2014-03-27, 14:41
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vad sägs om att de stod och omfamnade varandra och GM börjar sticka med daggern i ryggen. Börjar med huggen där den konväxa sidan är riktade från höger axel mot vänster höft. Man får begränsad kraft och riskerar att sticka sig själv om man trycker på för hårt. VB håller sig själv kvar mot GM för att hon gillar att kramas och anar ingenting.
Sticken som är riktade upp mot nacken och hjärtsticken kan ha gjorts när hon fallit till marken.

Fullt möjligt. Kan ju förklara avsaknaden av fiber i såren också.
Citera
2014-03-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du glömde, KJ och VB mobiler fanns i KJ lägenhet när VB ringde 112* men mordet har inte skett i lägenheten. Skarpt att åberopa det här som bevis. Motsägelsefullt.

Åklagare säger två 112-samtal. Har jag tappat ett 112*försök?
Citera
2014-03-27, 14:42
Moderator
OYs avatar
Om rättsläkaren säger ett knivliknande föremål likt märlspik, hur kan åklagaren ens åberopa ett stämjärn och inte en enda i domstolen uppmärksammar att det inte stämmer?

KJ är dömd på känslor, antaganden och en stor portion tro, för när man grottar ner sig i detaljer så ser man att det inte finns mycket som stämmer med det åklagaren hävdar.

Om mordvapnet kan vara en dagger, mer likt en märlspik än ett stämjärn, och en dagger är ett kampsportsvapen, bör man då snegla på en airsoftspelare snarare än en kampsportare?

Jag undrar bara, hur har man tänkt?
Citera
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Inget? Du menar lika lite som vem som helst...du, jag och förskolebarn mm,? I så fall ska han väl komma med en rimlig förklaring till det som ligger honom till last?

KJ har väl förklarat ganska väl att han har inget med mordet att göra eller?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Inget? Du menar lika lite som vem som helst...du, jag och förskolebarn mm,? I så fall ska han väl komma med en rimlig förklaring till det som ligger honom till last?
Ska han förklara varför någon har hällt blod från en död människa i hans bagageutrymme?
Citera
2014-03-27, 14:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Du har förmodligen tappat tråden. 112* en gång, ingenting annat.
Citera
2014-03-27, 14:43
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Schönbeck/Bergström kanske talade i mun på varandra?

Enligt signaleringslistan har det bara skett ett 112*-samtal.
Citera
2014-03-27, 14:44
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
112* slagningen är också ren spekulation från åklageriet. Varför fortsatte hon SMSa efter uppringningen? Varför svarade inte VB MBs sista sms kl 19.31? Spekulation, på spekulation, på spekulation.

Mobilpositioneringen ger en viss indikation, men bevisar inget av sig själv.

Den oavslutade 112-ringningen är en i raden av märkligheter i det här fallet. Men nog har den väl ändå gjorts?
Citera
2014-03-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
112* slagningen är också ren spekulation från åklageriet. Varför fortsatte hon SMSa efter uppringningen? Varför svarade inte VB MBs sista sms kl 19.31? Spekulation, på spekulation, på spekulation.

Mobilpositioneringen ger en viss indikation, men bevisar inget av sig själv.

Du som har koll på mobilpositioneringar. Visst fanns det en avvikande mobilposition fån MBs mobil den 4 maj ca 14.30? Samtidigt som man inte hade koll var VB befann sig. Skulle enligt mammans utsago dela ut reklam.
Citera
2014-03-27, 14:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willfram
Var det verkligen så stor skillnad på sårstorleken? Jag har läst att såren var lika i storlek och även lika djupa, eller snarare lika grunda eller ytliga. Därför tror jag mer på en skölp med kort järn, inte en lång kniv som borde gett olika djup på såren.

Du har läst det var? I FUP står allt du behöver veta om detta. Jag har gjort en sammanställning av alla måtten här i tråden så varsågod.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ska han förklara varför någon har hällt blod från en död människa i hans bagageutrymme?
Om, Gud förbjude, det skulle upptäckas att jag hade en död människas blod i mitt bagageutrymme, så tycker jag det är rimligt att jag ombeds förklara det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Han får gärna ta den galenskapen i repris i hovrätten. Inte mig emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in