Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Det kan ju vara en av KJ spel eller sökkompisar som har haft sin väska i bilen ovetandes om att det fanns blod på eller under botten på väskan, och så läckte "camelbacken" precis som KJ säger. Det är inte osannolikt tycker jag. Blod och doft ifrån en död VB, det är just vad Uno har markerat.
Väskan kan samtidigt ha besudlat både konsumpåsen och ovansida handskar (dessa låg enl Fup i närheten av påsen). Ägaren drar sedan väskan alt ryggsäcken över listen då han plockar ut den.
Teorin om plantering låter helt osannolik i mina öron av fler än en orsak. Då tycker jag att denna teori är hyfsat rimlig ? Även slumpfaktorn kan spela in här..
Den 5 e maj kl 14.47 handlar KJ matvaror på Coop. Lämnas påsen kvar i bagaget ? Bara KJ som vet. Han nämner iaf i TR att bagageutrymmet var tomt i början av maj.
Har tänkt på att KJ sågs bära omnämnda arbetshandskar em 9 e maj, i samband med söket tillsammans med Jann*ke. Låter inte särskilt troligt att de redan då blivit besudlade.
Om vi utgår från denna teori vad beträffar uppkomsten av blod - vem / vilka kan ha haft möjlighet och tillfälle ?