2014-03-28, 15:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senap
Tycker du har resonerat klokt här inne tidigare, men varför skulle det vara fel att hänvisa någon som bara vill ha kaffe till en kaffebar? Låter helt rätt i mina öron och något jag själv gladeligen skulle få föreslaget om alternativet var att sitta i en stökig frukostmatsal.
Det går att föreslå men inte att hänvisa om hon vill sitta i frukostsalen eftersom hon har rätt sitta i den där stökiga frukostmatsalen om hon vill eftersom frukosten är betald, och det inte finns någon regel på hur mycket eller lite du måste äta för att ha tillgång till den när den är just betald.

Citat:
Eller betvivlar du att det faktiskt fanns separat kaffebar utanför matsalen? För det gör inte jag.
Nej, men jag betvivlar att man ifrågasätter eller ens frågar en betalande gäst om den verkligen tänkt äta av det denne betalat för att få äta.

Citat:
Däremot blir man ju tveksam till annat i Merits inlägg, som när hon skriver att frukost inte ingick när den ju uppenbarligen gjorde det (om man ska tro Zpanarns information om bokningen).
Den som gett henne information tycks i alla fall inte vara särskilt insatt i vad som gällt/hänt.
Citera
2014-03-28, 15:57
Medlem
Psycho-Killers avatar
Nu har ju TRE trovärdiga och likstämmiga berättelser kommit fram från personer som har känningar bland Sheraton-personalen.

Fru Nyman har fått frågan om hon skulle äta frukost, men när hon svarat att "hon bara ska ha en kopp kaffe" så blev hon visad till kaffebaren där hennes väninna också satt.
Fru Nyman har i efterhand plockat fram kränkningskortet och eftersom romer trumfar i princip allt utom jude-jokern så har hon dragit fram detta. För att inte tala om dramaturgin inför släppet av Vitboken! (vilket passande namn förresten...).

Det är inte speciellt svårt att förstå att det gått till på detta viset.
Ett hotell av Sheratons klass, med mängder av internationella besök, har en viss code of conduct.
Case totally closed i mina ögon men allt kommer att debatteras vidare till döddagar, och när "sanningen" kommer fram kommer fokus vara flyttat till en helt annan händelse.

Sverige, Sverige fosterland...vad är det som händer med dig?
Citera
2014-03-28, 15:57
Medlem
För det första, hon ville inte sitta i frukosten, hon ville dricka kaffe med sin kompis som satt i lobbyn och väntade, och där stod även alla resväskor osv.. som tillhörde diana
Citera
2014-03-28, 15:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkudden007
För det första, hon ville inte sitta i frukosten, hon ville dricka kaffe med sin kompis som satt i lobbyn och väntade, och där stod även alla resväskor osv.. som tillhörde diana
Det finns väl anledning att tro att det finns övervakningskameror i lobbyn?
Citera
2014-03-28, 16:02
Medlem
senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det går att föreslå men inte att hänvisa om hon vill sitta i frukostsalen eftersom hon har rätt sitta i den där stökiga frukostmatsalen om hon vill eftersom frukosten är betald, och det inte finns någon regel på hur mycket eller lite du måste äta för att ha tillgång till den när den är just betald.

Nu råder det väl just tveksamhet huruvida hon faktiskt blivit hänvisad eller bara tipsad om att det går att dricka kaffe i en annan avdelning av hotellet. Inte alls omöjligt att frukostvärdinnan i all välmening föreslagit en kaffe i lugn och ro, men att Diana - som redan är inställd på att nu jävlar är det diskriminering på gång - har misstolkat situationen och tar det som att hon blir utkörd.
Citera
2014-03-28, 16:05
Medlem
snafflebits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det finns väl anledning att tro att det finns övervakningskameror i lobbyn?
Lobbyn ja. Kaffebaren, vet ej.
Citera
2014-03-28, 16:15
Medlem
Citat:
Nu råder det väl just tveksamhet huruvida hon faktiskt blivit hänvisad eller bara tipsad om att det går att dricka kaffe i en annan avdelning av hotellet. Inte alls omöjligt att frukostvärdinnan i all välmening föreslagit en kaffe i lugn och ro, men att Diana - som redan är inställd på att nu jävlar är det diskriminering på gång - har misstolkat situationen och tar det som att hon blir utkörd.

Hon är i en Win-Win situation och spelar självklart på det, det kryddade ju hennes möte hon hade på den dagen, vart det nu var hon höll tal någonstans..

När har folk börjat åh bry sig om att en zigge blivit diskriminerad, folk som skriver på olika medier åh smutskastar personalen osv,, det är ju dom som skriver som är idioter. Dom vet ingenting samt att dom kan aldrig ha träffat en tvätt äkta zigge,,
Citera
2014-03-28, 16:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Jag tror att det där med frukost och frukostbuffé har ställt till en del missförstånd. Daily breakfast ingår men sedan har de en ordentlig frukostbuffé också och det är den som inte ingår, förutom i Club room, som annars kostar 259 bagis. Om jag nu inte massuppfittat alltihop
Givet min erfarenhet så skulle jag nog säga att du har missförstått det hela - om inte Sheraton Stockholm har ett alldeles eget koncept när det gäller frukost..

Jag måste dock undra om du tänker dig att det är särskilt praktiskt att låta folk inta "Daily brekfast" i lobbyn?
Citera
2014-03-28, 16:33
Medlem
Legal-Eagles avatar
Har kvinnan blivit diskriminerad så har hon all rätt i världen till ett skadestånd, men huruvida hon blivit detta vet endast hon, personalen på Sheraton och Gud Fader, det blir därför lite löjligt med polariseringen där trosvissa uttalanden i den ena eller andra riktningen haglar. Vad det däremot inte råder någon som helst tvekan om är det löjets skimmer som har sänkt sig över regeringen i den här frågan. Krismöte? Verkligen? Det är också oroväckande att regeringen så uppenbart tar ställning i en fråga utan otvetydig och vederhäftig fakta i ryggen.
Citera
2014-03-28, 16:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Som jag redan tidigare skrivit:
Frågan som kvarstår är således hur det hela sköttes och i vilken grad Nyman blev kränkt eller inte.
Citera
2014-03-28, 16:36
Medlem
Enligt Nyman har hon blivit utkastad och tvingad åh sitta i lobbyn i kaffe baren. Medans personal säger att d va en helt vanlig situation där hennes kompis sitter i baren och väntar och dom blev serverade kaffe. Alltså Nyman behövde inte ens själv hämta en kaffe utan blev serverad.. Näh fyfan hur kan ni ens tro på en zigenare, som lever på sånt här dynga..

Hittade en artikel om Sheraton stod att dom hade över 50 olika nationaliteter på deras hotell som jobbar.. Har svårt åh tro att dem diskriminerat någon.. Mer zigenare som diskriminerat oss svenskar och Sheratons personal
Citera
2014-03-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkudden007
Värt att nämna är att zigenaren har aldrig velat äta frukost, utan ville ha en kaffe.. hon bodde där tillsammans med en annan zigenare och hon satte sig i baren.. zigge nyman ville in åh hämta en kaffe, men personalen sa åt henne åh dra kortet först,, dom ser att hon var en gäst på hotellet, och personalen säger att dom kan fixa henne en kaffe och att hon kan sitta vid sin kompis i vid baren..

nyman la fram rätt kort vid rätt tid för sin debatt bara..

Om det här stämmer, måste det vara århundradets missförstånd. Men det verkar rätt rimligt att det gått till så som du skriver. Frukostvärdinnan har inte kört ut Nyman ifrån matsalen för att vara taskig, utan menade att vara schysst, dock har hon förmodligen inte varit tillräckligt tydlig med det, utan hade väl i princip tvingats i klartext säga "Observera att jag inte kör ut dig nu, du får sitta var du vill, jag diskriminerar dig absolut inte", men nu skedde så inte och Nyman som snöat in på diskriminering får vanföreställningar och blir nojig och misstänker att hon blivit utkörd för att folk inte gillar att hon är rom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in