2014-03-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Vad är det då för storslagen frukostbuffé som ingår i Club room, och intages i Club Lounge?
Inte bara frukostbuffe, den är nog ungefär lika dan, men det är privatare , de har flera aktiviteter dagligen, tex after work med öl vin kanapeer ingår vid 18 snåret , mer service , tyst arbetsdel
mm
Obegränsad tillgång till vår exklusiva Club Lounge
Generös frukostbuffé i Club Lounge
Fria förfriskningar hela dagen
Kanapéer och drinkar varje kväll under cocktailtimmarna klockan 17.30-19.30
Fri tillgång till trådlöst bredband i Club Lounge
Fri tillgång till datorerna på Internet Station
VIP-förmåner i ditt Club-rum
Privat check-in och check-utdisk
Sheraton Club ligger på sjunde våningen med direkt ingång till vår underbara sällskapssalong, Club Lounge
Går alltså inte förväxla med frukostmatsalen nere.
Senast redigerad av Zigga 2014-03-28 kl. 18:02.
Citera
2014-03-28, 18:08
Medlem
Psycho-Killers avatar
Läs pruttkuddes inlägg.
De innehåller allt ni behöver veta.
Citera
2014-03-28, 18:08
Medlem
Vid vilken tid på morgonen hände detta?
Frukosten är öppen 0630 till 1030
Byter man frukostvärdinna under frukosten eller står densamma
där fyra timmar i sträck ?
Citera
2014-03-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Det här är jävligt off topic men hotellet gör nog inte skillnad på sina gäster utom säkerhetsmässigt vid vissa statsbesök etc. En talare inbjuden av regeringen behandlas sannolikt likadant som en handelsresande från Molkom eller Kölns borgmästare. Hotellet har inte behandlat tanten som en snyltare. Hon målar den bilden för pressen med offerkoftan tätt svept omkring sig. Jag är klar här med denna metadiskussion.

Jag skulle inte tro att personalen som arbetar med frukostservering har någon aning om vem gästerna är, och om de är inbjudna av regeringen eller ej.

Just därför gäller troligen principen att alla behandlas lika, dvs artigt.
Citera
2014-03-28, 18:25
Medlem
Jag skulle vilja få klarhet i vad begreppet "breakfast included" innebär.

259 kronor för en frukost är ganska mycket. Jag har ätit frukost på stora internationellt inriktade hotell med gäster från hela världen där frukostutbudet är massivt och anpassat för många olika frukosttraditioner, med allt från njurstuvning för britterna, ångkokta dumplings för kineserna, kvass för ryssarna och croissanter för fransmännen m m, m m.

Det är klart att det kostar att hålla med ett sådant utbud, och det är alldeles för mycket och för dyrt för de flesta. De som betalar privat är knappast beredda att betala för det, och även arbetsgivare kan vara motvilliga.

Därför undrar jag om det finns någon mindre och billigare frukost som vanligen är den som ingår, medan frukostbuffén kanske anges på något annat sätt, t ex "breakfast buffet". Detta är alltså en fråga, inte ett påstående. Vet någon?
Citera
2014-03-28, 18:35
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag skulle vilja få klarhet i vad begreppet "breakfast included" innebär.

Ring Sheraton.
Citera
2014-03-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Ring Sheraton.
LÄS BAKÅT!!!!! Winston

QUOTE=Zigga|48137785]Sheraton Stockholm Hotel

Tegelbacken 6, Box 195

Stockholm, 10123 Sweden

Phone: (46)(8) 4123400 Fax: (46)(8) 4123409

1 Room, 1 Adult
Classic room, non-smoking: King Bed, Non-smoking 215-237 sq ft / 20-22 m²
Sweet Sleeper Bed
Wooden floors
Iron/ironing board
Coffee/tea maker

Check in: 03/28/2014 - 3:00 PM

Check out: 03/29/2014 - 12:00 PM

Rate Description

Flexible rate + breakfast. Includes daily breakfast for each guest. You may change or cancel this reservation until shortly before arrival; please see terms & details link for cancellation policy.

Average est. room total per night

Estimated total for your stay
1 room(s) for 1
night(s)

Room rate: SEK 1,770.00 SEK 1,770.00

från hemsidan bokningssystemet.
Finns bara en frukostmatsal på Sheraton, i kaffebaren serveras kaffe och lättare tilltugg, som croissanter, frukost serveras som buffet i restaurang 360.[/quote]
Sk Lounge gäster har en separat våning -våning 7 för sin frukost och övriga tilltugg under dagen.
Går ej att förväxla med "frukost ingår" gästernas matsal med buffé på entreplanet
Ja Sheraton har både dumplings och annat för att alla smaker ska bli nöjda.
Senast redigerad av Zigga 2014-03-28 kl. 18:55.
Citera
2014-03-28, 19:03
Medlem
Arkiaters avatar
Anmälan har väl gått till DO. Hur stort skadestånd kommer Hotell Sheraton att få betala månne?
100 000 kr för kränkningen?
Citera
2014-03-28, 19:11
Medlem
verkar inte som att någon anmälan är gjord.. står ingenting om det.. bara hon snackade om att göra det….
Citera
2014-03-28, 19:19
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Anmälan har väl gått till DO. Hur stort skadestånd kommer Hotell Sheraton att få betala månne?
100 000 kr för kränkningen?
8000 fick en romsk kvinna för några år sedan av ett hotell i Norrköping som diskriminerat henne på liknande vis.
Citera
2014-03-28, 19:44
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Det som är lite konstigt är att hon gick iväg från sin vän. Kan man tänka sig ett lätt alternativt händelseförlopp? Har haft vänner som försökt liknande saker så jag kan tänka mig att en fräck person provar något i följande stil:
DN ger sitt nyckelkort till sin vän och går in i frukostmatsalen. Om hon kan komma in utan nyckelkort så kan hennes väninna ta sig in på kortet och också äta. När frukostvärdinnnan frågar efter nyckelkortet så säger hon att hon är gäst på hotellet och glömt det i en väska. Frukostvärdinnan avvisar henne artigt men bestämt "tyvärr så måste man ha nyckelkort för att få äta, hämta det och kom tillbaka". Försöket misslyckas och hon dricker kaffe med sin väninna istället för att äta frukost ensam.
Citera
2014-03-28, 19:50
Medlem
Stina-Linas avatar
Det är väl inte konstigt att hon gick ifrån sin vän. Det var väl bara hon som regeringen hyrt rum till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in