du kan förköpa buffén eller gå in och betala på plats alternativt bara köpa kaffe och annat, dvs ingen förköpt frukost alls, och då givetvis betala kontant/med kort (eller eventuellt sätta upp på rummet, vet ej hur just Sheraton gör med det).

http://www.threesixtyrestaurant.com/se/menyer
Senast redigerad av micro113 2014-03-28 kl. 20:55.
Citera
2014-03-28, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att den ingår i det betalda priset. Dvs endera i grundpriset eller är tillagd och ingår i det som har betalats för rummet.

Alltså, jag vet vad breakfast included innebär. Vad jag undrade över var om man bara kan välja mellan den enorma buffén eller en kopp kaffe i utrymmet utanför. Eller om Sheraton har någon mellanvariant som vore mer lagom för de flesta.
Citera
2014-03-28, 21:31
Medlem
Citat:

Jo, de flesta som tar in på fyr och femstjärniga hotell är beredda att betala för det - det är liksom inte en typ av hotell man väljer om man vill spendera ekonomiklass.

Femstjärnigt hotell - nej, jag har svårt att tänka mig att Sheraton skulle sticka ut och erbjuda någon budget variant för fattiglappar - Jag har aldrig sett något sådant alternativ när jag har bott på fyr- eller femstjärniga hotell, och på billigare hotell så brukar priset på mat/frukost vara lägre så inte heller där brukar det erbjudas.

Tittar du på deras meny så verkar det fungera som alla andra bättre hotell jag varit på - du kan förköpa buffén eller gå in och betala på plats alternativt bara köpa kaffe och annat, dvs ingen förköpt frukost alls, och då givetvis betala kontant/med kort (eller eventuellt sätta upp på rummet, vet ej hur just Sheraton gör med det).

Jag har svårt att tänka mig att någon skulle missa en överdådig gratisfrukost a 259:- så därför är min teori att hon redan åtnjutit denna frukost en gång tidigare under morgonen, hon skulle helt enkelt in och hämta en kopp kaffe bara. Inte äta frukost en gång till.
Alla människor beter sig olika , men jag går i alla fal ner och avnjuter frukosten och sen upp till rummet igen och uträttar nödvändiga behov sen tar jag ner mitt bagage och gör upp räkningen.
Det är ytterst sällan man ser gäster ta med sig bagaget till frukosten och checka ut direkt.
Citera
2014-03-28, 21:35
Medlem
snafflebits avatar
Citat:

Din sprätt. Kolla rumspriserna på Sheraton. Priser från typ 1600 spänn på Sheraton är inte särskilt långt från de 900-1200 du får pynta för ett rum på vilket ordinärt hotell som helst. Jösses vilket dravel. " Det är liksom inte en typ av hotell man väljer om man vill spendera ekonomiklass". Du har verkligen ingen aning. Lilla fröken Viktigsson, upplägget på Sheraton skiljer sig mycket litet från t ex Rica på Hötorget.
Citera
2014-03-28, 21:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Din sprätt. Kolla rumspriserna på Sheraton. Priser från typ 1600 spänn på Sheraton är inte särskilt långt från de 900-1200 du får pynta för ett rum på vilket ordinärt hotell som helst. Jösses vilket dravel. " Det är liksom inte en typ av hotell man väljer om man vill spendera ekonomiklass". Du har verkligen ingen aning. Lilla fröken Viktigsson, upplägget på Sheraton skiljer sig mycket litet från t ex Rica på Hötorget.
Upplägget på ett femstjärnigt hotell skiljer sig en hel del från enklare hotell i form av vilken service, standard osv man får. Även om det finns billigare rum även på femstjärniga hotell så sätts inte standarden utifrån de billigaste rummen. Hade du bott lite på hotell hade du vetat det.

Edit:
Rica Hotell är för övrigt fyrstjärnigt och lycka till med att boka rum för 900-1200 där
Senast redigerad av micro113 2014-03-28 kl. 21:44.
Citera
2014-03-28, 21:48
Medlem
Om nu tanten blivit "felaktigt" behandlad som vissa påstår, inte för att det finns lagstiftning på området..., så borde det i rimlighetens namn det bevisas att det var p.g.a. av att hon var zigenare och inte för att hon är odräglig som människa, personalen hade en dålig dag eller för att stjärnorna stod rätt. Vilken annan anklagelse som helst hade behövt någon form av bevisning men nu är det bara till att pressa avtryckaren.
Citera
2014-03-28, 21:53
Medlem
Citat:
Rica Hotell är för övrigt fyrstjärnigt och lycka till med att boka rum för 900-1200 där

Det är möjligt utan lyckönskningar.
Citera
2014-03-28, 21:53
Medlem
Stina-Linas avatar
Vilken människosyn man ser hos vissa i tråden ang Diana Nyman och romer överlag. En del här här allt för att svartmåla en människa som regeringen hade bjudit in!
Att man har ett visst mått av subjektivitet är en sak men att man letar efter spekulativa "anklagelser" som man slänger ut är ..i mina ögon otäckt att se.

Man kan tycka vad man vill om människor men att vara så ......jag fattar inte! Människor är inga hopar utan individer.
Här är en ny artikel från SVT utgiven för 6 timmar sen

http://www.svt.se/nyheter/sverige/nyman-sheratons-brev-gor-mig-ledsen
Citera
2014-03-28, 21:58
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Upplägget på ett femstjärnigt hotell skiljer sig en hel del från enklare hotell i form av vilken service, standard osv man får. Även om det finns billigare rum även på femstjärniga hotell så sätts inte standarden utifrån de billigaste rummen. Hade du bott lite på hotell hade du vetat det.

Edit:
Från 990 bagis. Ska vi ta ett dubbelrum?

Offt. Under mina 25 år som tekniker runt om i världen så har jag en hygglig måttstock på hotell. Sverige ligger i botten kan man enkelt säga, om man bortser från östeuropa.
Senast redigerad av snafflebit 2014-03-28 kl. 22:00.
Citera
2014-03-28, 21:59
Medlem
Zigenarhoran har fått skuldsanering också...

http://www.exponerat.info/sheratonzigenskan-diana-nyman-i-regeringens-kommissionsgrupp-har-aven-fatt-skuldsanering/
Citera
2014-03-28, 22:00
Bannlyst
Det är naurligt att dom som inte bor på hotellet avisas

Nu får väl ändå Pk media ge sig min sons flickvän har jobbat i över 5 år på ett stort hotell, det är ganska vanligt att folk som inte bor på hotellet försöker äta gratis.

Enl henne är det VÄLDIGT sällan som finskazigenare bor på Ett fint hotell och med hänsyn till det var frågan/avvisningen mer än väl befogad.
Senast redigerad av Dirrtyfingers 2014-03-28 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in