2014-03-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Personen som har den hade bara på VHS. Är det någon mer som är beredd att lägga lite pengar så personen kan få över den digitalt? tror det skulle kosta typ 400 spänn eller något.

jag kan vara med och lägga
Citera
2014-03-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Varför skylla han inte våga det? Vad skulle du göra med honom menar du?? Om hovrätten finner honom och/eller FH oskyldiga, ska då du dömma dem i stället?

Det rättssystem vi har är ett sätt att ge nåd till/skydda brottslingar. Skyldiga personer som inte ångrar sig och försöker smita undan ansvar biter sig själva i svansen. De godtar (medvetet eller omedvetet) gatans lag. Den lag som träder i kraft då rättssystemet fallerar. Rättssytemet har erbjudit nåd (låga straff) och det rimliga man kan förvänta sig är att de skyldiga underlättar för rättssystemet att ge rimliga straff. I slutändan så riskerar vissa personer betydligt högre straff...
Citera
2014-03-26, 22:12
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Citat:
Personen som har den hade bara på VHS. Är det någon mer som är beredd att lägga lite pengar så personen kan få över den digitalt? tror det skulle kosta typ 400 spänn eller något.

Jag kan bidra med en hundring.
Citera
2014-03-26, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tycker som "Dolk". Vi människor har ett förnuft. Det speglar ingen roll om han blir friad av HR på grund av brist på bevisningen. Han är skyldig i mina ögon och jag kommer inte berätta om vad skall jag göra när jag ser honom och vara säker att ingen annan ser oss.

Sen, när du gjort det du tänker men inte berättar. Då startas en tråd här på flashback om dej.
Då är det du som är brottslingen, den alla vänder ut och in på för att gotta sej i elände.
Vad skiljer dej då från Morot, DB och FH?

Vi har en lagstiftning. Låt lagen säga sitt och acceptera det.
Citera
2014-03-27, 00:51
Medlem
Citat:
Men varför skulle FH ställa upp så för morot som han gjort. Dom var väl inte ens direkt tajta vänner utan det var mer igenom DB.
Ja! TR tyckte att alla tre, dumpade Idas kropp med samförstånd. Hoppas att HR tycker det på samma sätt.
Citera
2014-03-27, 05:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAAAzzzz
Vad är det ni vill skall hända?

Ja...vad vill vi ska hända? I en saga hade Id@ vaknat upp, likt Törnrosa, kysst av en drömprins. Allt hade varit en mardröm. Inga barn hade förlorat sin mor, inga föräldrar hade förlorat sin dotter. Inga vänner hade förlorat sin vän. Nu är det inte detta en saga. Så då får vi gå på det näst bästa.

Vad är det då? Att rättvisa skapas. Att de som gjort sig skyldiga till detta genom att begå detta brott, de som dessutom "sett mellan fingrarna" och medvetet skyddat den som mördat Id@, kanske rentav hjälpt honom att, likt skräp, kasta Id@ i naturen. Lämnat ett litet barn ensam i en lgh, full av blod. Att dessa får betala genom att frihetsberövas. Varför? Nästa gång är det kanske en annans dotter som blir utsatt för AJ´s våldsgärningar, okontrollerbara ilska och får sätta livet till.

Vad vill du själv ska hända?
Citera
2014-03-27, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja...vad vill vi ska hända? I en saga hade Id@ vaknat upp, likt Törnrosa, kysst av en drömprins. Allt hade varit en mardröm. Inga barn hade förlorat sin mor, inga föräldrar hade förlorat sin dotter. Inga vänner hade förlorat sin vän. Nu är det inte detta en saga. Så då får vi gå på det näst bästa.

Vad är det då? Att rättvisa skapas. Att de som gjort sig skyldiga till detta genom att begå detta brott, de som dessutom "sett mellan fingrarna" och medvetet skyddat den som mördat Id@, kanske rentav hjälpt honom att, likt skräp, kasta Id@ i naturen. Lämnat ett litet barn ensam i en lgh, full av blod. Att dessa får betala genom att frihetsberövas. Varför? Nästa gång är det kanske en annans dotter som blir utsatt för AJ´s våldsgärningar, okontrollerbara ilska och får sätta livet till.

Vad vill du själv ska hända?
Vem av er vet vad som hände i den lägenheten?Om ni vetat skulle ni trätt fram som vittnen!
Citera
2014-03-27, 09:27
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAAAzzzz
Vem av er vet vad som hände i den lägenheten?Om ni vetat skulle ni trätt fram som vittnen!
Så, din konklusion av detta är alltså..... Det någon inte själv sett har aldrig hänt! M.a.o förintelse under andra världskriget har heller aldrig skett enligt ditt synsätt, och då får inte någon ha några åsikter om det heller enligt dig, eller?
Citera
2014-03-27, 11:54
Medlem
Jag tror ju starkt på att A.J fälls imorgon. Vilken anstalt tror ni han kan komma att hamna på?
Klart är ju att han får börja på Kumla (alla som döms till över 4 års fängelse får ju börja där). Jag tror han hamnar på Tidaholm, ligger lagom nära både Trollhättan och Jönköping.

Vad tror ni? Någon "anstalts-kunnig" som vet hur det går till och vilka anstalter som kan vara aktuella i sådant här fall?
Citera
2014-03-27, 12:38
Medlem
KKNDs avatar
Jag undrar hur det är att vara DB eller FH nu. Tänk att sitta i deras sitts, fy fan. Den oron och ångest de måste känna inför morgondagens dom måste ju vara helt överjävlig. Och att blint neka och lura sig själv till att man inte gjort något måste sätta sina spår.

Kommer de sitta i minst 2år på kåken nu och säga "jag gjorde ju inget buhu"? Eller kommer de erkänna till slut? Kommer de erkänna för sig själva att de faktiskt gick över gränsen denna gången? Ja man undrar... Att gå i graven men det de undanhåller måste ta hårt på psyket.

Om de döms skyldiga alla 3, om någon efter det kommer ut och berättar hela händelsen, kan det då tas upp på nytt? Säg att morot erkänner precis allt, in i detalj, vem som gjorde vad, kan någon domstol då ta upp fallet å "rätta till" domen så att säga? Någon kunnig inom området?
Givetvis så ses väl inte morot som någon direkt säker källa, men en hypotes jag skulle vilja ha svar på...
Citera
2014-03-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Jag undrar hur det är att vara DB eller FH nu. Tänk att sitta i deras sitts, fy fan. Den oron och ångest de måste känna inför morgondagens dom måste ju vara helt överjävlig. Och att blint neka och lura sig själv till att man inte gjort något måste sätta sina spår.

Kommer de sitta i minst 2år på kåken nu och säga "jag gjorde ju inget buhu"? Eller kommer de erkänna till slut? Kommer de erkänna för sig själva att de faktiskt gick över gränsen denna gången? Ja man undrar... Att gå i graven men det de undanhåller måste ta hårt på psyket.

Om de döms skyldiga alla 3, om någon efter det kommer ut och berättar hela händelsen, kan det då tas upp på nytt? Säg att morot erkänner precis allt, in i detalj, vem som gjorde vad, kan någon domstol då ta upp fallet å "rätta till" domen så att säga? Någon kunnig inom området?
Givetvis så ses väl inte morot som någon direkt säker källa, men en hypotes jag skulle vilja ha svar på...
Efter Malexandermorden där två polismän blev mördade, blev alla dom tre åtalade fällda för mord eftersom HD tyckte att alla tre "tillsammans och i samförstånd" gjorde morden. Efter ett par år en av trion (Jackie Arklöv) erkände att det var han som dödade polismännen, men det blev ingen ändring i domen. I fallet Trollhättan är ungefär samma situation. TR tyckte att trion dumpade Ida i samförstånd och om HR har samma uppfattning då blir ganska liknade som Malexandermorden d.v.s. att det inte blir ändring om morot säger om vem som gjorde vad efteråt.
Senast redigerad av matematiker 2014-03-27 kl. 13:40.
Citera
2014-03-27, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Så, din konklusion av detta är alltså..... Det någon inte själv sett har aldrig hänt! M.a.o förintelse under andra världskriget har heller aldrig skett enligt ditt synsätt, och då får inte någon ha några åsikter om det heller enligt dig, eller?
Alla får ha åsikter men du förstår inte vad jag menar.Vilket är det starkaste beviset för att det gått till som det spekulerats om vem har SETT vad jag kan inte hitta bevis för något kan du så svara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in