2014-03-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ja, MB förklarade i förhör att han avslutat relationen med VB och att han körde henne hem (efter träning?) 2 maj.
Hur det ligger till med sanningshalten vet bara MB, men om, kan jag tänka mig att VB inte var med på beslutet, trots att MB ville ge sken av det.

Låter ju bra från hans sida att han valde att avsluta relationen med VB, men som du skriver så är det ju MBs ord, så det tar jag med en skopa salt. Sen dör hon 2-3 dagar efter detta. Händer mycket den veckan helt klart, samtidigt får KJ idén att mörda VB. Om han gjorde slut med henne en månad före hade jag inte brytt mig, men allting kraschar väldigt fort för VB, stackare... om inte allt har ett samband?
Citera
2014-03-28, 20:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Detta "spel" borde inte vara obekant, TO talade från första dag i rätten om att han skulle
återkomma till kleti MB men någon pleti finns väl inte. Jag förstår TO fullt ut,
det finns inte så mycket annat att hugga på eftersom det mesta i detta fall från åklagarna
är svävande.
Olsson har prövat med både Xbox och rekonstruktioner men eftersom ingen tid finns för mordet
så blir jakten på alibi åt KJ fruktlös. Vi får väl se vad detta med WL ger. Men det vi vet från
FUPen är att denna WL inte var omtyckt av någon i familjen Johansson, han betedde sig gränslöst
och frambringade en konstig känsla hos KJ:s mamma och att denne grabb inte ville Kristoffer "väl".

På tal om snömos, så tycker jag Massis angrepp på Pappan känns lite si så där,
men han skall väl höras på måndag och då får hon väl chansen att fråga Pappan om han
ljuger för att skydda sin son. Massi kommer nog ganska säkert ingenstans med det skulle jag tro.

Både försvaret och åklagarsidan "beter sig likvärdigt" skulle jag vilja säga.

Ja jag är inte särskilt förtjust i Massis sätt att uppträda i denna rättegång, det ska jag villigt erkänna. Åklagarna tycker jag väl uppträder korrekt i det stora hela. Sen är det ju en lite bisarr omständighet att vi är ett antal kufar i tråden som läst FUP:en så mycket fram- och baklänges att vi kan vissa detaljer bättre än utredarna själva. Det är lätt att raljera över detta, men i praktiken är det näst intill omöjligt att hantera en stor och komplex utredning utan att göra fel och åtminstone gå bort sig i detaljer ibland. Det är ju knappast så heller att de fått ledigt från alla andra mål sen i maj för att ägna sig åt detta på heltid.
Citera
2014-03-28, 20:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Som du vet så stegrades samtalskommunikation mellan MB och VB 2-3/5 med topprekordet just 3/5. Sen var dö-döda vanligt i MBs samtalskommunikation. Var väl bara sex som användes oftare? Det skulle vara intressant att veta när dö-döda förekom mest frekvent under mätperioden. Kniv var rätt vanligt också vill jag minnas. Förekom dö-döda och kniv speciellt mycket sista veckan under mätperioden? Tråkigt nog gick man inte i mål med denna utredning.

Nej det vet jag inte - däremot vill jag minnas att du och jag hade en lång kommunikation om detta där jag visade att inget av dina påståenden höll streck: Det var i själva verket ovanligt lite kommunikation mellan VB och MB sista veckan om man ser till mätperioden som helhet.

Ja vad vet vi om vad de skrev i SMS:en. Det är ju möjligt att MB hotade henne i vart och vartannat SMS till döden och att skära henne i strimlor med sina knivar. Lite konstigt bara att han aldrig gjorde det i FB-konversationen; hans hot och hat verkar vara väldigt kanalberoende.
Citera
2014-03-28, 20:13
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Någon mer som tycker det är underligt att messa 7-8 sms per dag till någon man vill avsluta relationen med?

Ja MB verkar ha skickat ca 7-8 SMS/ dag till VB från februari till 4/5.
Det är inte en avslutad relation.
Citera
2014-03-28, 20:17
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Någon mer som tycker det är underligt att messa 7-8 sms per dag till någon man vill avsluta relationen med?

Du menade "svarade bara på en bråkdel av alla inkommande meddelanden"?
Citera
2014-03-28, 20:19
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej det vet jag inte - däremot vill jag minnas att du och jag hade en lång kommunikation om detta där jag visade att inget av dina påståenden höll streck: Det var i själva verket ovanligt lite kommunikation mellan VB och MB sista veckan om man ser till mätperioden som helhet.

Ja vad vet vi om vad de skrev i SMS:en. Det är ju möjligt att MB hotade henne i vart och vartannat SMS till döden och att skära henne i strimlor med sina knivar. Lite konstigt bara att han aldrig gjorde det i FB-konversationen; hans hot och hat verkar vara väldigt kanalberoende.

MB känner nog till att det på FB går att återskapa.
Att det i hans egen mobil går att skriva över och att hennes kan gå upp i rök...
Citera
2014-03-28, 20:22
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Du menade "svarade bara på en bråkdel av alla inkommande meddelanden"?

Vad är det du inte förstår?

MB skickade i snitt 7-8 SMS varje dag till VB!

"svarade bara på en bråkdel av alla inkommande meddelanden" är väl ett citat från en som har för vana att ljuga och bedra.
Citera
2014-03-28, 20:27
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag har som sagt inte fup framför mig. Är du på rätt sida så ser du att MB-VB inte haft så mycket kommunikation på 80 dagar som just 3/5. Dagen innan hon mördades.

Tar bara sista veckorna
v16 VB 219 sms MB 74 sms
V17 VB 128 sms MB 29 sms
V18 VB 111 sms MB 26 sms

Hur du nu får det till en stegring är för mig en gåta, samtidigt ser man en trend i att det var på nedåtgående per vecka.
26 sms var inte många då det inkluderar mordkvällen också.
Citera
2014-03-28, 20:28
Medlem
Citat:

Antar om man vänstrar och vill minimera risken att bli påkommen så är man nog väldigt kanalberoende
AN skulle inte "gillat" om hon snubblat in i en sådan konversation på MBs dator när han satt på muggen.
Citera
2014-03-28, 20:29
Medlem
Citat:

Jag har tolkat det som att det var VB som valde att också gå ut på Facebook - inte MB.

Förmodligen än mer försiktig sedan AN skaffat sig ett eget konto på Facebook.

Min personliga gissning.
Citera
2014-03-28, 20:31
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har tolkat det som att det var VB som valde att också gå ut på Facebook - inte MB.

Förmodligen än mer försiktig sedan AN skaffat sig ett eget konto på Facebook.

Min personliga gissning.

Men han skrev ju ändå till henne. Och PM/mess på facebook är ju inte synliga för andra användare.
Citera
2014-03-28, 20:33
Medlem
Theforeigners avatar
KJs kompis WL medgjer att han har ringt till MB 3 gånger den 1 Maj !!!

http://www.kuriren.nu/nknyheter/kristoffer-johanssons-kamrat-kontaktade-vatchareeyas-alskare-7544077.aspx

Quote:

Kristoffer Johanssons kamrat kontaktade Vatchareeya Bangsuans älskare – tre dagar innan hon försvann.
– Jag försökte få tag i honom angående en gemensam aktivitet, säger kamraten.

Quote:

när Kuriren hör med Kristoffer Johansson kamrat säger han att han ringde älskaren i ett helt annat ärende.

– Jag förstår att det nu i efterhand ser skumt ut. Jag ringde tre gånger och fick till slut tag i honom och blev hänvisad till en annan person som jag behövde få tag i, säger kamraten.

Kuriren har försökt nå älskaren
.

JAHAHHH!!! Och vilken sorts "gemensam aktivitet" var det då???

Det har börjar bli riktigt interessant
Senast redigerad av Theforeigner 2014-03-28 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in