2014-03-28, 15:02
Medlem
Lirade D3 och har precis köpt RoS här nu. Lirar wizard. Innan körde jag alltid en archon build och hade för mig det fanns en passive skill som gjorde att varje gång man crittade så försvann en viss cooldown på andra spells vilket gjorde att man kunde hålla archon uppe länge.
Är denna borttagen ?

Hur ska man builda sin wizard just nu ? Finns det en speciell build dom flesta kör med nuförtiden ?
Citera
2014-03-28, 15:10
Medlem
pduges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLiquid
Lirade D3 och har precis köpt RoS här nu. Lirar wizard. Innan körde jag alltid en archon build och hade för mig det fanns en passive skill som gjorde att varje gång man crittade så försvann en viss cooldown på andra spells vilket gjorde att man kunde hålla archon uppe länge.
Är denna borttagen ?

Hur ska man builda sin wizard just nu ? Finns det en speciell build dom flesta kör med nuförtiden ?

Blizzard nerfade den builden, då dom gjorde om den passiva så att den nu bara ger 20% cooldown reduction. Sen de builds som är populära är jag inte så säker på, då jag kör hardcore och bygger oftast egna tankiga builds. Men vet att många kör med frozen orb och black hole som ökar din frost skada.
Citera
2014-03-28, 15:16
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLiquid
Är denna borttagen ?

Välj build efter gear är mitt tips. Mainstream wiz build just nu är väl något som kretsar kring frozen orb då den inte kräver något speciellt gear.

Jag kör en archon build just nu som ser ut så här; http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#emTXSQ!bidZ!cZYbZZ
Du kan se den i action här; https://www.youtube.com/watch?v=whvK51XOCuI

Jag har byggt denna builden med mitt gear i åtanke. Låg attack speed och hög cool down reduction. Låg attack speed då jag kör utan signature spell så jag inte ska gå out of arcane power.

Passiven du pratar om är Critical Mass och den är borttagen från spelet.
Citera
2014-03-28, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Välj build efter gear är mitt tips. Mainstream wiz build just nu är väl något som kretsar kring frozen orb då den inte kräver något speciellt gear.

Jag kör en archon build just nu som ser ut så här; http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#emTXSQ!bidZ!cZYbZZ

Jag har byggt denna builden med mitt gear i åtanke. Låg attack speed och hög cool down reduction. Låg attack speed då jag kör utan signature spell så jag inte ska gå out of arcane power.

Okej tack så mycket för infon.
Jag kmr inte riktigt ihåg hur man söker upp en karaktär på bnet längre.
Min wizard heter "Enflygplan" , vet du hur man söker upp och kan ge tips på build utifrån det gearet jag besitter just nu ?
Citera
2014-03-28, 15:34
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
De spelar mer än dig gissar jag Play to win!
haha jo, det klart . Men tycker 400k är ändå väldigt lite i skillnad mot folk som har sådär 1 miljon i damage.
Citera
2014-03-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia

Kan du länka din profile/armory så man kan se ditt gear?
Citera
2014-03-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Hur får folk sitt gear egentligen? Jag har sett att folk har skrivit att de har 900-1000k i damage och högt i toughness och healing dessutom. Hur gör ni? Farmar ni adventure mode och hoppas på att något bra ska droppas? Eller craftar ni gear och hoppas att det är en super uppgradering? Har för tillfället bara 400k på min wizard och kör T1/T2 adventure mode för det mesta.

Spelar, kör bounties/rifts. Spelat kanske 20 timmar sen RoS släpptes och min barb har cirka 900k dmg och 12 mille toughness, går sjukt fort att hitta upgrades i början.
Citera
2014-03-28, 17:48
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Spelar, kör bounties/rifts. Spelat kanske 20 timmar sen RoS släpptes och min barb har cirka 900k dmg och 12 mille toughness, går sjukt fort att hitta upgrades i början.
Exakt det jag gör också men man ska väl ha turen på sin sida för att det ska gå.

Är det någon mer än jag som blir disconnectad hela tiden och får error 3077, tror jag den hette. Fick dc säkert fem gånger i rad innan, sen efter ca 30 minuter kunde jag spela i kanske 1h och sen blev det samma sak igen >.<
Citera
2014-03-28, 17:55
Medlem
h4xors avatar
Har försökt få en socket på en legendary hjälm. Reroll kostnaden är nu uppe i över 1 miljon per reroll. Har jag sjuk otur eller är det jättesvårt att få en socket?
Citera
2014-03-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Har försökt få en socket på en legendary hjälm. Reroll kostnaden är nu uppe i över 1 miljon per reroll. Har jag sjuk otur eller är det jättesvårt att få en socket?
Jag har inte haft tur med sockets till legendaries heller. Det kan mycket väl vara så att det är svårare att få socket på legendaries.
Citera
2014-03-28, 18:23
Medlem
Ravenhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Exakt det jag gör också men man ska väl ha turen på sin sida för att det ska gå.

Är det någon mer än jag som blir disconnectad hela tiden och får error 3077, tror jag den hette. Fick dc säkert fem gånger i rad innan, sen efter ca 30 minuter kunde jag spela i kanske 1h och sen blev det samma sak igen >.<

Jag får det också, mycket irriterande. Sen kan jag oftast inte komma in i samma party igen.
Jag vet inte hur man löser det.
Citera
2014-03-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor

rng rakt igenom
har fått socket fort på de legendary jag provat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in