Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Om mordet på VB var ett "event", vilket jag tror, så är eventet sannolikt filmat, men varför brådska med att lägga ut det på nätet eller kommersialisera händelsen ? Tids nog så kommer det väl ut.
Fetat är djup ironi .. Eller ? "Skulle en äkta svensk ..vit .." - Till skillnad från en äkta svart/färgad (random country) menar du ? Jag tror det döljer sig en hel del i folkdjupet som Medelsvensson har svårt att förstå och ännu svårare att ta till sig - ganska många skulle antagligen leva efter det behändiga och högst användbara elfte Gudsordet: "Du skall icke låta dig ertappas" om detta vore möjligt. Att icke låta sig ertappas tror jag 'kibba' ägnat betydande tankemöda, men slarv, ett felaktigt drag eller ren otur sätter ofta käppar i hjulet - nota bene, riktiga proffs drabbas sällan av otur.
That's a pity. Om det fanns en film kunde den kanske likna Mordet på Orientexpressen då? Ett antal mördare tilldelar var och en offret ett stick så att det ska vara omöjligt att efteråt avgöra vem som utdelade det dödande sticket? Kanske kunde man tänka sig ett gäng somalier då (suck) i "stickrollen" för att "få ihop det"? Fast grejen här är att det hänger ihop bra som det är.
Instämmer: Det FINNS saker i folkdjupet... Men det man inte ser det finns inte, eller? Eller syns det väldigt tydligt hos somliga: Den skyldiga kan bara inte vara skyldig, för att... (fyll i önskad eskapism).
Men nu har åklagaren "tur": Sunt bondförstånd duger fin-fint. Det finns EN GM, den åtalade. Så han fick vara desto flitigare med stickverktyget. Och det var han. Däremot tillät inte hans psykiska disposition / mognad honom att begå en så sjuk gärning på ett professionellt sätt (om det nu alls är möjligt, det enda "professionella" är nog att inte mörda folk...). Och det är bra, för han behöver hjälp, även om den blott kommer att bestå i förvaring och verkningslösa behandlingsprogram som han kanske bara deltar i knappt helhjärtat ens? Det "dräller" inte bara av blod utan av koincidenser som tillsammans gör det omöjligt för honom att undkomma, precis som hans stackars offer inte kunde undkomma eftersom hon inte såg det kolsvarta djupet inom honom innan det var alldeles för sent.
Nåja, åtminstone ETT kvinnomord TILL där GM faktiskt lagförs. Som kvinna får man vara tacksam för det lilla.