2014-03-25, 06:04
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Fan, det tänkte jag inte ens på! Vi får se vad som händer.

Men de kommer att ha tillgång till drönare, elittrupper och fan och hans moster!
Vi ska alla dö någon gång och hellre mitt i livet med adrenalin som flödar i kroppen än nerpissad och vanskött på ett ålderdomshem där livet kretsar kring vilken medicin som ska tas, med vetskapen att man drog och lämnade kamrater i sticket. En livstid i skam är något jag överlåter till ynkliga svartskallar som skyller på en det ena än det andra om varför de lämnade sina kamrater i sticket. Nåja, nu ska jag väcka resten av gänget här. Ha det så gott nu.

/Micke
Citera
2014-03-25, 06:08
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Ja. I Egypten så dömde nyligen militärregimen över 500 dissidenter från det muslimska brödraskapet till döden. Det har nämnts i västerländsk media men det konstateras bara utan några nämnvärda reaktioner.
Tredje översta nyheten i The Guardian’s utrikesdel: http://www.theguardian.com/world. Artikeln ifråga: Anger in Egypt as 529 Morsi supporters sentenced to death.

http://www.anony.ws/i/2014/03/25/PGzU.png

Jag tror att det kommer att bli svårare och svårare för västmedia att ljuga i framtiden tack vare internet och alternativmedia.
Senast redigerad av NixYO 2014-03-25 kl. 06:12.
Citera
2014-03-25, 12:31
Medlem
Nu påstås det att den nya NWO-judiska kuppregimen ska hyra in amerikanska legosoldater för att förtrycka befolkningen och bekämpa eventuella dissidenter. Detta förmodligen eftersom den ukrainska armén inte är villig att lyda kuppregimen och då det nya "nationalgardet" inte är färdigbildat och redo ännu. Källan är kanske inte den mest trovärdiga men det hela låter ganska så rimligt och sannolikt.

http://voiceofrussia.com/news/2014_03_25/Ukrainian-leadership-to-hire-US-mercenaries-to-suppress-eastern-regions-source-3828/

Citat:
Private military company will be in charge of suppressing protest movements in Eastern Ukraine, said a source in the country's Security Service. According to him, the name of the company is Greystone Limited.

According to a source cited by ITAR-TASS, Ukrainian authorities believe that the Security Service is not able to suppress the protest mood and neutralize the leaders and activists of the pro-Russian movement in the eastern regions. In particular, the source said, the acting president Alexander Turchinov shares this opinion. "Therefore it was decided to attract foreign mercenaries, who will serve as political police and state security protection, " said the representative of the Security Service.

He informed that the initiative to attract mercenaries belongs to oligarchs Igor Kolomoisky and Sergei Taruta, appointed governors of Dnepropetrovsk and Donetsk regions.

Not so long ago, during a meeting with Turchinov, a plan to stop the protest movements in the eastern regions was discussed. Kolomoysky noted: "why reinvent the wheel if there are real people who understand how and how much to pay," said the source.

Samtidigt så sparkas nu Svoboda-försvarsministern pga. oduglighet och "högförräderi".

http://en.itar-tass.com/world/725156

Citat:
KHARKIV, March 25. /ITAR-TASS/. Ukraine’s Acting Defense Minister Ihor Tenyukh will be dismissed soon, an MP representing Batkivshchyna (Fatherland) party of parliament-appointed Prime Minister Arseniy Yatsenyuk said Tuesday on the conditions of anonymity.

The MP said that Tenyukh had been misinforming the country’s leadership by saying he was in contact with all the commanders in Crimea and all of them were ostensibly ready to wage a mortal fight (with the Crimean self-defense forces).

In reality, however, it turned out that none of the top commanding officers at the General Staff of the Armed Forces has tried to establish communications with commanders of military bases in Crimea so as to put forward combat tasks for them.

Tenyukh’s activity was qualified at the “highest state level” as high treason.

“It is said along with this that commanders not only in Crimea but in the units of the Armed Forces in all other parts of Ukraine refuse to fulfill Tenyukh’s orders,” the MP added.
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-03-25 kl. 12:35.
Citera
2014-03-27, 01:48
Medlem
Anti-sionisten George Galloway säger sanningen om Ukraina-"folkrevolten":

http://www.youtube.com/watch?v=YCYDXOY9Fy4
Citera
2014-03-27, 02:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Anti-sionisten George Galloway säger sanningen om Ukraina-"folkrevolten":

http://www.youtube.com/watch?v=YCYDXOY9Fy4

Han är dessutom en värre pro-muslim än Jan Guillou och därmed inte en person jag i vanliga fall skulle fästa tilltro till. Men för din skull ska jag kolla på klippet från den ryska statspropagandans högborg.
Citera
2014-03-27, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han är dessutom en värre pro-muslim än Jan Guillou och därmed inte en person jag i vanliga fall skulle fästa tilltro till. Men för din skull ska jag kolla på klippet från den ryska statspropagandans högborg.

Ja, visst är han är pro-arabisk (samt anti-imperialistisk) men även förvånansvärt ärlig och rak i fråga om Israel och därtill hörande frågor såsom sionism. Han var extremt kritisk gällande attackerna mot Syrien och Libyen.

Du förstår ju dock inte så mycket av sånt här.
Senast redigerad av Europeisch 2014-03-27 kl. 02:38.
Citera
2014-03-27, 17:59
Medlem
Nu är Ukraina nära att få låna 100 miljarder kronor från IMF:

Citat:
Avtalet kommer att behandlas av IMF:s styrelse i april efter att Ukraina inlett reformer för att stabilisera ekonomin och skapa villkor för en stabil tillväxt. Ett av villkoren är att Ukraina höjer priser på gas för befolkningen.

Att skriva under ett avtal med IMF var en av motprestationerna som EU krävde för att den nya regimen skulle få ta del av ett annat stödpaket på motsvarande 98 miljarder kronor från Bryssel.

http://www.friatider.se/imf-lanar-ut-100-miljarder-till-ukraina

Jag tyckte den här bilden var jävligt komisk:

http://d2v0gs5b86mjil.cloudfront.net/xc/478192231.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=77BFBA49EF87892 1CC759DF4EBAC47D0DC40F1E0CC9E23AE174747F61D135B156 869CE26FED933AA&Expires=1395968400&Key-Pair-Id=APKAJZZHJ4LGWQENK3OQ&Signature=AStHircvJO6oEAtI B4HawuRinwpCPg5hcIKTtjBgk1z577J5u9RmfMJv0sQ1Yi-v7bn6kQ3~4se3GwJzl~g0aegJjY T3~-tT4vimynpglJoQcLSjvCQ5ps2H5GIX8njc6AZB3dem~pGB1EHW TkWsJuyHIROBMiFPdZH~PLvj0URM5FC~bhwzrGAX0oVUV6 Q0HPMUGo95bGUVOULwk9Y0FfozBz9MrdTjGTDxdcDGc3jlUK6g mnSGT91kIDani3iSHFDurtQsxGRpkeOQKlI9RF5Yng6e0d3D0V 05NREr7L04JWhKnHtb8c4nTMeIDGOo6vFhLlIuoAk71HlMyJt1 0w__

Är det inte en viss Martin Luther King som står byst i bakgrunden?
Citera
2014-03-27, 18:45
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Nu är Ukraina nära att få låna 100 miljarder kronor från IMF:

http://www.friatider.se/imf-lanar-ut-100-miljarder-till-ukraina

Jag tyckte den här bilden var jävligt komisk:

http://d2v0gs5b86mjil.cloudfront.net/xc/478192231.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=77BFBA49EF87892 1CC759DF4EBAC47D0DC40F1E0CC9E23AE174747F61D135B156 869CE26FED933AA&Expires=1395968400&Key-Pair-Id=APKAJZZHJ4LGWQENK3OQ&Signature=AStHircvJO6oEAtI B4HawuRinwpCPg5hcIKTtjBgk1z577J5u9RmfMJv0sQ1Yi-v7bn6kQ3~4se3GwJzl~g0aegJjY T3~-tT4vimynpglJoQcLSjvCQ5ps2H5GIX8njc6AZB3dem~pGB1EHW TkWsJuyHIROBMiFPdZH~PLvj0URM5FC~bhwzrGAX0oVUV6 Q0HPMUGo95bGUVOULwk9Y0FfozBz9MrdTjGTDxdcDGc3jlUK6g mnSGT91kIDani3iSHFDurtQsxGRpkeOQKlI9RF5Yng6e0d3D0V 05NREr7L04JWhKnHtb8c4nTMeIDGOo6vFhLlIuoAk71HlMyJt1 0w__

Är det inte en viss Martin Luther King som står byst i bakgrunden?

Lekman här: Så om jag förstår det rätt så lånar de pengar för att få pengar från EU (oss skattebetalare) också höjer de priset på gas för befolkningen?

De får betala mer och blir även skuldbesatta som nation. Så var någonstans tjänar den ukrainska befolkningen på att låna pengarna?
Citera
2014-03-27, 19:57
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Lekman här: Så om jag förstår det rätt så lånar de pengar för att få pengar från EU (oss skattebetalare) också höjer de priset på gas för befolkningen?

De får betala mer och blir även skuldbesatta som nation. Så var någonstans tjänar den ukrainska befolkningen på att låna pengarna?
Jag vet inte riktigt till vad alla dessa stålar skall användas till, men det torde handla om att hindra det ukrainska samhället från att kollapsa, vilket är typ det enda positiva för det ukrainska folket.
Citera
2014-03-27, 20:24
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Jag vet inte riktigt till vad alla dessa stålar skall användas till, men det torde handla om att hindra det ukrainska samhället från att kollapsa, vilket är typ det enda positiva för det ukrainska folket.
Det kan så vara, men helt säker kan du vara på följande:

Pengarna tas från oss (som redan nyss gett grekland 100miljarder) och andra nettobetalare inom eu, och vi kommer aldrig att se pengarna igen.
Citera
2014-03-27, 20:39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Det kan så vara, men helt säker kan du vara på följande:

Pengarna tas från oss (som redan nyss gett grekland 100miljarder) och andra nettobetalare inom eu, och vi kommer aldrig att se pengarna igen.

Framförallt ger lånet IMF rätt att ställa krav på Ukraina-liberalisering, fria kapitalrörelser, FRB etc. Kort och gott "the zion kiss of death".
Citera
2014-03-28, 17:23
Medlem
Jan Myrdal har nu gjort sin röst hörd om Ukraina:

http://swedish.ruvr.ru/2014_03_28/Konflikten-om-Ukraina-maste-ses-i-sitt-sammanhang-8371/

Som vanligt skriver han invecklat, med ett stort omfång, men också oerhört initierat.

Kul skrivet i slutet:

Citat:
Att våra så kallat borgerliga politiker handlar utan insikt och förnuft borde vi lärt av historien. Några så urbota dumma som dessa politiker av 1914 och 1938 och 2014 vore svårt för mig att skapa som trovärdiga dramatiska eller litterära figurer. Statsledande kretiner är alltför milt. Och för att hitta på något så sniket (om sina befattningar och löner och intressen) som de socialdemokratiska politikerna i Tyskland 1914 – eller de svenska när det gäller kolonialkrigen i Afghanistan eller Libyen - skulle krävas en Dante. Han som satte sina samtids figurer i Inferno. Någon Per Albin Hansson som medvetet skickligt kan hålla landet utanför detta kommande krig ser jag inte i Sverige nu. Någon verkligt traditionskonservativ röst (som Marine Le Pen i Frankrike, Rodney Atkinson i Storbritannien och Henry Kissinger i Förenta staterna) syns heller inte till i Sverige. Och vänstern bara flummar.

Han tillhör en gammal vänstertyp som är i princip utdöd idag. Det är han, Stefan Lindgren och ett dussin till i Sverige kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in