2014-03-26, 19:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Jo, man får väl hoppas att åklagarens höga yrkanden och försök att få personerna fällda som anförare och anstiftare spelar in på något sätt i de här domarna trots att det rent logiskt inte borde göra det.

Jag tror att det kanske blir några månader här och där för några till medlemmar i alla fall, men förhoppningsvis kommer så många som möjligt undan med böter eller frias helt.
Jag hoppas först och främst att de här domarna överklagas.
Citera
2014-03-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag hoppas först och främst att de här domarna överklagas.
Peter hade redan bestämt sig för att överklaga tidigare idag och Joakim har ju ännu bättre möjligheter till det vad det verkar, så det kommer nog överklagas.
Citera
2014-03-26, 23:18
Medlem
Vet inte om domen är här på forumet men nu är den det iaf:

SÖDERTÖRNS TINGSRÄTT

DOM (DELDOM)

2014-03-26

B 17522-13

http://minfil.org/W8a8f9bbbf/B_17522-13.pdf
Citera
2014-03-27, 00:21
Medlem
SilentVictorys avatar
Man ska nog inte dra alltför snabba slutsatser av detta, jag har noll respekt kvar för Tingsrätten.
Sitter bara ett gäng amatörer där och dömer ut eller friar utan någon särskild bevisning utan går efter egna tankar och åsikter. Inte första gången deras domar är helt åt helvete.

Slopa hela systemet med nämndemän och låt där endast finnas juridiskt kunniga och utbildade personer. Blir bättre när vi kommer upp till hovrätten, men även där finnar man tyvärr nämndemän.

Nej ni, Blixt kommer garanterat frias om domen överklagas, han har inte deltagit i något, och har inte gjort något fel. Finns noll bevisning som tyder på motsatsen.
Citera
2014-03-27, 09:54
Medlem
dansunds avatar
Självklart ska det vara fängelse för dessa huliganer
Citera
2014-03-27, 19:49
Bannlyst
Visste Djungel-Joel om att Motståndsrörelsen skulle "motdemonstrera" i Kärrtorp? Läser åtalet nu (men inte FUP:en), och det verkar nästan så.
Citat:
Vidare har Bjurströmer Almgren inför demonstrationen i Kärrtorp den 12 december 2013 och den 14 december 2013 skickat ut sms samt den 14 december 2013 meddelanden i en chat med anknytning till demonstrationen. Dessa sms och chatmeddelanden är en del av planeringen av det våldsamma upploppet i Kärrtorp varför Bjurströmer Almgren är att se som anstiftare till det samma.

Vad menas egentligen? Vad stod det i dessa sms?
Citera
2014-03-27, 20:23
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Visste Djungel-Joel om att Motståndsrörelsen skulle "motdemonstrera" i Kärrtorp? Läser åtalet nu (men inte FUP:en), och det verkar nästan så.

Ja, nu blev jag också nyfiken. FT har en artikel om det här, Joel visste alltså dagen innan att det skulle bli bråk enligt åtalet. Vad är förklaringen till detta?

http://www.friatider.se/vansterextremist-atalas-for-mordforsok
Citera
2014-03-27, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ja, nu blev jag också nyfiken. FT har en artikel om det här, Joel visste alltså dagen innan att det skulle bli bråk enligt åtalet. Vad är förklaringen till detta?

http://www.friatider.se/vansterextremist-atalas-for-mordforsok
Tidigare påstod ju en skribent i tråden i brottsforumet som sade sig ha varit på plats att det såg ut som att skitvänstern var beredda på att det skulle bli våldsamheter.
Citera
2014-03-27, 22:05
Avslutad
Det är väl inte helt omöjligt att det fanns en viss uppgörelse. Både RF och SMR har kopplingar till fotbollsvåld (finns tydliga referenser i de två senaste FUP för källa).
Citera
2014-03-27, 22:39
Medlem
Korbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Det är väl inte helt omöjligt att det fanns en viss uppgörelse. Både RF och SMR har kopplingar till fotbollsvåld (finns tydliga referenser i de två senaste FUP för källa).

Ingen ifrån AFA eller RF skulle planera en uppgörelse på ett torg där det mestadels är barnvagnar och "civila". Det skulle aldrig hända.

Vi stockholmare har mer vett än så. Vi rensar på våra gator, vi rensar på våra torg.
Citera
2014-03-27, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korbo
Ingen ifrån AFA eller RF skulle planera en uppgörelse på ett torg där det mestadels är barnvagnar och "civila". Det skulle aldrig hända.

Vi stockholmare har mer vett än så. Vi rensar på våra gator, vi rensar på våra torg.
Det var ju trevlig information, dessvärre har nog RF/AFA i realiteten inte lika hög moral som du vill få det att låta som. Vi vet ju att de inte är främmande för att misshandla unga kvinnor, kasta in rökbomber där småbarn ligger och sover, panga rutor hos opolitiska individer av misstag, och sedan låta bli att erkänna sina misstag, mordhota minderåriga bland mycket annat.

Förra året så stod ju RF eller liknande slödder bland "vanliga" motdemonstranter och kastade flaskor, en medveten taktik från deras sida, för skulle de nationella då kasta tillbaka, så skulle "vanligt folk" skadas och de nationella få skit.

Min erfarenhet är att individerna bakom RF är de mest empatilösa våldspsykopater som går att tänka sig, och inte alls har några problem att låta varken pensionärer, barn eller krymplingar bli skadade om det "krävs".

Eller för att citera dem själva: "Användandet av revolutionärt våld ser vi som en rent taktisk och politisk fråga och inte som en moralisk". Bevisligen ansåg man inte det vara "taktiskt" att ta kontakt med de opolitiska arbetarfamiljer som man utsatt för våld av misstag, för att ersätta dem för sveda och värk.
Citera
2014-03-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Intressant. Men det var ju redan allmänt känt i förväg att RF skulle vara i Kärrtorp, de gick ut med det på Facebook har jag för mig. Men Joel kanske var den som styrde upp det och ledde dem på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in