2014-03-27, 17:47
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Nu skriver Merit Wager om fallet och hon verkar ha fått inside information. En helt annan version än den som valsat runt i tidningarna.

http://meritwager.wordpress.com/2014/03/27/sheraton-be-om-ursakt-om-ni-har-gjort-fel-sheraton-be-inte-om-ursakt-om-ni-inte-har-gjort-fel/

Nu börjar det likna något.

Förvånad? Någon?
Citera
2014-03-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Sheraton-personalen hade väl läst följande Expo-artikel skriven av Olle Palmlöf 2005: Våga fråga varifrån fördomarna kommer?

Herrejävlar, i EXPO dessutom. Är inte detta klassat som "nåt-typ-av-hat" av dom själva?

Ring och tipsa Aftonbladet!

On topic:
Någon borde fråga Diana om deras (Kalé-romers) regler som gör det svårt att leva ett normalt Svensson-liv.
Det är inte bara kjolen och finkläderna som gör att dom sticker ut.
Citera
2014-03-27, 17:50
Medlem
Citat:
Nu skriver Merit Wager om fallet och hon verkar ha fått inside information. En helt annan version än den som valsat runt i tidningarna.

http://meritwager.wordpress.com/2014/03/27/sheraton-be-om-ursakt-om-ni-har-gjort-fel-sheraton-be-inte-om-ursakt-om-ni-inte-har-gjort-fel/

Hon har ju onekligen poänger i det konstiga att ett hotell med en del internationella gäster helt plötsligt skulle börja diskriminera andra etniciteter.

Hon beskriver verkligen ett helt annat händelseförlopp, vad som hände kommer förmodligen inte komma fram. Vem vill rapportera att en företrädare för zigenarna förmodligen är en serie-kränkthets-simulant? Alternativt kommer det hävdas att det är den personliga subjektiva upplevelsen som avgör om man blir kränkt eller ej.
Citera
2014-03-27, 17:57
Medlem
Citat:

Sätter mina pengar på att det som beskrivs i bloggen är den sanna historien. Tyvärr blir det fortfarande ord-mot-ord - och sheraton förlorar ändå.

Kameror eller vittnen spelar ingen roll. Går inte vinna mot psykopater, särskilt inte när de har hela regeringen och landets massmediala elit på sin sida.
Citera
2014-03-27, 18:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Så Merit Wager har lika bra kontakt med Hotel Sheratons personal som hon har med "miggorna" som hon brukar basera sina historier på?

Kanske, kanske har Marit Wager spårat och ringt upp någon i personalen vilket man naturligtvis får ställa sig lite skeptiskt till innan det kan bekräftas. Diana skulle alltså ljuga om att hon hade frukostbiljet enligt Wager. Varför i hela friden skulle hon göra det? Risken att bli avslöjad är alltför stor med tanke på att hotellet lätt kan se det i bokningssystemet. Men hotellet har inte bemött påståendet eller vidare kommenterat detta, så Wagers uppgifter får man ta väldigt lätt på.
Citera
2014-03-27, 18:07
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Har bott en hel del på hotell och det är vanliga är att man blir "avprickad" vid frukosten. Senast detta hände var för 1,5 mån sedan då jag bodde på Rica hotel Slöjdgatan. Jag gick i funderingar och knallade förbi killen som stod i insläppet, han stoppade mig så jag gick tillbaka och gav mitt namn och rumsnummer. Detta börjar gå till överdrift, blir nästan "omvänd" rasism. Dvs folk vågar inte behandla minoriteter som "vanliga svenssons" för då finns risk att de blir kränkta? *suck*
Citera
2014-03-27, 18:12
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac
Har bott en hel del på hotell och det är vanliga är att man blir "avprickad" vid frukosten. Senast detta hände var för 1,5 mån sedan då jag bodde på Rica hotel Slöjdgatan. Jag gick i funderingar och knallade förbi killen som stod i insläppet, han stoppade mig så jag gick tillbaka och gav mitt namn och rumsnummer. Detta börjar gå till överdrift, blir nästan "omvänd" rasism. Dvs folk vågar inte behandla minoriteter som "vanliga svenssons" för då finns risk att de blir kränkta? *suck*
Hur ofta blir du hänvisad till att sitta i lobbyn och förvägrad att gå in i matsalen och istället går personalen in och hämtar din kopp kaffe?
Citera
2014-03-27, 18:15
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1235oops4567
Det är fruktansvärt jävla bisarrt att regeringen kallar till krismöte för denna incident, som troligtvis efter hennes tidigare försök att skinna pengar via DO luktar som en scam i sig. Krismöte! Ryssland pockar på och testar gränserna, men en zigenare (oavsett vad man känner om dem personligen) som blir tvungen att bevisa att hon har rätt att käka frukost är ett sånt makalöst brott att regerigen kallar till krismöte! Ja, krismöte behövs i detta jävla dårhus, men inte som Ullehag självt tänkt det.

Undrar om inte diverse moderater börjar lacka ur på ullenhag ? det var säkert kul i början men börjar nog facepalmsen stå som spön i backen.
Citera
2014-03-27, 18:15
Medlem
the_mack_attacks avatar
Vet inte om det fortfarande diskuteras, men här är iaf ett bevis på att frukosten ingick:

http://www.avropa.se/PageFiles/17710/96-26-2013-016--Sheraton%20Stockholm%20Hotel.pdf

Är ramavtalen mellan Svenska myndigheter (DO i detta fallet) och Sheraton Stockholm.

Citat:
Avtalet innebär att Leverantören förbundit sig att på de villkor som anges i detta
ramavtal tillhandahålla hotellogi inklusive frukost till avropsberättigade myndigheter angivna i avsnitt Avropsberättigade myndigheter.
Citera
2014-03-27, 18:22
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur ofta blir du hänvisad till att sitta i lobbyn och förvägrad att gå in i matsalen och istället går personalen in och hämtar din kopp kaffe?

Om jag också tagit åt mig och blivit "kränkt" och inte velat gå tillbaka så hade jag garanterat inte fått servicen att få kaffe serverat. (enligt citat vad hon själv sagt så valde hon av egen vilja att inte gå tillbaka)
Citera
2014-03-27, 18:23
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Merit Wagers version måste nog anses som den mest sannolika.

Sheraton är ett storhotell där en del av konceptet är att man har koll på vilka som bor där och erbjuder service till alla oavsett härkomst. Är det sannolikt att NÅGON anställd på hotellet missat att en zigenare bor i ett rum bokat och betalat av regeringskansliet i samband med ett stort jippo kring diskriminering av romer? Det lär ju för fan ha varit den stora snackisen i personalrummet komplett med skämt om att man nu måste gömma matsilvret och räkna handdukarna på kärringens rum etcetera. Hur ofta bor det finska zigenare på sheraton? Ungefär lika ofta som hotellet besöks av indianhövdingar i fjäderskrud skulle jag tro och då skulle alltså en i personalen fått för sig att ge uttryck för sin starka personliga antiziganism genom att handgripligen slänga ut en helt oskyldig gäst från matsalen?

Frågan är nu vad Ullenhag gör... Han har i affekt dragit igång en process i storleksordningen nationell kris över ingenting och framstår allt mer som en riktig pajas vilket han givetvis måste börja inse när dammet har lagt sig.
Senast redigerad av Gregor-Samsa 2014-03-27 kl. 18:25.
Citera
2014-03-27, 18:23
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mack_attack
Vet inte om det fortfarande diskuteras, men här är iaf ett bevis på att frukosten ingick:

http://www.avropa.se/PageFiles/17710/96-26-2013-016--Sheraton%20Stockholm%20Hotel.pdf

Är ramavtalen mellan Svenska myndigheter (DO i detta fallet) och Sheraton Stockholm.
Vad bra. Då vet vi att frukost ingår och då kanske den halva som fortfarande bölar om att frukost inte ingick kan sluta med det?

Lite kul att läsa är punkt 1.27 i ramavtalet

1.27. ANTIDISKRIMINERING
Leverantören förbinder sig att vid utförande av tjänstekontraktet i Sverige följa alla svenska
lagar mot diskriminering som gäller för denne under avtalstiden. Den lag som gäller vid
avtalstidens början är diskrimineringslagen (2008:567).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in