2014-03-28, 16:41
Medlem
Legal-Eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkudden007
Enligt Nyman har hon blivit utkastad och tvingad åh sitta i lobbyn i kaffe baren. Medans personal säger att d va en helt vanlig situation där hennes kompis sitter i baren och väntar och dom blev serverade kaffe. Alltså Nyman behövde inte ens själv hämta en kaffe utan blev serverad.. Näh fyfan hur kan ni ens tro på en zigenare, som lever på sånt här dynga..

Hittade en artikel om Sheraton stod att dom hade över 50 olika nationaliteter på deras hotell som jobbar.. Har svårt åh tro att dem diskriminerat någon.. Mer zigenare som diskriminerat oss svenskar och Sheratons personal
Fast det där betyder ju ingenting. Det är naturligtvis inte Sheraton som kan diskriminera utan detta utförs givetvis i så fall av en fysisk person. Däremot får Sheraton ta ansvaret för den eventuella diskrimineringen.
Citera
2014-03-28, 16:42
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det går att föreslå men inte att hänvisa om hon vill sitta i frukostsalen eftersom hon har rätt sitta i den där stökiga frukostmatsalen om hon vill eftersom frukosten är betald, och det inte finns någon regel på hur mycket eller lite du måste äta för att ha tillgång till den när den är just betald.

Ja, men hon har ju själv gått ut i pressen och sagt att hon inte ville sitta i frukostsalen!
Citera
2014-03-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catastrov
Känner folk som jobbade under spektaklet så har en del insider-info. Dock så har jag inte läst igenom tråden så noga så jag vet inte hur mycket som har kommit fram om vad som verkligen hände. Finns det något intresse här för någon sådan info må tro?

Svar ja, et finns det verkligen. Uppgifterna i tråden går delvis i sär. Berätta!
Citera
2014-03-28, 16:44
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Ja, men hon har ju själv gått ut i pressen och sagt att hon inte ville sitta i frukostsalen!

Jo man det var ju efter att hon blivit avvisad därifrån
Citera
2014-03-28, 16:46
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Givet min erfarenhet så skulle jag nog säga att du har missförstått det hela - om inte Sheraton Stockholm har ett alldeles eget koncept när det gäller frukost..

Jag måste dock undra om du tänker dig att det är särskilt praktiskt att låta folk inta "Daily brekfast" i lobbyn?
Mina uppgifter kommer från Sheratons bokningssystem. Prova själv.

Sen satt de inte i lobbyn utan i en kaffebar i anslutning till lobbyn och det är inte normalt att inta daily breakfast där men om man inte önskar äta kan det vara praktiskt. Som i detta fallet då tanten hade väskor och grejer samt sin kompis i kaffebaren och ändå inte vill äta utan bara ta en kaffe. Istället för att då släpa in bagage i matsalen är det avsevärt mer praktiskt att sitta i kaffebaren. Håller du inte med?
Senast redigerad av snafflebit 2014-03-28 kl. 16:48.
Citera
2014-03-28, 16:49
Medlem
EuropaForEuropeers avatar
Vet inte om det står i tråden redan, men hörde från min asiatiska vän som jobbar där som städare.
Hon berättade att det var Zigenarkvinnans polare som blev nekad frukost.
ziggekvinnan var ju bara registrerad med en person på sitt hotellkort, hon försökte få 2 frukostar på 1 kort.
Citera
2014-03-28, 16:50
Medlem
Legal-Eagles avatar
En sak som jag tycker man bör fundera lite över är det att om man nu är utsatt för en sådan systematisk diskriminering i parti och minut, så borde man också veta i förväg om man är på gång att hamna i en sådan, och varför är man då inte beredd med mobiltelefonen för att styrka detta? Hade det varit jag så hade jag konstant sett till att telefonens inspelningsfunktion var på.
Citera
2014-03-28, 16:52
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuropaForEuropeer
Vet inte om det står i tråden redan, men hörde från min asiatiska vän som jobbar där som städare.
ziggekvinnan var ju bara registrerad med en person på sitt hotellkort, hon försökte få 2 frukostar på 1 kort.
Ytterligare en variant Fast denna var bäst hittills. Det verkar fullkomligt rimligt att försöka få en extra frukost.
Citera
2014-03-28, 16:57
Medlem
Detta blir ju bara värre och värre. Har aldrig varit med om en historia med så många olika "vittnesmål". Är tanten verkligen så lömsk att hon framställt sig själv som diskriminerad om det var hennes kompis som skickades ut ur matsalen???
Citera
2014-03-28, 17:00
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Detta blir ju bara värre och värre. Har aldrig varit med om en historia med så många olika "vittnesmål". Är tanten verkligen så lömsk att hon framställt sig själv som diskriminerad om det var hennes kompis som skickades ut ur matsalen???
Självklart. Hon hade ju redan haft en fripassagerare på rummet, såklart måste hon ha lite mat också Nu börjar det klarna. kompisen satt utanför medan Nyman tänkte gå tillbaka in, hon hade antagligen ätit en halvtimme innan, och hämta lite till kompisen som satt utanför.

Det förklarar också kortstrulet, det hade ju redan dragits en gång...
Citera
2014-03-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuropaForEuropeer
Sorry den där storyn stämmer ej
Citera
2014-03-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Mina uppgifter kommer från Sheratons bokningssystem. Prova själv.

Sen satt de inte i lobbyn utan i en kaffebar i anslutning till lobbyn och det är inte normalt att inta daily breakfast där men om man inte önskar äta kan det vara praktiskt. Som i detta fallet då tanten hade väskor och grejer samt sin kompis i kaffebaren och ändå inte vill äta utan bara ta en kaffe. Istället för att då släpa in bagage i matsalen är det avsevärt mer praktiskt att sitta i kaffebaren. Håller du inte med?

Sheraton Stockholm Hotel

Tegelbacken 6, Box 195

Stockholm, 10123 Sweden

Phone: (46)(8) 4123400 Fax: (46)(8) 4123409

1 Room, 1 Adult
Classic room, non-smoking: King Bed, Non-smoking 215-237 sq ft / 20-22 m²
Sweet Sleeper Bed
Wooden floors
Iron/ironing board
Coffee/tea maker

Check in: 03/28/2014 - 3:00 PM

Check out: 03/29/2014 - 12:00 PM

Rate Description

Flexible rate + breakfast. Includes daily breakfast for each guest. You may change or cancel this reservation until shortly before arrival; please see terms & details link for cancellation policy.

Average est. room total per night

Estimated total for your stay
1 room(s) for 1
night(s)

Room rate: SEK 1,770.00 SEK 1,770.00

från hemsidan bokningssystemet.
Finns bara en frukostmatsal på Sheraton, i kaffebaren serveras kaffe och lättare tilltugg, som croissanter, frukost serveras som buffet i restaurang 360.
Senast redigerad av Zigga 2014-03-28 kl. 17:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in