2014-03-27, 10:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Knappast!

Knäckfrågan är blodet i bagageluckan.

Kan inte åklagarna bevisa att blodet i bagageluckan kom från en död VB kan det lika gärna vara näsblod.

Jo, och en ytterligare mördare går fri, men det förstår jag att du inte begriper.

Dessutom behöver åklagaren inte bevisa något, de lägger frsam fakta och sedan får försvaret bemöta det och slutligen bedömer rätten vad som är mest rimligt. Hittills har det ju gått bra, jag vet inte och har ingen aning. Till och med hans förra advokat medgav att blodet i bilen är svårförklarligt.

Jag hoppas sådana som du som vurmar för mördare själv kommer falla offer för någon som friats, trots att de är skyldiga.
Senast redigerad av Lalajlaj 2014-03-27 kl. 10:22.
Citera
2014-03-27, 10:21
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, och en ytterligare mördare går fri, men det förstår jag att du inte begriper.

Möjligt att det är så.

Polisen kanske borde sköta sitt jobb bättre då.
Citera
2014-03-27, 10:23
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Möjligt att det är så.

Polisen kanske borde sköta sitt jobb bättre då.

Det kan jag hålla med om, det tog alldeles för lång tid innan de plockade in KJ. De gjorde aldrig en 100 procentig utredning i hans lägenhet.

Det är bedrövligt.
Citera
2014-03-27, 10:25
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Knappast!

Knäckfrågan är blodet i bagageluckan.

Kan inte åklagarna bevisa att blodet i bagageluckan kom från en död VB kan det lika gärna vara näsblod.
Hade det enbart handlat om den frågan så hade man inte behövt 7-8 dagars rättegång, då hade det inte dragits i TR till en början överhuvudtaget men bit du fast dig vid den frågan och inbilla dig att allt annat är irrelevant, helt okej för mig.
Citera
2014-03-27, 10:26
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
... som inte kom uppenbarligen eftersom hon enligt dig och andra fortfarande irrade omkring i området en knapp timme senare då hon siktades på Lejonbacksvägen.

Sen känner jag inte till att några hypoteser framförts om att MB skulle kunna befinna sig på flera platser samtidigt. Men det måste han göra enligt din fantastiska teori. Taxikvittot visar oss nämligen att han befann sig vid bostaden kl 20.39 då kvittot skrev ut och avståndsmätning på det visar också med förödande precision (ur kristofferiansk synvinkel) att taxin INTE åkte Sävastvägen, utan tog den närmaste och snabbaste vägen via Åbergsleden. Så din gubbe kan inte ha varit där du nu försöker fantisera ihop teorier om att han skulle ha befunnit sig.

Faktakoll lönar sig ofta!

Det är max 750 meter till punkten där man tappar täckning i Grubban om man går den kortaste vägen.

Vad bevisar att taxins slutdestination var bostaden?
Citera
2014-03-27, 10:26
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Hade det enbart handlat om den frågan så hade man inte behövt 7-8 dagars rättegång, då hade det inte dragits i TR till en början överhuvudtaget men bit du fast dig vid den frågan och inbilla dig att allt annat är irrelevant, helt okej för mig.

Jag och Sveriges bästa brottsmålsadvokat.
Citera
2014-03-27, 10:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det handlar om mer, men blodet i bagageluckan är enda beviset, och kan ifrågasättas. Så åklagaren måste lägga till indicier för att få ihop ett åtal.
Citera
2014-03-27, 10:29
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det handlar om mer, men blodet i bagageluckan är enda beviset, och kan ifrågasättas. Så åklagaren måste lägga till indicier för att få ihop ett åtal.

Desperat lägga till indicier dessutom...
Citera
2014-03-27, 10:33
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Jag och Sveriges bästa brottsmålsadvokat.
Hehe,´inte ens han kan rädda KJ, trots att han är Sveriges bästa brottsmålsadvokat. Han kan inte trolla bort KJs skuld, tyvärr.
Citera
2014-03-27, 10:37
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Hehe,´inte ens han kan rädda KJ, trots att han är Sveriges bästa brottsmålsadvokat. Han kan inte trolla bort KJs skuld, tyvärr.

Skuld? Skyldig är man väl inte förrän målet är prövat?
Citera
2014-03-27, 10:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Ja, Sverige är ju mångkulturellt, så varför inte machetes och skuldförläggande på "utomsocknes"?

Och var är förresten filmen från det omtalade mordeventet?! Åtminstone borde den kunna tankas ner från Youtube där den ju säkerligen finns, att missa möjliga intäkter från en sådan (se bara antalet trådvisningar här på Fb!) sensation, som ställer alla fundamentala, svenska kriminologiska baser på ända, vore rent vansinne. Filmen kommer att visa SANNINGEN, bara den kommer fram.

Vansinne förresten, på tal om det. Det vore ju rent vansinne om mordet gått till så vansinnigt som åklagarsidan har fräckheten att låta påskina, i all sin juridiska arrogans. Skulle en svensk (äkta svensk mind you), vit (enligt somliga en förutsättning för äkta svenskhet) ung man ha gjort detta?!

Vafalls!?

Så finns det någon risk att HR ser "the writing on the wall" bara för att skriften råkar vara i blod?!

You bet!

Han är rökt, så inihelvete rökt. Ty HR:s tvättäkta jurister är lite enkla av sig, på "övervåningen" alltså. När de ser en tv-deckare så njuter de av intrigen, aldrig så otrolig. Men när de sitter där och dömer så håller de sig helt fräckt till det som är uppenbart sant. För detta förtjänar dom förstås (suck...) svårt hån och förlöjligande.

Om mordet på VB var ett "event", vilket jag tror, så är eventet sannolikt filmat, men varför brådska med att lägga ut det på nätet eller kommersialisera händelsen ? Tids nog så kommer det väl ut.

Fetat är djup ironi .. Eller ? "Skulle en äkta svensk ..vit .." - Till skillnad från en äkta svart/färgad (random country) menar du ? Jag tror det döljer sig en hel del i folkdjupet som Medelsvensson har svårt att förstå och ännu svårare att ta till sig - ganska många skulle antagligen leva efter det behändiga och högst användbara elfte Gudsordet: "Du skall icke låta dig ertappas" om detta vore möjligt. Att icke låta sig ertappas tror jag 'kibba' ägnat betydande tankemöda, men slarv, ett felaktigt drag eller ren otur sätter ofta käppar i hjulet - nota bene, riktiga proffs drabbas sällan av otur.
Citera
2014-03-27, 10:38
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Skuld? Skyldig är man väl inte förrän målet är prövat?
Vilket redan gjorts en gång, har du missat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in