2014-03-26, 22:33
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartOchGul
Det där klippet är verkligen det jag tänker på när man hör ordet "zigenare". Helt sjukt, en stor skinnjacka försvinner under kjolen på en bråkdel av en sekund.

OT: För övrigt undrar jag var zigenartiggarna gör naturbehoven då de tigger? Är rätt säker på att kärringen i området sket i en liten skogsdunge i närheten imorse...
Du vet inte om videon ligger ute på nätet. Känns som att den skulle behöva få lite större spridning.
Citera
2014-03-26, 22:33
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Inte? Det är helt normalt att det står en värdinna vid ingången till frukostmatsalen på alla fina hotell. Du menar kanske att du aldrig bott på fyr- eller femstjärnigt hotell?

Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Har hänt ett par gånger de senaste åren att jag inte behövt uppge rumsnummer till värdinnan. Hon står vid sitt podie med en lista med rumsnummer och antal personer och prickar av. Detta gäller inte alltid på charterhotell där du kanske är mest hemtam, och aldrig vid all-inclusive då ser de ditt röda armband på håll
Jag försöker i första hand anlita de hotellkedjor som min arbetsgivare tecknat avtal med (vi tecknar avtal om det mesta när det gäller inköp) och vi brukar ha två eller tre kedjor att välja mellan. Nej, jag har aldrig blivit kollad. Om det inte är mitt i sommaren och man kommer ner utan ytterkläder så är det inte någon som bryr sig. Jag har inte räknat stjärnor, men det är vanliga kända hotellkedjor. Dock har jag aldrig övernattat på Sheraton.

Charterhotell och all inclusive har jag inte stött på i Sverige genom jobbet, nej.
Citera
2014-03-26, 22:35
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Och vad har den med det aktuella fallet att göra menar du?

Med tanke på att detta tramsämne hamnat under AoB, så kanske motioner om lagändringar, för hur man ska kunna avhysa människor, skulle vara av intresse.
Citera
2014-03-26, 22:37
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Vad yrar du om? Sitter du på ett gruppboende och försöker skriva genom att blåsa i ett sugrör? Snälla läs mitt inlägg en gång till och skriv om ditt inlägg lite mer begripligt. Självklart är de inte intresserade av vad jag vill äta till frukost. Det jag skriver är att vid en eventuell kontroll av mig så hade de inte bett mig gå ut ur restaurangen för att där fråga om jag verkligen bor på hotellet och om jag har rätt att äta frukost där. Och när jag väl visat min frukostbiljett så hade jag inte blivit ombedd att sitta i lobbyn medan de hämtar kaffe till mig. Jag hade välkomnats in i matsalen. Förstår du skillnaden?

Mitt inlägg är fullt begripligt - iaf för mig. Men du verkar ha en del problem. /C
Citera
2014-03-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Du vet inte om videon ligger ute på nätet. Känns som att den skulle behöva få lite större spridning.

Och vad har detta med själva tråden att göra...Eller menar du att i och med att det kanske finns en video om en påstådd zigenare som snott någonting så bevisar det att det var helt rätt av Sheraton att diskriminera Diana Nyman.
Citera
2014-03-26, 22:41
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Vad är det du dillar om? Bor du på ett gruppboende? Fattar du inte att när damen ifråga blev tillfrågad om rumsnumret vid frukostrumsentern såg hon sin chans och började gasta och vägrade visa nyckel/kort, allt för att hoppas kunna bli ifrågasatt och tjäna ett par goa tusenlappar från sin favoritmyndighet DO?
Har du en videofilm som styrker att du har rätt, så ger jag mig. Annars om du bara msm version så är det bara de allra naivaste som tror att det är sant. Vi som har Lapp-Maddes eskapader i färskt minne förstår ju att det bara är en bluff! Eller rapporteringen om nazistattackerna, eller brokastardramat. You name it!
Hotellets "locket på-linje" ger ju inte direkt stöd det du verkar tro på. Hade hon börjat bråka eller rent av försöka mygla sig in till frukostbuffén så hade det varit enkelt för hotellet att säga det.
Citera
2014-03-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Och vad har detta med själva tråden att göra...Eller menar du att i och med att det kanske finns en video om en påstådd zigenare som snott någonting så bevisar det att det var helt rätt av Sheraton att diskriminera Diana Nyman.

Sitter du kanske på någon video som bevisar att Sheraton diskriminerat Diana Nyman?

För såvitt jag kan utröna så vet ingen vad som har hänt, Diana har tidigare dragit åtskilliga företag, allt från bensinmackar till bostadsbolag och livsmedelsbutiker, inför DO, och inget fall har diskriminering kunnat styrkas. Tvärtom har anklagelserna alltid visat sig vara falska.

Det enda du går på är ras, vilket är rasistiskt och diskriminerande mot de som du anklagar och som just nu jagas av en lynchmobb vänsterextremister.
Citera
2014-03-26, 22:47
Medlem
Utflyttads avatar
Den stora forloraren I den har saken ar nog den sittande regeringen

Till syvende och sist sa spelar det inte nagon storre roll om Nyman ar helt oskyldig och har ett samvete vitt som sno.

Sheratonincidenten har nu visat oss att vi har en regering som spenderar skattepengar och tid pa synnerligen dyra aktiviteter typ "antirasistkonferensen", produktion av en "vitbok", en minister som gor sig till allmant atloje da en Zigenare har blivit trampad pa tarna, samtidigt som det ar rasism att overhuvudtaget namna att de som begick gruppvaldtakten var morkhyade.

Ju mer som man "sparker" pa Sheraton i "Nymanfallet" desto hardare slar det tillbaks pa den ytterst lama regeringen med den lika lama fjantministerna.

Den vanlige Svensken balanserar regeringens flathet i samband med alla gruppvaldtakter mot samma regerings krafttag mot Sheraton......tjosan!

Den sa kallade "asiktskorridoren" blir smalare och smalare och snart sa ar det bara Nyman, Journalister och regeringen som ager ratt att framfora en asikt.
Citera
2014-03-26, 22:51
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du kanske inte skulle posta inlägg som bara visar att du inte hänger med i diskussionen. Och du, det är inte frågan om "att det kanske finns en video". Frågan är var videon finns. Och eftersom det bara är Diana Nyman som påstår att hon blivit diskriminerad så betyder det bara att det Diana Nyman som påstår att hon blivit diskriminerad. Inget annat. För övrigt roligt uttryckt: "påstådd zigenare".
Citera
2014-03-26, 22:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Alla hade ok körkort och pengar på sina kreditkort -kreditkort avkrävdes för övrigt inte alls av reportrarna. Enbart person nr/id.
Du kan ha hur mycket pengar du vill på ditt kreditkort om du saknar kreditvärdighet så spelar det ingen roll.
Det finns ingen regel att du måste äga ett kreditkort för att hyra bil - det går lika bra att betala kontant faktiskt.

Det är via id-kort man kontrollerar en persons kreditvärdighet - med ett telefonsamtal eller en slagning på datan om man har affärsverksamhet.
Citera
2014-03-26, 22:57
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Jag försöker i första hand anlita de hotellkedjor som min arbetsgivare tecknat avtal med (vi tecknar avtal om det mesta när det gäller inköp) och vi brukar ha två eller tre kedjor att välja mellan. Nej, jag har aldrig blivit kollad. Om det inte är mitt i sommaren och man kommer ner utan ytterkläder så är det inte någon som bryr sig. Jag har inte räknat stjärnor, men det är vanliga kända hotellkedjor. Dock har jag aldrig övernattat på Sheraton.

Charterhotell och all inclusive har jag inte stött på i Sverige genom jobbet, nej.
Jag har då blivit kollad på flera hotell genom åren när en ur personalen stått vid ingången och frågat efter rumsnummer, senast på Gothia i GBG.
Citera
2014-03-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennepin
Spelar ingen roll vem det var som blev utkörd. Är man gäst på hotellet ska man f-n få gå klädd i pyjamas i matsalen. Dåligt av hotellet.

Varför skulle det vara så?

Att man är gäst på ett hotell betyder ju samtidigt att man inte är hemma.

Vill man äta klädd som hemma - får man stanna hemma. Alternativt beställa rumservice.

ALLA hotell kommer att avvisa dig från frukostmatsalen om du kommer dit i din pyjamas. Och det är inte frågan om diskriminering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in