2014-03-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lPhone
Sitter du kanske på någon video som bevisar att Sheraton diskriminerat Diana Nyman?

För såvitt jag kan utröna så vet ingen vad som har hänt, Diana har tidigare dragit åtskilliga företag, allt från bensinmackar till bostadsbolag och livsmedelsbutiker, inför DO, och inget fall har diskriminering kunnat styrkas. Tvärtom har anklagelserna alltid visat sig vara falska.

Det enda du går på är ras, vilket är rasistiskt och diskriminerande mot de som du anklagar och som just nu jagas av en lynchmobb vänsterextremister.

Okej. Då vill jag gärna se videon där Diana Nyman snor skinnjackan, bara för att övertyga mig själv om att det är jag - och inte ni - som enbart ''går på ras''.
Citera
2014-03-26, 23:02
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hotellets "locket på-linje" ger ju inte direkt stöd det du verkar tro på. Hade hon börjat bråka eller rent av försöka mygla sig in till frukostbuffén så hade det varit enkelt för hotellet att säga det.
Ibland undrar jag om du är på riktigt. Faktisk! Tror du i din enfald att hotellet skulle erbjudas utrymme att ges möjlighet att komma med sin version? Då faller ju hela hatdrevet. Ungefär lika troligt som att nazisterna skulle få utrymme efter Kärrtorpsupploppen och ge sin version när msm trummar ut att två personer knivskurits under nazistkravaller. Är du eller spelar du dum?
Citera
2014-03-26, 23:03
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Och alla som har IQ över medel sitter med spänning och väntar på svaret varför hotellet i så fall inte gått ut med detta då det tar max två minuter att kontrollera via bokningssystemet om hon hade inkluderad frukost.
Vad säger att man inte gjort det men att media väljer att inte återge det Sheraton har sagt?
Vidare så brukar många företag hellre ligga lågt och inte börja med ordkrig i media då man inte har något att vinna på den typen av publicitet, utan två parter så kan inte media hålla grytan kokande speciellt länge utan nyheten självdör rätt fort.
Citera
2014-03-26, 23:03
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Okej. Då vill jag gärna se videon där Diana Nyman snor skinnjackan, bara för att övertyga mig själv om att det är jag - och inte ni - som enbart ''går på ras''.
Du borde sluta göra dig till åtlöje! Var har du fått information att hon snor en skinnjacka? Källa tack, det låter bara för bra för att vara sant!
Senast redigerad av Bertil Jonson 2014-03-26 kl. 23:06.
Citera
2014-03-26, 23:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Jag har då blivit kollad på flera hotell genom åren när en ur personalen stått vid ingången och frågat efter rumsnummer, senast på Gothia i GBG.
Naturligtvis vill jag poängtera att det är helt rätt att kolla för självklart finns det "gratisätare" i en mängd olika skepnader. Är man något så när slipad så dyker man inte bara på första bästa rom samtidigt som man låter övriga passera. Folk i hotell- och restaurangbranschen borde känna till DO vid det här laget, men folk upphör aldrig att förvåna mig. Jag förstår också om de inte vill dyka på vem som helst, för börjar de dyka på män i 30 - 60-årsåldern med kavaj och skjorta så kommer de aldrig tillbaka. Återstår att sålla ut dem man tror möjligen kan fuska och då gäller det att tänka till lite först.
Citera
2014-03-26, 23:09
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Vad säger att man inte gjort det men att media väljer att inte återge det Sheraton har sagt?
Vidare så brukar många företag hellre ligga lågt och inte börja med ordkrig i media då man inte har något att vinna på den typen av publicitet, utan två parter så kan inte media hålla grytan kokande speciellt länge utan nyheten självdör rätt fort.

Hotellkedjor stora som Sheraton vet mycket väl att allt som publiceras i media kan komma att användas mot dem i kommande (och trolig) rättegång. Det är helt enkelt mycket bättre för dem att ge "ingen kommentar" till varenda journalist som ringer, än att hoppas på att en journalist tar deras fullständiga uttalande utan att mala sönder det i små stycken, som skulle kunna förvärra saken.
Citera
2014-03-26, 23:11
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyzlll
Kanske dags för ziggisarna att anpassa sej lite och bli lite mer accepterade? Lapparna har ju slutat sedan länge att gå i lappkläder och jojka så nu är dom skapligt accepterade ,alla fall i södra halvan av Sverige. Så tipset blir, klä er som folk och sluta gnäll på allt och alla sluta och res så blir ni automatiskt inte resande heller Replik på det?

Det är ganska självklart för vilken normalt funtad människa som helst att man ska kunna gå klädd i vilken etnisk dräkt eller vilket mode som helst (såvida det inte rör sig om nudism eller liknande), speciellt på hotell. Det är fan hotellet som servar gästerna och inte tvärtom. När jag är i Dubai tänker jag inte klä mig som en emirati bara för det. Alla kan få gå klädda precis som de vill så länge de är trevliga mot andra. Bara en korkad rasist eller andra småaktiga människor tycker utsidan är viktigare än insidan.
Citera
2014-03-26, 23:12
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Jag har då blivit kollad på flera hotell genom åren när en ur personalen stått vid ingången och frågat efter rumsnummer, senast på Gothia i GBG.

De flesta 4-5 stjärniga hotell jag bott på kollar rumsnummer, ofta för att de då kan fixa städnigen av rummet medan jag är nere och äter. Väldigt smidigt.
Citera
2014-03-26, 23:12
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Ibland undrar jag om du är på riktigt. Faktisk! Tror du i din enfald att hotellet skulle erbjudas utrymme att ges möjlighet att komma med sin version? Då faller ju hela hatdrevet. Ungefär lika troligt som att nazisterna skulle få utrymme efter Kärrtorpsupploppen och ge sin version när msm trummar ut att två personer knivskurits under nazistkravaller. Är du eller spelar du dum?
Sheraton har blivit tillfrågat efter kommentarer och att vara med i Sveriges radio, men har valt att inte ställa upp. Vore ganska effektfullt att i en radiodebatt med Diana hävda att "i vårt bokningssystem står klart och tydligt att du inte har frukost inkluderad" samtidigt som man lägger fram utskriften framför henne och programledaren.
Citera
2014-03-26, 23:14
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Vidare så brukar många företag hellre ligga lågt och inte börja med ordkrig i media då man inte har något att vinna på den typen av publicitet, utan två parter så kan inte media hlla grytan kokande spciellt länge utan nyheten självdör rätt fort.

Med hanvisning till mitt senaste inlagg, Sheraton gor helt ratt da dom haller en lag profil.

En intressant situation darfor att I nulaget sa ar det nara nog ointressant om Nymanskan har ratt eller fel!

Ju langre tid som PK-drevet pagar mot Sheraton desto store frustration kanner gemene man vad det galler regeringens flathet vad det galler gruppvaldtakterna. Hur i helskotta kan regeringen overhuvudtaget spendera energi pa Nyman samtidigt som det ar rasism att namna att de som begick gruppvaldtakten var morkhyade?

I nulaget sa ar Sheratons eventualla felagerande mot Nyman HELT ointressant. Intressant ar istallet PK-fjanteriet som regeringen spenderar skattepenger pa!!
Citera
2014-03-26, 23:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
De flesta 4-5 stjärniga hotell jag bott på kollar rumsnummer, ofta för att de då kan fixa städnigen av rummet medan jag är nere och äter. Väldigt smidigt.
De flesta moderna hotell ser när du lämnar rummet genom att du tar ut nyckel-kortet som gör att du kan tända lyset i rummet... Dvs du behöver vare sig berätta när du går ut, lämna in nyckel eller visa upp den .. De ser ändå när du inte är där.

Edit:
På stora hotell kombineras systemet dessutom ofta med den lilla skylten du kan hänga när du går så att städerskan som jobbar på din våning direkt kan se att du gått ...
Senast redigerad av micro113 2014-03-26 kl. 23:24.
Citera
2014-03-26, 23:24
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De flesta moderna hotell ser när du lämnar rummet genom att du tar ut nyckel-kortet som gör att du kan tända lyset i rummet... Dvs du behöver vare sig berätta när du går ut, lämna in nyckel eller visa upp den .. De ser ändå när du inte är där.

Antar att de frågar efter det för att undvika gratisätare också då. Oavsett vad så är det smidigt. Undrar om det skiljer sig mycket mellan länder när det gäller om man frågar. Vid riktigt bra bufféer tycker jag iaf ofta att de har folk som står vid ingången till matsalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in