2014-03-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Ja det är så jag vill tolka det men blev fundersam. Ordvalet lät väldigt definitivt, kanske var det bara olyckligt formulerat.

Jo ,faktiskt , men dom kommer nog fortsätta söka ett bra tag till.
Citera
2014-03-28, 17:55
Bannlyst
De har hittat nu ett objekt i havet. Tror ni det kan vara från planet?

PS: Jag är kusin till han som skulle komma till Malmö med det planet, vi har ännu inte vågat berätta det för hans far i Iran.
Citera
2014-03-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbnation

PS: Jag är kusin till han som skulle komma till Malmö med det planet, vi har ännu inte vågat berätta det för hans far i Iran.

Om han inte redan har förstått det så bör ni nog meddela det så fort som möjligt, det blir ju bara värre ju längre ni väntar. Var är mamman då?
Citera
2014-03-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbnation

Det där objektet kan va precis vad som helst .

Beklagar att din kusin var med på planet, ni bör ju berätta det för hans far , det är tragiskt men det är ju som det är.
Citera
2014-03-28, 19:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Detta har känts som en parodi i veckor nu men nu är det ju rentav löjligt. Nytt sökområde IGEN! Vad sysslar de med egentligen. Är det en sak man är säker på är att om man nu hade lyckan att överleva en flygkrasch och klamrade sig fast vid en vrakdel så skulle hjälp varit där inom några timmar... Nu har det gått tre veckor och med tanke på detta borde det närmast vara tjänstefel för samtliga ansvariga att de är så usla.
Citera
2014-03-28, 19:04
Medlem
Nu börjar även jag bli lite putt. Från att de första dagarna efter försvinnandet ifrån experthåll hävda att "systemet kan inte kopplas ifrån på detta sätt, om inte en mänsklig hand gjort det" läser jag i dagens Aftonblad att en brand tydligen är bland det troligaste scenariot, det otroligaste är iaf tydligen numera att någon manuellt förorsakat olyckan....
Citera
2014-03-28, 19:13
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Detta har känts som en parodi i veckor nu men nu är det ju rentav löjligt. Nytt sökområde IGEN! Vad sysslar de med egentligen. Är det en sak man är säker på är att om man nu hade lyckan att överleva en flygkrasch och klamrade sig fast vid en vrakdel så skulle hjälp varit där inom några timmar... Nu har det gått tre veckor och med tanke på detta borde det närmast vara tjänstefel för samtliga ansvariga att de är så usla.

Du får ställa ditt kunnande till följande länders förfogande eftersom de tydligen har inte har tillräckliga kunskaper eller resurser:
Kina
Australien
Indonesien
Malaysia
Vietnam
Thailand
Och USA
Citera
2014-03-28, 19:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Du får ställa ditt kunnande till följande länders förfogande eftersom de tydligen har inte har tillräckliga kunskaper eller resurser:
Kina
Australien
Indonesien
Malaysia
Vietnam
Thailand
Och USA

Jag skulle nog där mest skylla på Malaysia som lett och guidat den här cirkusen. Man får hoppas på rekordskadestånd för de anhöriga efter detta så det åtminstone leder till något gott. Att de skärper sig. Hade det varit en kontrollerad nödlandning i vattnet (finns ingen sådan egentligen men ändå) så är överlevnadschansen för just landningen rätt hög. Det är där man blir mest förbannad hur search and rescue fungerat, eller inte alls fungerat innan den övergick till recovery. Det är ungefär så världen såg ut innan 1950.
Citera
2014-03-28, 19:22
Medlem
Citat:

Jag tycker inte att de är usla, däremot kan jag tycka att de är väl snabba att gå ut till hela världen så fort de hittar något vitt som flyter. I vissa fall verkar det ha rört sig om vågskum.

I vilket fall som helst är detta ett extremt svårt fall. att leta efter ett plan i en ocean är mycket värre än att leta efter en nål i en höstack. Sedan är det faktiskt så i detta fall att allt tyder på att någon har kapat planet och har velat göra det så svårt som möjligt att hitta planet. Så gott som allt tyder på detta, hur märkligt den än kan tyckas.
Citera
2014-03-28, 19:23
Medlem
Citat:
Jag skulle nog där mest skylla på Malaysia som lett och guidat den här cirkusen. Man får hoppas på rekordskadestånd för de anhöriga efter detta så det åtminstone leder till något gott. Att de skärper sig. Hade det varit en kontrollerad nödlandning i vattnet (finns ingen sådan egentligen men ändå) så är överlevnadschansen för just landningen rätt hög. Det är där man blir mest förbannad hur search and rescue fungerat, eller inte alls fungerat innan den övergick till recovery. Det är ungefär så världen såg ut innan 1950.

Vad exakt menar du kunde gjorts bättre?
Citera
2014-03-28, 19:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Vad exakt menar du kunde gjorts bättre?

Att det ska ta dagar innan Malaysia tar till sig information de fått utan fortsatt lägger ner resurser på helt fel områden. Att de inte samordnar bättre från början. Att de inte verkar kunna läsa radar osv osv. Att de varit så giriga att de inte betalat fullt ut för Acars. Detta har varit en cirkus från dag 1.
Citera
2014-03-28, 19:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tycker inte att de är usla, däremot kan jag tycka att de är väl snabba att gå ut till hela världen så fort de hittar något vitt som flyter. I vissa fall verkar det ha rört sig om vågskum.

I vilket fall som helst är detta ett extremt svårt fall. att leta efter ett plan i en ocean är mycket värre än att leta efter en nål i en höstack. Sedan är det faktiskt så i detta fall att allt tyder på att någon har kapat planet och har velat göra det så svårt som möjligt att hitta planet. Så gott som allt tyder på detta, hur märkligt den än kan tyckas.

Hade det varit en ordentlig utredning från början där man direkt begärde in de uppgifter man behövde så skulle man hittat planet. Det vi ser nu är ju resultatet av att man varit just usla då man tvingas gå tillbaka i tiden för att få fram de uppgifter som man redan borde haft för flera veckor sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in