2014-03-27, 07:33
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Efter att kört endel med Crusadern, som jag verkligen gillar!!
Så var det igår dags för mig att levla upp munken från 60-70..
Sagt och gjort så är även Munken sjukt kul fortfarande och står sig oerhört bra på lvl 70, även om all gear jag har inte är närheten av utbytt..

Munken har 2.6mille Tough, 380k DPS, minns inte min Heal, över 10k var det iallafall..
Och jag körde T2 med en polare igår o drog Bounty-runs..

Jag dog minimalt.

T1 med Crusadern som har 370k DPS, 14mille Tough och 16k heal dör som en fluga..

Känns förbaskat weird i mitt tycke

Munken har ju -30% damage reduction vilket crusadern inte har. Det gör nog ganska mycket.

Men jag förstår inte varför Crusadern inte fick den buffen, som barb och monk?
Citera
2014-03-27, 07:42
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Munken har ju -30% damage reduction vilket crusadern inte har. Det gör nog ganska mycket.

Det torde vara rätt logiskt om man tänker efter.
Barb och Monk kör med DW eller 2h medans Crusadern kör 1h/2h och sköld.
Sedan kan Crusader spelas som ranged vilket gör det rätt OP att då ha -30% i dmg reduction.

Why does the crusader not get reduced damage like monk and barbarian?
Citera
2014-03-27, 07:54
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wopz
Tips till er som inte clearat akt 5 och inte nått level 70 än. Döda inte sista bossen Malthael innan ni når 70. Han är den enda som garanterar en legendary FÖRSTA gången man dödar han. Dödar ni han vid en tidigare level (som mig) får ni mest sannolikt en skräpig legendary som ersätts av en medelmåttig rare vid 70.
Bara att ta reset quests sedan be en kompis att ge en sista questet så är det fixat.
Citera
2014-03-27, 08:00
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Det torde vara rätt logiskt om man tänker efter.
Barb och Monk kör med DW eller 2h medans Crusadern kör 1h/2h och sköld.
Sedan kan Crusader spelas som ranged vilket gör det rätt OP att då ha -30% i dmg reduction.

Why does the crusader not get reduced damage like monk and barbarian?

För mig låter det konstigt. En karaktär som alltid bär sköld, har inte samma buffs som de som också kan ha sköld.

En crusader tank kommer aldrig bli lika effektiv som en barb eller monk tank med andra ord.
Citera
2014-03-27, 08:59
Medlem
Gravers avatar
Citat:
För mig låter det konstigt. En karaktär som alltid bär sköld, har inte samma buffs som de som också kan ha sköld.

En crusader tank kommer aldrig bli lika effektiv som en barb eller monk tank med andra ord.
Har du ens spelat som eller med en crusader?
Citera
2014-03-27, 09:13
Medlem
Vi drog en uber diablo igår.
det var faktiskt en trevlig utmaning.

Citat:
Efter att kört endel med Crusadern, som jag verkligen gillar!!
Så var det igår dags för mig att levla upp munken från 60-70..
Sagt och gjort så är även Munken sjukt kul fortfarande och står sig oerhört bra på lvl 70, även om all gear jag har inte är närheten av utbytt..

Munken har 2.6mille Tough, 380k DPS, minns inte min Heal, över 10k var det iallafall..
Och jag körde T2 med en polare igår o drog Bounty-runs..

Jag dog minimalt.

T1 med Crusadern som har 370k DPS, 14mille Tough och 16k heal dör som en fluga..

Känns förbaskat weird i mitt tycke

Du spelar Crusader kasst helt enkelt....min har hälften toughness och drar t2 utan att dö...
Senast redigerad av KnarkEGratis 2014-03-27 kl. 09:17.
Citera
2014-03-27, 09:17
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Crusadern är ju en Tank-char så håller med om att den borde fått -30% buffen med..
Men även om jag skulle haft 30% buffen på Crusadern, så är Munken endå sämre i stats just nu för mig, men funkar bättre..

Citat:
Ursprungligen postat av KnarkEGratis
Du spelar Crusader kasst helt enkelt....min har hälften toughness och drar t2 utan att dö...

Som jag sa till endel ingame-polare, antagligen så suger jag totalt med Crusadern i dess spelstil..
Eller inte hittat optimala skills för Offensive och Defensiv samt paragonpoints felplacerade kanske..

Crusadern är ett jädra kul tillskott för spelet, är en rolig karaktär även om jag dör mycket
Ska spåna mer på skills och spelsätt och lära sig lite mer bara hur den ska funka..
Citera
2014-03-27, 09:23
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Crusadern är ju en Tank-char så håller med om att den borde fått -30% buffen med..
Men även om jag skulle haft 30% buffen på Crusadern, så är Munken endå sämre i stats just nu för mig, men funkar bättre..

Som jag sa till endel ingame-polare, antagligen så suger jag totalt med Crusadern i dess spelstil..
Eller inte hittat optimala skills för Offensive och Defensiv samt paragonpoints felplacerade kanske..

Crusadern är ett jädra kul tillskott för spelet, är en rolig karaktär även om jag dör mycket
Ska spåna mer på skills och spelsätt och lära sig lite mer bara hur den ska funka..
Crusader är ingen tank.
Mid-range tank då eller?

För många tror detta är WoW, något mongo fick ett ryck innan efter han dött för tredje gången för att jag enligt honom körde ranged istället för melee.
Senast redigerad av Graver 2014-03-27 kl. 09:30.
Citera
2014-03-27, 09:41
Medlem
FruDekadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Har kört på hard nu ett tag tills jag insåg att jag kunde öka svårighetsgraden. Har dock fått 6 legendaries mellan level 60 - 64. Ska det gå till på det sättet eller hade jag ren bondtur?
Bondtur! Jag levlade 60-64 igår och fick 0 legendaries. Spelar på t4.
Citera
2014-03-27, 10:32
Medlem
Citat:
Crusader är ingen tank.
Mid-range tank då eller?

För många tror detta är WoW, något mongo fick ett ryck innan efter han dött för tredje gången för att jag enligt honom körde ranged istället för melee.
Vadå Crusader ingen tank?

Det är ju den enda klassen i spelet som har en taunt liksom.
Otroligt många andra tankspells också.
Citera
2014-03-27, 10:44
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Crusader är ingen tank.
Mid-range tank då eller?

Crusader är tank i mitt tycke då den är tvingad att köra sköld (alt. utan då med 2h om man inte vill använda sig av passiv)
Strenght char med sköld = tank.

Visst, går säkert att köra ranged med den med, men jag kommer alltid kalla en Crusader för Tank
Citera
2014-03-27, 10:50
Medlem
majxstros avatar
T2 är alldeles för enkelt med wizard...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Utomjording-2914/hero/146717

Tråkigt att itemsen inte uppdaterats ännu, samt speccen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in