2014-03-25, 23:03
Medlem
SergeantPreppers avatar
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.243...ing-pa-odensvi

Vad kan det handla om?
Knarkaffärer,svartsjuka?

Höghuset Odensvigatan 7 gäller det.

Detta är väl ett ganska lugnt område i min mening.

Bjurhovda som ligger ett stenkast bort är ju mer stökigt med blandat klientel
Citera
2014-03-25, 23:03
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Flera skott har under tisdagskvällen avlossats i eller vid en fastighet vid Odensvigatan. Flera polisbilar kallades till området vid 21-tiden och polisen spärrade genast av området utanför den aktuella fastigheten.
Citera
2014-03-25, 23:36
Bannlyst
Odensvi är ju förfan nästan värre än Bjurhovda.

Jag går hellre själv genom bjurhovda en mörk natt än odensvi. Händer mycket skit på puben som ligger där också, har vart mycket knivningar och liknande vid jack vegas maskinerna.
Citera
2014-03-26, 00:07
Medlem
EngelskaTaenders avatar
Har blivit sämre i området odensvi/skiljebo centrum under bara de senaste åren, åtminstone är det så jag uppfattat saken. Mycket märkliga typer både dagtid och nattid.

Det var väl precis där bredvid bakom odensvikiosken som någon knivskar en annan kille i halsen för några år sen? Mitt på blanka dagen om jag minns rätt dessutom.
Citera
2014-03-26, 00:55
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W3s

Jag går hellre själv genom bjurhovda en mörk natt än odensvi. Händer mycket skit på puben som ligger där också, har vart mycket knivningar och liknande vid jack vegas maskinerna.

ALberts Pub , ja det kan vara Vilda Västern ibland ,"mycket" knivskärningar låter dock överdrivet.

Citat:
Ursprungligen postat av EngelskaTaender
Har blivit sämre i området odensvi/skiljebo centrum under bara de senaste åren, åtminstone är det så jag uppfattat saken. Mycket märkliga typer både dagtid och nattid.

Det var väl precis där bredvid bakom odensvikiosken som någon knivskar en annan kille i halsen för några år sen? Mitt på blanka dagen om jag minns rätt dessutom.

Stämmer bra det
(FB) 19 åring mördad efter gängbråk i v-ås

Men jag tycker ändå att det är ganska lugnt område , man läser ju nästan dagligen om skit på hovda men inte odensvi,skiljebo eller malmaberg....
Citera
2014-03-26, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantPrepper
ALberts Pub , ja det kan vara Vilda Västern ibland ,"mycket" knivskärningar låter dock överdrivet.

Stämmer bra det
(FB) 19 åring mördad efter gängbråk i v-ås

Men jag tycker ändå att det är ganska lugnt område , man läser ju nästan dagligen om skit på hovda men inte odensvi,skiljebo eller malmaberg....

Nja, när det är lite har det hänt 1 - 2 gånger. Händer det 3 - 4 gånger om året är det enligt mig mycket. Iallafall om man räknar knivskärningar.
Citera
2014-03-26, 14:01
Medlem
Citat:
Nja, när det är lite har det hänt 1 - 2 gånger. Händer det 3 - 4 gånger om året är det enligt mig mycket. Iallafall om man räknar knivskärningar.
Vad jag vet har det inte varit några knivskärningar där inne? Borde ju stått i tidningen minst en gång om det händer 3-4 ggr om året. När man googlar kommer bara det där mordet från 2007 upp.
Citera
2014-03-26, 14:51
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:

Äh vilket skitsnack. Jag bor ett stenkast från Odensvi och här händer fan inte så mycket mer än att några överförfriskade människor tjafsar lite utanför Alberts Pub efter stängningstid på helgerna.

Jag hörde skotten igår kväll och reagerade på att det inte riktigt lät som "vanliga" smällare. Efter ett tag vart det ett jäkla pådrag med polisbilar, vågade dock inte gå ner och kolla läget eftersom jag var rädd att bli knivskuren vid JackVegas maskinerna.
Senast redigerad av Pruttgrotta 2014-03-26 kl. 14:54.
Citera
2014-03-27, 01:11
Medlem
Denna info borde sprida sig i olika kretsar
http://vlt.se/nyheter/brottolyckor/1...-var-maltavlan
Citera
2014-11-16, 16:25
Medlem
Dassaults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peete
Denna info borde sprida sig i olika kretsar
http://vlt.se/nyheter/brottolyckor/1...-var-maltavlan

Får väcka liv i detta. Är det Odensvigatan 7 som är på bilden?

Något nytt i detta fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in